LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen bij MULTIKABEL (iemand T.U. telefonie gedaan?)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
krid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2005 22:07

problemen bij MULTIKABEL (iemand T.U. telefonie gedaan?)

Ongelezen bericht door krid »

Zijn er meer mensen die klachten hebben over Multikabel?

Mijn Siemens euroset 835 telefoon doet het niet meer sinds ik ben overgestapt van KPN naar Multikabel.

1) Ik kan er wel mee bellen maar niet gebeld worden.
2) Bij een kennis met ook een Multikabel telefoon aansluiting werkt deze Siemens telefoon wel volledig.(instellingen telefoon niet veranderd)
3) Dit uitgelegd aan Multikabel die hierop het modem kwam omruilen maar dit hielp niet. Verder van alles geprobeerd met omruilen snoertjes e.d. maar niets helpt.

4) Ik vraag Multikabel om nieuwe telefoon voor mij te betalen maar antwoord is:
"Daar uitgesloten is dat het probleem in het toestel ligt kunnen wij niet ingaan op dit voorstel."(van nieuwe telefoon betalen) (Logica ontgaat mij volledig)
(kreeg een cadeaubon van €5,-- om de pijn te verzachten, het kan niet op!)

5) Ander toestel (oudere KPN toestel) werkt wel op mijn Multikabel lijn.
(Siemens euroset 835 dus niet op mijn lijn maar wel bij kennis)
Het is voor mij een raadsel en heb nu geen knappe telefoon met antwoordapparaat meer. :?: :!:

6) Is er iemand die weet wat de oorzaak zou kunnen zijn want er moet iets anders zijn aan mijn binnenkomende signaal lijkt mij, maar Multikabel zegt er het fijne niet van te weten. (of willen dit niet prijsgeven)

Verder:
7) de genoemde kennis heeft trouwens wel problemen met z'n nummerweergave: die werkt niet op zijn toestel want die ondersteunt het DTMF systeem;
KPN gebruikt het DTMF systeem- maar Multikabel gebruikt het FSK systeem voor nummerweergave.
Ik heb gelezen dat er toestellen zijn die beide systemen ondersteunen. (goed om te weten voordat je een nieuw toestel gaat kopen)

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: problemen bij MULTIKABEL (iemand T.U. telefonie gedaan?)

Ongelezen bericht door skippy »

veel klachten over multikabel hoe kom je erbij,het regent hier in noordholland klachten over internet en telefoon van multikabel
vaak geen telefoon,echo in telefoongeluid, als iemand een multikabel telabonnee wil bellen gaat de telefoon niet over, inderdaad maakt kabeltelefonie gebruik van een ander protocol waardoor bv nummerweergave op bestaande toestellen niet werkt, internet van multikabel is ook bij veel mensen instabiel,bij andere werkt het wel redelijk.

keezvh
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 dec 2005 13:43

Re: problemen bij MULTIKABEL (iemand T.U. telefonie gedaan?)

Ongelezen bericht door keezvh »

Vreemd, ja het ligt dus niet aan dat toestel, die werkt wel bij iemand anders, de lijn werkt ook want dat andere toestel wat u test gaat ook prima....
Is er een kiestoon?( bij hoorn van de haak?)
Gaat het nummer wel over als u belt maar de huisinstallatie niet?
Is de Rj -11 bekabeling 2 of 4 aderig aangesloten?
Misschien de telefoon in "Tone" zetten?

Nieuw modem plaatsen had dus ver ook geen effect...uhm...
Zover ik weer is er wel een probleem met de nummerherkenning, die al een tijd speelt, maar dat staat los van dit.

Voor de rest kan ik weinig verder bedenken, ik had gehoopt dat skippy misschien wat hulpzamer zou zijn om u verder te helpen, ipv steeds te klagen hoe slecht het wel niet is :twisted:

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: problemen bij MULTIKABEL (iemand T.U. telefonie gedaan?)

Ongelezen bericht door maybe »

zelf weet ik niet veel van multikabel, maar ik heb het idee dat er veel problemen mee zijn.

Is er geen mogelijkheid dat hier 1 apart forum voor geopend wordt zodat daar alle klachten in gezet kunnen worden.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: problemen bij MULTIKABEL (iemand T.U. telefonie gedaan?)

Ongelezen bericht door skippy »

we hebben nu naast UPC medewerkers nu ook een multikabel medewerker die op de diverse forums moet nagaan of er niet over zijn bedrijf geklaagd wordt :(

krid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2005 22:07

Re: problemen bij MULTIKABEL (iemand T.U. telefonie gedaan?)

Ongelezen bericht door krid »

-Er is wel een kiestoon. (en ik heb de kiestoon-test gedaan volgens de beschrijving van de Siemens telefoon, is goed)

-Als ik zelf bel gaat het nr. wel over door de hoorn. (heb geen huisinstallatie maar 1 vaste telefoon)

-Is de Rj -11 bekabeling 2 of 4 aderig aangesloten?
DIT WEET IK NIET, HEB IK GEEN VERSTAND VAN(?) (maar ik neem aan dat de monteur dit weet)


-Er is wel een kiestoon. (en ik heb de kiestoon-test gedaan volgens de beschrijving van de Siemens telefoon, is goed)

-Als ik zelf bel gaat het nr. wel over door de hoorn. (heb geen huisinstallatie maar 1 vaste telefoon)

-Is de Rj -11 bekabeling 2 of 4 aderig aangesloten?
DIT WEET IK NIET, HEB IK GEEN VERSTAND VAN(?) (maar ik neem aan dat de monteur dit weet)


En nu krijg ik als extraatje van Multikabel een rekening voor de aansluiting, terwijl ik ben ingestapt in een van de "actiemaanden" waar dit gratis is. Dus nu moet ik daar ook nog weer achter aan om te zien of dit een (zoveelste) vergissing is of dat zij het omwisselen van het modem bij verrassing in rekening brengen!


En nu krijg ik als extraatje van Multikabel een (zeer onoverzichtelijke)rekening voor (ook) de aansluiting, terwijl ik ben ingestapt in een van de "actiemaanden" waar dit gratis is! Dus nu moet ik daar ook nog weer achter aan om te zien of dit een (zoveelste) vergissing is van MULTIKABEL of dat zij het omwisselen van het modem echt -bij verassing- in rekening willen brengen!

Misschien wel een goed idee om een algemen Multikabel-klachten forum te openen. (ik heb op elk onderdeel klachten (gehad))

keezvh
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 dec 2005 13:43

Re: problemen bij MULTIKABEL (iemand T.U. telefonie gedaan?)

Ongelezen bericht door keezvh »

Uhm....sorry voor de late reactie op de post...

Ik kan je niet verder helpen.
Toch maar even opnieuw contact met ze zoeken, beetje jammer dit probleem...
Wel al een ander toestel nog geprobeerd te testen op het modem?
Gewoon voor de zekerheid.

Skippy loop es niet zo te gissen en help die man es met zijn probleem.
Daar is namelijk een forum ook voor, wederom hebben wij hier al woorden over gehad...

Nee, ik ben niet van Multikabel/ Quicknet
Om onduidelijkheid te vermijden...

Gesloten