Al sinds heel lang geeft de Postbank geen rente op de betaalrekening met als argument dat ze veel gratis doen.
Die rente van 0% is er nog steeds maar wel worden er ondertussen steeds meer kosten berekend.
Betaalpas 9.95
Chippas 4.00
Afschriften nog maar 1 maal per maand of anders 4.00 2 wekelijks of 6.00 wekelijks
Overschrijfkaarten 5.00 per boekje
Pas vervangen 5.00 (in 2004) in alle gevallen
etc, etc
Niks of weinig gratis meer
Is geen rente nog steeds gerechtvaardigd of kan ik beter naar een bank overstappen waar bijvoorbeeld zoals ABNAMRO 0.5% rente wordt betaald op de betaalrekening?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten versus rente op betaalrekening
-
Consumentt
Re: Kosten versus rente op betaalrekening
Geschetste situatie klopt niet helemaal.
Als je namelijk een giropas hebt waar je 9,95 voor betaald dan is de chippas geheel gratis. Pas als je een giropas(basis) hebt die gratis is dan betaal je het bedrag van 4 euro voor een eventuele chippas.
En het feit dat er geen rente over een lopende rekening gegeven wordt vind ik persoonlijk eigenlijk wel logisch. Als ik rente wil neem ik een spaarrekening. Postbank hanteert daarbij het dagrentesysteem. Dat houdt in dat je ook daadwerkelijk de rente krijgt t/m de dag of datum waarop je het opneemt. Ik geloof dat dat bij banken anders ligt en je dan voor een gedeelte naar je rente kan fluiten.
Wat nog wel gratis is zijn de brieven die je verstuurt naar de postbank. Zijn allemaal antwoordnummers.
Alle kosten die hier genoemd worden heb je volgens mij ook minimaal bij een bank. Overstappen lijkt me alleen lonent als u echt daadwerkelijk constant forse bedragen op de lopende rekening heeft.
Waar we het wel overeens zijn is dat alles steeds duurder word
Als je namelijk een giropas hebt waar je 9,95 voor betaald dan is de chippas geheel gratis. Pas als je een giropas(basis) hebt die gratis is dan betaal je het bedrag van 4 euro voor een eventuele chippas.
En het feit dat er geen rente over een lopende rekening gegeven wordt vind ik persoonlijk eigenlijk wel logisch. Als ik rente wil neem ik een spaarrekening. Postbank hanteert daarbij het dagrentesysteem. Dat houdt in dat je ook daadwerkelijk de rente krijgt t/m de dag of datum waarop je het opneemt. Ik geloof dat dat bij banken anders ligt en je dan voor een gedeelte naar je rente kan fluiten.
Wat nog wel gratis is zijn de brieven die je verstuurt naar de postbank. Zijn allemaal antwoordnummers.
Alle kosten die hier genoemd worden heb je volgens mij ook minimaal bij een bank. Overstappen lijkt me alleen lonent als u echt daadwerkelijk constant forse bedragen op de lopende rekening heeft.
Waar we het wel overeens zijn is dat alles steeds duurder word
Consument,
Bij ABN-AMRO, behoort rente op een betaal (prive)-rekening al geruime tijd tot het verleden, ook hier nada, nothing...!
Ik spreek uit ervaring.
Blijf hierdoor maar een beetje overhevelen van prive- naar spaarrekening..! Dat kost tot op heden niets, of dit zo blijft???
Bij ABN-AMRO, behoort rente op een betaal (prive)-rekening al geruime tijd tot het verleden, ook hier nada, nothing...!
Ik spreek uit ervaring.
Blijf hierdoor maar een beetje overhevelen van prive- naar spaarrekening..! Dat kost tot op heden niets, of dit zo blijft???
Wat te denken van mijn abonnement (postzegels Oostenrijk) eerst geheel gratis een rekening in Amsterdam. Ik moet nu per factuur naar Oostenrijk 5 euro extra betalen bij die mooie Postbank (Ingbank)
Eén Europa toch, oplichters zijn het! De enveloppen zijn nog gratis, voor hoe lang? Als je rood staat moet je wel rente betalen, maar is het saldo groen nada.
Het overschrijven van prive-rekening naar kapitaal-rekening moet ook met een accept-giro. boekje 5 euro, dus kassa !!!
Voor niets gaat de zon nog op.
MVG,
Eén Europa toch, oplichters zijn het! De enveloppen zijn nog gratis, voor hoe lang? Als je rood staat moet je wel rente betalen, maar is het saldo groen nada.
Het overschrijven van prive-rekening naar kapitaal-rekening moet ook met een accept-giro. boekje 5 euro, dus kassa !!!
Voor niets gaat de zon nog op.
MVG,
Ga toch lekker naar de Argentabank www.argenta.nl
- hoge spaarrente (3,15%)
- gratis betaalpas(sen) (ja, ook 2 gratis passen bij een en/of rekening)
- gratis chippas(sen) (ja, ook 2 gratis passen bij een en/of rekening)
- 0,5% rente op je betaalrekening
- hoge spaarrente (3,15%)
- gratis betaalpas(sen) (ja, ook 2 gratis passen bij een en/of rekening)
- gratis chippas(sen) (ja, ook 2 gratis passen bij een en/of rekening)
- 0,5% rente op je betaalrekening