LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange wil me laten betalen voor abbo dat ik niet heb

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tuti
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2005 18:41

Orange wil me laten betalen voor abbo dat ik niet heb

Ongelezen bericht door tuti »

Heb sinds vorig jaar september een orange free 20 abbo, wat afgelopen 19-09-05 afgelopen zou zijn. in september heb ik een abbo afgesloten bij telfort, met nummerbehoud. AChteraf bleek pas dat ik het abbo bij orange pas na 2 maanden kon beëindigen ivm opzegtermijn, dus zo geschiedde: op 21-11-05 zou mijn orange abbo beëindigd worden en mijn nummer omgezet worden naar m'n telfort sim.

Aangezien de nieuwe periode van die orange abbonnement loopt van 19/11 tot 18/12 zat ik dus nog 2 dagen in de nieuwe periode.

nu krijg ik vandaag een rekening voor de periode van 19/11 tot 18/12!!!! en mijn abbonnement is allang opgezegd bij orange! Ik gebeld met klantenservice, en krijg nul op het rekest. had ik maar op moeten bellen in die twee dagen!

Kunnen ze dit zomaar doen? ze zetten toch zelf dat abbonnement om op de 21ste ipv de 19de? nu willen ze over 2 weken gewoon het geld van mn rekening afschrijven, mag dit zomaar? is dit te blokkeren? ik ben niet van plan om geld te betalen voor een dienst die ik niet krijg :? :x

Caatje28
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:21

Re: Orange wil me laten betalen voor abbo dat ik niet heb

Ongelezen bericht door Caatje28 »

Hallo Tuti.

Even een paar vragen aan je. Wist de klantenservice van orange je niet te vertellen wat ze berekend hadden en waar dat vandaan komt?Is het niet zo dat ze je normale abonnementskosten in rekening hebben gebracht over de periode van 1 maand en het verrekenen met een eindafrekening? Ik zou als ik jou was de betaling niet blokkeren maar nog een keer de klantenservice bellen.Zodra jij je betaling intrekt zal orange herineringen gaan sturen etcetera. Dat kan zover oplopen totdat je geregistreerd komt te staan,wat betekend dat je dan een jaartje of 5 nergens meer een abonnement kan afsluiten. Wie weet krijg je als je de klantenservice nog een keer belt wel iemand aan de lijn die je helpen kan. Bij klantenservices is het maar net wie je aan de lijn krijgt.Ik vermoed dat het een normale rekening betreft die later verrekend wordt met die 2 dagen.Zodat je uiteindelijk geld terug gestort krijgt.Dit werkt bij verschillende telecom aanbieders zo.

Groetjes Caatje

mama Cecilia
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:58

Re: Orange wil me laten betalen voor abbo dat ik niet heb

Ongelezen bericht door mama Cecilia »

Ik moet ook betalen voor een bundel die ik niet gebruik :?
Mijn brief aan Orange heb ik al getiept en gaat z.s.m. op de fax.

-----

Geachte heer/mevrouw,

Op 24 september 2005 heb ik jullie een brief gestuurd met het verzoek om mijn Free € 20 abonnement te beëindigen. Hier heb ik op 28 september 2005 een bevestiging van ontvangen. In deze bevestiging staat:
“Beëindiging van uw contract: uw abonnement eindigt op 27 november 2005 (met inachtneming van twee maanden opzegtermijn). Tot uw contract wordt stopgezet, kunt u uw telefoon gewoon blijven gebruiken zoals u gewend bent. Nadat uw abonnement is stopgezet, krijgt u van ons nog één laatste rekening. Hebt u uw bundel niet helemaal gebruikt? Zorg er dan voor dat uw bundel voor 27 november op is. Bent u gewend via automatische incasso te betalen, dan zetten we dat na de laatste rekening direct stop.”

Op 8 december 2005 ontving ik een rekening (xxxxxxxxxxxxxx d.d. 4 december 2005) en daarop wordt een maandelijkse bundel van 25/11/2005 tot en met 24/12/2005 in rekening gebracht.

Omdat ik het vreemd vind dat ik voor een bundel moet betalen terwijl ik hier geen gebruik van maak (van 28/11/2005 tot en met 24/12/2005) - mijn abonnement is immers per
27 november beëindigd - heb ik meteen contact opgenomen met de klantenservice. Volgens de meneer die ik toen sprak is hier niks aan te doen en wordt het bedrag niet gecrediteerd.

Met deze brief laat ik u weten het hier absoluut niet mee eens te zijn. Ik verwacht dan ook dat het bedrag van de niet gebruikte bundel: € 18,67 (incl. 19% BTW) z.s.m. wordt gecrediteerd en teruggestort op rekeningnummer xxxxxxxxx.

Gesloten