Pagina 1 van 1

HCCNET-overname door XS4all

Geplaatst: 30 nov 2005 23:30
door er.melching
:(
Inmiddels is bekend dat HCCNet wordt overgenomen door XS4All. Naar mijn mening schort er veel aan de communicatie tussen de partijen onderling en naar de klant. Wat mij erg irriteert is het wurgcontract die leden hebben met HCCnet. Het abonnement wordt altijd stilzwijgend met een jaar verlengd. Dit zie je niet bij andere aanbieders waar je na 1 jaar elke maand van je abonnenment af kan. Ook ik zit er tot december 2006 weer aan vast. Door de geleidelijke migratie naar XS4all is er geen opzeggingsgrond. Wel als de tarieven verhoogd worden. Dan mag men binnen 3 weken schriftelijk opzeggen.

Veel leden willen nu al opzeggen omdat zij straks gewoon meer gaan betalen voor een abonnement. Wachten kan maar dat zal pas in maart/april 2006 het geval zijn. Dan komen er actiepakketten e.d vanuit de nieuwe provider.

HCCnet, Geef ons gewoon twee opties; Of je zegt het abonnement op vóór 31-12-2005 in afwijking van de standaard voorwaarde, of men stopt accuut met HCCnet. De hele boel gaat dan naar XS4all waarbij een proeftijd wordt ingesteld van 3 maanden. Dit laatste betekent gewoon een splinternieuw abonnement, nieuw email adres etc.

Dit is zoveel makkelijker en begrijpelijker voor de klant.
Nu zullen veel leden voor een andere provider gaan kiezen en dat is nou juist niet de bedoeling van XS4all geweest. Zij willen immers meer marktaandeel.

Re: HCCNET-overname door XS4all

Geplaatst: 01 dec 2005 00:14
door ??
Het automatisch verlengen van een jaarcontract met nog een jaar is (helaas) relatief standaard bij ADSL-providers. De meeste grote providers doen het zo ...

Re: HCCNET-overname door XS4all

Geplaatst: 01 dec 2005 03:41
door L.Rozenwater
We zien al bij Planet en Het Net, dat er niet echt soepel met overnameklanten wordt omgesprongen.

XS4ALL heeft wat meer een naam hoog te houden en misschien, dat ze wat makkelijker zijn.

Echter, zolang er niets verandert voor de HCC!NET klant, wordt deze aan het lopende contract gehouden en op zich is dat ook geen probleem.

Zodra er iets veranderd aan voorwaarden en/of prijs verandert ten nadele van de contractant, is er een reden om het contract voortijdig te beeindigen.

Ik heb zelf een contract met HCC!NET aangaande een Pro8 abo. (8mBit via BBNED en voor E 41,95 per maand tot 18-03-2007)
Op zich wil ik mijn contract wel "uitzitten", ware het niet, dat een vergelijkbare verbinding bij XS4ALL zelf E 79,95 kost !!!
Na de migratie naar het XS4ALL netwerk, kun je er donder op zeggen, dat de prijs, welke ik nu betaal flink omhoog gaat: DAT vormt een reden om het contract voortijdig te beeindigen.

Ook als XS4ALL de huidige HCC!NET klanten accoord zouden moeten gaan met de XS4ALL voorwaarden en deze voorwaarden afwijken van de huidige kan dat een reden zijn voor voortijdige contractsbeeindiging.

Vooralsnog verwacht ik geen belangrijke wijzigingen voor degenen, welke thans een verbinding via het KPN netwerk hebben. Voor de kleine groep abonnees, welke via het Tiscal- of BBNED netwerk internetten verwacht ik op vrij korte termijn wel zo'n wijziging.