Ik was ook klant van tiscali en hebt mijn contract 2 maanden voor het
einde van de looptijd per fax opgezegd en een bevestiging gekregen.
Mijn contract loopt tot 5-12-2005.
Ik ben overgestapt op wanadoo+telefonie per 20-10-2005 perfect gegaan !
Nu heb ik op 31-10-2005 om 20.26uur een email van Tiscali gekregen dat ik per 1-11-2005 overga naar planet-internet(3,5uur! van te voren).
De volgende emails heb ik verstuurd.
Geachte heer,mevrouw,
Mijn Tiscali abonnement wordt beëindigt op 1 december 2005.
Ik wenst GEEN papieren of emails te ontvangen van planet internet,omdat ik een contract had met tiscali.
Ik zie nu per email dat ik morgen (1 november) overga naar planet internet.
Bij deze wil ik u er op wijze dat ik hier niet mee akkoord ga en mijn contract met tiscali
direct per 1 november 2005 opzegt.
Aangezien dat ik aan al mijn betalingsverplichtingen voldaan hebt,neem ik aan dat er niets meer van mijn rekening wordt afgeschreven en mijn email adressen worden gesloten.
Met vriendelijke groet,
ANTWOORD Tiscali:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 31-10-2005 met ticketnummer 305164. Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende informeren.
Op 26 juli 2005 heeft KPN een deel van het klantenbestand van Tiscali overgenomen. Het gaat hierbij alleen om de klanten met een Tiscali ADSL-abonnement via het KPN-netwerk. U behoort tot die groep klanten.
Vanaf 1 november 2005 wordt uw Tiscali dienstverlening voortgezet door KPN-internetprovider Planet Internet. U bent of wordt hierover door KPN per e-mail geïnformeerd.
U kunt op dit moment uw vragen en/of verzoeken NIET meer bij Tiscali indienen. U kunt hiervoor contact opnemen met Planet Internet via het GRATIS telefoonnummer 0800 – 0200803.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Afdeling Customer Services
Marijke Binnendijk
Tiscali bv
Postbus 8071
3503 RB UTRECHT
http://helpdesk.tiscali.nl
VOLGENDE EMAIL:
Geachte mevrouw Binnendijk,
Om maar met de deur in huis te vallen,
Uw antwoord op mijn vraag is geen antwoord,maar een verwijzing naar Planet Internet waar ik niks mee temaken hebt.
Mijn contract was met tiscali en is bij deze met ingang van 1 november 2005 onmiddellijk ontbonden wegens eenzijdigecontract verandering.
Sowieso is het niet netjes om op 31-10-2005 om 20.27 per email te kennen geven dat op 1-11-2005 (3,5 uur later) ik als (EX) klant van tiscali overga naar planetinternet.
Regel maar met planetinternet dat ik meteen uit hun bestand wordt gehaald.
Tip:Je moet nog even een paar cursussen volgen hoe je een email netjes kunt beantwoorden,en mensen niet probeert af te schuiven met standaard antwoorden.
Met vriendelijke groeten,
ANTWOORD:Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 09-11-2005 met ticketnummer 310713. Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende informeren.
Wij betreuren het ten zeerste dat u niet tevreden bent met de de informatie, verstuurd op 26 juli en 31 oktober, omtrent de overname.
Echter, Tiscali kan uw verzoek tot opzegging niet r in behandeling nemen. Zoals eerder gemeld, ligt vanaf 1 november jl. de volledige dienstverlening van uw ADSL abonnement bij Planet Internet. Zij dragen derhalve ook zorg voor de verwerking van uw opzegging.
Wij verzoeken u derhalve vriendelijk uw bericht te sturen naar Planet Internet. Uw abonnement zal anders, tegen uw wens in, automatisch door blijven lopen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Afdeling Customer Services
Marijke Binnendijk
Tiscali bv
Postbus 8071
3503 RB UTRECHT
http://helpdesk.tiscali.nl
Ik heb hierna gebeld met Tiscali en deze wilde me niet te woord staan en zij dat ik nu klant van planet-internet ben en met mijn(Tiscali) probleem planet maar moet bellen.
Ik denk laat maar even lopen tot er een grote enveloppe in de brievenbus valt van....Planet-internet.
Brief (ongeopend)retour afzender gestuurd met de mededeling dat ik geen abbo bij planet hebt.
Even stil...17 November € 14,99 van mijn rekening afgeschreven planet-internet!
Meteen teruggeboekt met code:geen machtiging verleend.
Dag erna geld is teruggestort.
Even stil.
Vandaag 1-12-2005 € 14,99 van mijn rekening afgeschreven planet-internet!
Meteen teruggeboekt met code:geen machtiging verleend.
Kwaad geworden toch maar planet-internet gebeld 10 minuten gewacht.
Zeiden dat het niet hun probleem was maar Tiscali.(wat eigenlijk ook waar is)
Vertelde me ook nog leuk dat mijn abbo pas 6 januari 2006 was afgelopen en dat ze nog geen opzegging hadden gekregen.
GGGGGrrrrrrrrrrrr.
Ze heeft een melding? aangemaakt(na lang aandringen) en zou bericht krijgen over hoe en wat.
Dus ik wacht af.(wordt vervolgd)