Pagina 1 van 4

wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 01 dec 2005 10:38
door mazzeline
Ik heb wanadoo family en telefonie aangevraagd. Ik had altijd Het Net van KPN en ook telefonie van KPN. Nou kreeg ik een brief van Wanadoo waarin stond dat de omzetting van Het Net naar Wanadoo, zowel internet als telefonie, op 2 december 2005 zal plaatsvinden. Ik zou zsm de live-box toegestuurd krijgen zodat ik het direkt kan installeren. Het is nu 1 december, nog geen live-box. Ik heb de helpdesk gebeld (20 ct pm) en gevraagd hoe laat ze de livebox vandaag brengen. Het antwoord was: Wij hebben zo veel aanvragen gekregen, de liveboxen zijn op! Nou ja, dat betekent dat ik vanaf morgen geen internet meer heb, want de gestelde datum van de omzetting (van KPN naar Wanadoo) kan niet meer veranderd worden volgens deze medewerker. Ik werk aan huis en kan absoluut niet zonder internet, bovendien heb ik een autistische zoon die iedere dag zijn spelletje moet doen op internet, anders raakt hij volledig van de kaart. Deze meneer zei me dat hij er niets aan kan doen en dat het wel 10 dagen kan duren voordat ik de livebox in huis heb. Geen excuses overigens, belachelijk. Ik kon alleen een brief schrijven naar de administratie van Wanadoo, maar of daar iets mee gedaan wordt wist de medewerker niet!! Ik voel me volledig in de kou gezet! Ik vind dat Wanadoo zijn klanten niet goed informeert en ze zouden mij op 1 of andere wijze tegemoet moeten komen omdat ik in mijn werk gedupeerd ben en omdat mijn zoon een hele moeilijke tijd tegemoet gaat. BEDANKT HOOR, WANADOO!! :evil: [/b]

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 01 dec 2005 10:49
door Jonjo
Wanadoo, na alle topics over dit bedrijf. Dat U hier nog aan begint?

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 02 dec 2005 08:52
door mazzeline
Wat is dat toch hier op dit forum dat zo veel mensen er iets persoonlijks van maken?? Het gaat er toch om dat wanneer de consument een klacht heeft over een bedrijf, het altijd goed is dit te melden??
Even voor de duidelijkheid, ik kwam pas voor het eerst op dit forum nadat ik in zee was gegaan met Wanadoo en was dus niet op de hoogte van alle ellende dieWanadoo al bij anderen heeft veroorzaakt.
Als u alleen zulke nutteloze reakties te melden heeft, geef dan liever helemaal geen reaktie! GET A LIFE!!

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 02 dec 2005 22:46
door ??
Herconfigureer je huidige modem. Ieder modem zou moeten werken op een netwerk zoals dat van Wanadoo. De instellingen vind je op het forum van tweakers.net, de handleiding van je modem vertelt de rest. Het is een work-around, maar het helpt je in ieder geval op Internet.

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 02 dec 2005 22:58
door ridge4est
Wanadoo..., ik was tevreden totdat ik door omstandigheden moest opzeggen. Volgens hun zitten er 13 maanden in een jaarcontract, nl zo; 1 jr + 1 mnd opzegtermijn = 13 mnd (ja, ja, knap he rekenen). Het begrip opzegtermijn is hun dus onbekend en ook niet aan hun uit te leggen. Uiteindelijk heb ik na tig x bellen hun maar een aangetekende brief met een rode kaart toe gestuurd maar toen kreeg ik een brief dat er 50 euro bovenop elke niet te incasseren rekening zou komen en... opeens heb ik als bij toverslag een zogenaamde betalingsachterstand!!! Als je niet kunt rekenen en de ballen verstand van administratieve handelingen hebt kun je blijkbaar moeiteloos een baan krijgen bij wanadoo. Voor mij betreft is het afgelopen met wanadoo, ik wens ze veel succes met het incasseren van rekeningen bij mij!

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 04 dec 2005 18:05
door steefje1982
Ik heb voor Wanadoo een half jaar gewerkt als ''eerste lijns''

Wat ik u alvast kan vertellen; HET IS EEN ZOOITJE BIJ WANADOO!

