Aansluiting niet mogelijk - kan contract geannuleerd worden?
Geplaatst: 02 dec 2005 20:31
Heeft iemand ervaring met het volgende:
Wij hadden ons bij Versatel aangemeld. Op 30 november zou Wanadoo mij afsluiten en de monteur van Versatel de boel komen aansluiten. Op het moment dat de monteur kwam, realiseerden wij ons dat de aansluiting niet - net zoals bij Wanadoo - via de kabel ging, maar via de telefoon moest. Hier hadden wij niet bij stilgestaan, en kwamen hier dus pas achter toen de monteur vroeg waar de hoofdaansluiting van de telefoon zat. Na een hoop gezoek bemerkten we dat die achter een levensgrote kledingkast zit, die echt niet zomaar uit elkaar gehaald kon worden. Ook de monteur zag wel dat dit niet te doen was, en we moesten tot de conclusie komen dat we er dan maar vanaf moesten zien. De monteur had er alle begrip voor en zei dat we de reeds op voorhand betaald abonnementskosten en aansluitkosten terug konden vragen, omdat we niet waren aangesloten en geen gebruik hadden gemaakt van het abonnement. Ik was nog net op tijd om Wanadoo te bellen om ons internet niet af te sluiten, anders hadden we helemaal niets gehad.
Versatel wil echter wederom het abonnementsgeld voor de volgende maand van mijn rekening afschrijven. Ik heb ze geschreven dat wij van de aansluiting moeten afzien en gevraagd of ze geen geld meer van mijn rekening af willen halen. Versatel stelt zich echter op het standpunt dat ik contact met de KPN op moet nemen voor het ISRA-punt, maar ook de KPN kan hier niet bij komen. Ik zie dit als overmacht dat wij niet aangesloten konden worden.
Het kan echter toch niet zo zijn dat Versatel ons nu aan het 3-jarig contract kan houden terwijl wij niet aangesloten zijn? Heeft iemand zoiets wel eens aan de hand gehad?
Graag hoor ik van jullie. Alvast hartelijk dank!
Wij hadden ons bij Versatel aangemeld. Op 30 november zou Wanadoo mij afsluiten en de monteur van Versatel de boel komen aansluiten. Op het moment dat de monteur kwam, realiseerden wij ons dat de aansluiting niet - net zoals bij Wanadoo - via de kabel ging, maar via de telefoon moest. Hier hadden wij niet bij stilgestaan, en kwamen hier dus pas achter toen de monteur vroeg waar de hoofdaansluiting van de telefoon zat. Na een hoop gezoek bemerkten we dat die achter een levensgrote kledingkast zit, die echt niet zomaar uit elkaar gehaald kon worden. Ook de monteur zag wel dat dit niet te doen was, en we moesten tot de conclusie komen dat we er dan maar vanaf moesten zien. De monteur had er alle begrip voor en zei dat we de reeds op voorhand betaald abonnementskosten en aansluitkosten terug konden vragen, omdat we niet waren aangesloten en geen gebruik hadden gemaakt van het abonnement. Ik was nog net op tijd om Wanadoo te bellen om ons internet niet af te sluiten, anders hadden we helemaal niets gehad.
Versatel wil echter wederom het abonnementsgeld voor de volgende maand van mijn rekening afschrijven. Ik heb ze geschreven dat wij van de aansluiting moeten afzien en gevraagd of ze geen geld meer van mijn rekening af willen halen. Versatel stelt zich echter op het standpunt dat ik contact met de KPN op moet nemen voor het ISRA-punt, maar ook de KPN kan hier niet bij komen. Ik zie dit als overmacht dat wij niet aangesloten konden worden.
Het kan echter toch niet zo zijn dat Versatel ons nu aan het 3-jarig contract kan houden terwijl wij niet aangesloten zijn? Heeft iemand zoiets wel eens aan de hand gehad?
Graag hoor ik van jullie. Alvast hartelijk dank!