GA NOOIT, maar dan ook, NOOIT in zee met wanadoo!

Postzakken met post werden weggegooid, er was gewoon geen procedure voor... af en toe werd er eentje van de telefoon geplukt om post te sorteren...

Lange wachttijden, soms zat ik alleen op de klantenservice voor euronet (de zakelijke wanadoo)... wachttijd voor de klanten; gemiddeld twee uur...

Mensen komen en gaan, nee ik zeg het verkeerd, mensen komen te snel en gaan nog rapper weg, jaja, ik had elke avond hoofdpijn van de schreeuwende klanten... jammer voor u de klant maar op een gegeven moment liet ik de klanten maar uitschreeuwen en zat ik lekker te MSN-en met een klant roepend op de achtergrond... Psychisch erg zwaar, zo een klantenservice baantje...

Eerste en tweedelijns... hahahaha ja, het werd net ingevoerd met hun nieuwe systeem; vantive... wat een ramp...we hadden op een gegeven moment 5 verschillende programma's open staan om u als klant te helpen... neem daarbij verouderde pc's met windows die continu crashen, u begrijpt het al... Ik als eerste lijn klachten doorsturen om er vervolgens nooit meer wat van te horen... het leek wel een spooksysteem... invoeren en voila, probleem weg... das wanadoo

Een case is gekoppeld aan een persoon van de klantenservice, als de klacht na twee weken door de tweede lijns wordt bekeken en ''opgelost'' wordt het teruggestuurd... maar wat als de 1ste lijner die de klacht heeft ingevoed er niet meer werkt? parrtime werkt? juist ja... de klacht verdwijnt in het systeem om er vervolgens te spoken...

Mailtje sturen naar wanadoo? begin er niet aan... hadden eens 7000 klachten emails staan... oei oei dacht wanadoo, dat is toch best veel en we hebben er geen procedure of mensen voor, de telefoons zijn al onderbemand... hey (dacht wanadoo) dit delete knopje is toch wel erg handig zeg...

DELETE 7000 emails, we kunnen met een schone lijst beginnen (zodat we volgende maand weer eens op het delete knopje kunnen drukken)

Mevrouw, Meneer, ik kan u zoveeeeeeeeeeeel verhalen vertellen waar u als klant van achterover stuitert...

Hierbij twee adviezen;

1. Bent u nog geen klant, wordt het niet!
2. Bent u al klant en heeft u een probleem, ga naar het hoofdkantoor in Amsterdam, bij het waterlooplein en ga naar de receptie en vraag daar of uw probleem NU opgelost wordt... Het bespaart u tijd en geld!

mvg, Steven!

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 04 dec 2005 19:02
door vuurvos
Tja, je had een werkend systeem, en als het ZO belangrijk is, dan ga je toch niet dit riskeren!

Sorry topicstarter, maar ik vind dit geheel je eigen fout. En waarom? Om een paar euro te besparen.

Nogmaals, als het zo belangrijk was, en je wist als je hier gelezen had, dat het een bende was, dat het toch een zooitje zou worden, en toch doen? Ik heb geen medelijden met het feit dat je nu hier komt uithuilen, want bezint eer ge begint!

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 04 dec 2005 19:15
door steefje1982
Als we bijbelse teksten erbij gaan halen...

Iedereen verdiend een nieuwe kans, ook wanadoo... Verder worden we natuurlijk lekker gemaakt met aanbiedingen, acties, kortingen etc.

Niet iedereen is op de hoogte van de chaos bij wanadoo...

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 04 dec 2005 22:58
door Roland50
Nou ik heb vanaf begin oktober wanadoo en telefonie en echt alles is perfect gegaan. :)
Ook telefonie is geen enkel probleem mits je de livebox meteen aansluit op de binnenkomende lijn in de meterkast.

Zo,ook eens een goed berichtje van wanadoo,want hier komen alleen slechte reactie's te staan wat een vertekend beeld geeft over wanadoo.

ps. ik ben geen medewerker van wanadoo.

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 04 dec 2005 23:18
door steefje1982
Tuurlijk zijn er ook klanten die geen probleem ondervinden... Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Als je een klacht hebt... dan val je in een diep zwart gat wegens geen werkende constructie voor klachten...

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 04 dec 2005 23:46
door Accutron
Ik heb al een aantal jaren aan Wanadoo adsl lite abonnement en ik moet eerlijk zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben. In al die tijd heb ik 1x even geen internet gehad omdat er een automatische incasso mislukte en ik dus mijn rekening niet op tijd betaald had. Telefoontje naar de hepldesk en een telefonische overboeking van het verschuldigde bedrag zorgden er voor dat ik dezelfde dag weer on line was. Van mijn kant dus alleen maar complimenten.

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 06 dec 2005 18:16
door ejh
ik weet dat het een doekje voor het bloeden is, maar heeft u er aan gedacht om voor € 25,- even een los modem te kopen en een inbelverbinding te regelen. Die kun je gelijk bij iedere provider doen en je bent even geholpen zonder je te hoeven binden als overbruging.
U kunt thuis werken. en uw zoon kan spelen.
Ik hoop dat u er uit komt. Succes.

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 06 dec 2005 18:19
door jacqueline33
Ook van mij alleen maar positieve dingen over Wanadoo. Door omstandigheden ben ik medio 2004 overgestapt naar een andere provider. Had daarvoor al 2 jaar een Wanadoo-abo. Nooit wat mee gehad. Medio 2004 zoals gezegd dus overgestapt, maar na een maand of 2 wilde ik alweer terug naar Wanadoo. Dat is nu dus een maand geleden gebeurd en heb ik Wanadoo Family met telefonie. Vanaf de eerste dag geen enkel probleem mee gehad. Gezien mijn gehoorprobleem stuur ik Wanadoo een email of fax met een vraag. Faxen die een vraag bevatten worden per post beantwoord. Vind dat grote klasse.
Kortom, Wanadoo krijgt van mij een dikke pluim!! Chapeau!!

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 06 dec 2005 18:39
door kakkerlak
Ook ik ben tevreden over wanadoo,alleen zou de helpdesk wat vlotter kunnen,verder geen klachten,en de livebox haalt hier snelheden zegt je u tegen.ook telefonie lekker snel en zuiver.oeps mja mijn buurman heeft als provider versatel,en die word ook gewoon 1 uur in de wacht gezet,en ik ben bang dat het bij andere providers idem is.Wat mij ook opvalt,dat een boel mensen nog niet eens weten hoe ze de boel moeten installen laat staan aanleggen.Daar lees ik toch de meeste klachten van.
En wat steven roept,lijkt mij toch uit de duim gezogen,als een bedrijf als wanadoo,op deze wijze zou werken zoals steven beweert,dan was deze allang koppie onder geweest,en was er al veel eerder een vinger uitgestoken door radar of welke instantie dan ook.
Wat me ook opvalt,dat de toppic starter roept dat alle liveboxen op zijn,nou dat wil dan toch wel wat zeggen neem ik aan.Meestal gaat zoiets toch altijd van mond op mond reclame,dus zo slecht is wanadoo familie nog niet...

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 06 dec 2005 19:44
door sunas
Sinds een paar maanden ben ik overgestapt van lite naar wanadoo family met telefonie, ik heb in het begin even een kort probleempje gehad, door helpdesk goed geholpen na een wachttijd van ong. 10 min.
ik ben zeer tevreden over wanadoo. Mijn tel.rek. is een stuk lager geworden en heb geen problemen. Mijn livebox is binnen een paar dagen geleverd.
Over de helpdesk, als er door iedereen gewerkt wordt zoals hier gesuggereerd wordt vindt ik dit een vreemde zaak, maar zoals deze heer praat zeg ik, ga aan het werk en ga niet msn n.zo krijg je ook wachttijden.

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 06 dec 2005 20:05
door Mieke.Topper
Ik was vandaag echt wit heet na het zien van mijn factuur, ik heb zelf nooit gevraagd om mijn abonnement om te zetten naar adsl family, dit hebben ze zelf gedaan bij wanadoo, omdat dit sneller zou zijn, wat ik trouwens niet echt kan waarnemen, maar wat schetst mijn verbazing op mijn factuur staat een bedrag van 62,98 euro aansluitkosten, ik ben echt laaiend, daar ik een gescheiden vrouw ben en deze euro's heel erg hard nodig heb, kan ik hier nog wat aan doen? Wie helpt mij.
Ook heb ik al verschillende keren doorgeven om mijn antivirus op te zeggen, is tot nu toe nog steeds niet gelukt. Denk dat ik mijn langste tijd gehad heb bij wanadoo. :cry:

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 06 dec 2005 21:05
door westerhoff.1
sinds juli maak ik gebruik van wanadoo family+telefonie.
het werkt prima, maar 24 november jl heb ik s'avonds ruim 3 uur zonder gezeten. een storing kan maar voor inlichtingen kan men alleen in kantooruren bellen, dat is een nadeel.
mvg. gerrit westerhoff

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 06 dec 2005 22:46
door mercvrivs
Ik zit sinds december vorig jaar bij XS4ALL,bevalt me goed en
bovendien volgens TrosRadar het minste aantal klachten,en volgens
de consumentengids de beste provider,

Maar ja,mensen willen altijd
de goedkoopste provider,wat meestal altijd duurkoop is!

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 06 dec 2005 23:26
door jvandenouden
Heb mij bij Wanadoo op 10.11. aangemeld voor Family + Telefonie.
De opleveringsdatum was 28.11.
Het modem werd pas afgeleverd op 2 december.
Zelf geinstalleerd en 3 december het werkte zonder problemen.

Op 26.11 gebeld met Wanadoo waar mijn Livebox bleef. We hebben
wat vertraging, sorry meneer. Op 29.11. gebeld nog steeds geen Livebox en geen verbinding meer.
Op 31.11 weer gebeld en kreeg de mededeling dat de box bij TPG klaar stond verzending.

Ook per e-mail gereclameerd en heb keurig antwoord gekregen met excuses

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Geplaatst: 07 dec 2005 08:12
door pjongen9
Als eerste:
Ook ik zou mijn live box ontvangen op 1 dec. Gebeld. Direct (!!!) geholpen door een keurige medewerker die zich uit naam van Wanadoo verontschuldigde! Hij zei dat problemen met de software/firmware geinstalleerd door de leverancier de oorzaak waren. Netjes afgehandeld!

Ik kom van UPC chello, waar ik met VEEL plezier gebruik heb gemaakt van de aansluiting, en me rot ge-ergerd heb aan de ongeschoolde, illiteraire en onbeschofte helpdeskmedewerkers!

Wat dat betreft zijn de medewerkers van Wanadoo een verademing!!!

Dat zij het probleem niet kunnen oplossen, ligt niet aan hen, maar aan het bedrijf Wanadoo.

Maar goed, voor internet dat 5x zo snel is, en minder dan de helft kost, wil ik wel een weekje extra wachten. Maar goed, ik heb mijn abonnement laten overlappen... :P

Ten tweede, voor Mazzeline...

Ik begrijp dat het voor jou moeilijker ligt om te wachten...

Leen of koop voor 2 tientjes gewoon een ADSL-modem/router en sluit die aan. Dat werkt gewoon (zij het met enkele beperkingen, vraag wel in de winkel of je eventueel mag ruilen!)).
Ik heb een oud ADSL-modem gewoon aangesloten nu, en dat werkt prima.

Ik kan dan wel nog geen gebruik maken van Wanadoo telefonie deze week, maar daar heb ik nog een KPN lijn voor.

Verder is het ook mogelijk (als je een oud, analoog) modem hebt, om eenvoudig een abonnements vrij inbel-account aan te maken om via de telefoon (lees: wel erg traag) te internetten. Dan heb je ook internet. (Kost wel telefoon tikken!!! Rond de 2 euro per uur overdag, 1 euro per uur 's avonds).

Als je bij t'een of ander (technische) hulp nodig hebt of wilt hebben, geef maar een gil! :D

greetings, Paul