Voorschot bedrag Essent 42612 euro ?????????????????????????
Geplaatst: 04 dec 2005 15:29
wie heeft ervaring met Essent met betrekking tot het aanmelden na verhuizing dit is na een half jaar nog niet rond tot ik deze week van mijn moeder bericht en de schrik van haar leven kreeg want er werd haar een voorschotbedrag van haar rekening afgehaald van 42612 euro, hier heb ik op gereageerd met onderstaand schrijven:
Stadskanaal 04-12-2005
Mijn gegevens :
Adres
Klantnummer:
Geachte heer/mevrouw
Hierbij wil ik even mijn ongenoegen tonen over de slechte handelswijze van energie leverancier Essent. Hierbij gaat het over het volgende op 23-06-2005 heb ik mijn nieuwe woning aan de ………………….in Stadskanaal betrokken, hierbij zijn de meterstanden door gegeven plus de EAN codes van mijn meters dus ik dacht nu komt alles goed en krijg ik vanzelf mijn nieuwe voorschot bedrag thuis gestuurd, maar wat schetst mijn verbazing in juli krijg ik van Essent een mooi briefje dat ze mij feliciteren met mijn nieuwe woning maar dat ik alléén nog even mijn meterstanden moet opsturen dan konden ze mijn voorschot bedrag bepalen. Dus ik dacht nog maar een keer opturen dan komt het goed, helaas dus niet. Op 2 september om ongeveer 17.00 uur hebben wij Essent nog even gebeld hoe het er voorstond en gesproken met Peter Slagman die zei het komt nu goed, alles is nu opgelost alle gegevens zijn bekend dus binnenkort krijgt u van ons een het nieuwe voorschot bedrag, wat schetst mijn verbazing op 13-09-2005 komt er weer een brief van Essent met de vraag wilt u nog even u meterstanden door gegeven, dit hebben wij nog een keer gemeld bij u en maar wachten en wachten, tot 13-10-2005 moeten we weer de meterstanden inleveren dus maar weer gebeld met Essent, gesproken met mevrouw Bea Dams die vermelde mij, dat na geruime tijd aan de telefoon te hebben gehangen, na intern beraad dat ze het voorschot bedrag op ruim 21000 euro hadden gezet, maar dit had ze snel maar even terug gedraaid, want dit kon natuurlijk niet en ze vertelde mij ook dat het nieuwe voorschot bedrag was bepaald op 112 euro, dat ik hier binnenkort een schrijven over zou krijgen en dat dan alles goed kwam. Maar nu komt het volgende, na een hele tijd niets van Essent te hebben gehoord komt op 03-12-2005 een bankafschrift waarop een bedrag van ruim 42000 euro is afgeschreven, aangezien ik zo’n groot bedrag niet op mijn rekening heb staan heeft de bank dit bedrag direct terug gevorderd.
Oké, dit was mijn verhaal en wil ik u er op wijzen dat uw administratie een heel grote puinhoop is.
Wat wilt u er aan doen dat bovenstaande niet meer voorkomt, en dat alles plus mijn nieuwe voorschot bedrag bekend is bij mij en bij u.
Mijn stappen zijn:
Hierbij trek ik mijn automatische machtiging per direct in .
Verder eis ik dat voor één januari mijn voorschot bedrag bekend is bij mij, ook wil ik een éénmalige korting op mijn jaarverbruik van 10% voor mijn gemaakte kosten en ergernis. Als wij niet op tijd betalen krijgen wij ook direct aanmaningskosten op onze rekening bij geschreven maar deze keer heb ik er alles aangedaan en lang genoeg gewacht dus deze korting lijkt mij meer dan terecht
Ook stap ik hier mee naar de consumentenbond, naar het televisie programma Kassa en Radar dus misschien komt deze wel bij u langs verhaal halen, gratis reclame voor u misschien zit u hier op te wachten. Ik vind dit een treurig verhaal om mensen een heel grote kerst dip te bezorgen.
PS. Deze email verstuur ik via de computer van mijn zoon omdat ik zelf geen computer heb, tot mijn spijt want deze kan ik niet betalen door de torenhoge rekening van Essent van ruim 42000 euro dus mocht u hier op reageren doe het dan ook via deze emailadres of schriftelijk want ik wil hier verder geen energie meer insteken als alles weer normaal is wil ik u graag weer een automatische machtiging geven niet eerder.
Ik wil absoluut hier niet over gebeld worden aangezien ik dan geen bewijs heb van hetgeen er bij u wordt gezegd, ik kan geen bandje mee laten lopen zoals bij u gebruikelijk is.
Met vriendelijk groet
graag een reactie hierop
Stadskanaal 04-12-2005
Mijn gegevens :
Adres
Klantnummer:
Geachte heer/mevrouw
Hierbij wil ik even mijn ongenoegen tonen over de slechte handelswijze van energie leverancier Essent. Hierbij gaat het over het volgende op 23-06-2005 heb ik mijn nieuwe woning aan de ………………….in Stadskanaal betrokken, hierbij zijn de meterstanden door gegeven plus de EAN codes van mijn meters dus ik dacht nu komt alles goed en krijg ik vanzelf mijn nieuwe voorschot bedrag thuis gestuurd, maar wat schetst mijn verbazing in juli krijg ik van Essent een mooi briefje dat ze mij feliciteren met mijn nieuwe woning maar dat ik alléén nog even mijn meterstanden moet opsturen dan konden ze mijn voorschot bedrag bepalen. Dus ik dacht nog maar een keer opturen dan komt het goed, helaas dus niet. Op 2 september om ongeveer 17.00 uur hebben wij Essent nog even gebeld hoe het er voorstond en gesproken met Peter Slagman die zei het komt nu goed, alles is nu opgelost alle gegevens zijn bekend dus binnenkort krijgt u van ons een het nieuwe voorschot bedrag, wat schetst mijn verbazing op 13-09-2005 komt er weer een brief van Essent met de vraag wilt u nog even u meterstanden door gegeven, dit hebben wij nog een keer gemeld bij u en maar wachten en wachten, tot 13-10-2005 moeten we weer de meterstanden inleveren dus maar weer gebeld met Essent, gesproken met mevrouw Bea Dams die vermelde mij, dat na geruime tijd aan de telefoon te hebben gehangen, na intern beraad dat ze het voorschot bedrag op ruim 21000 euro hadden gezet, maar dit had ze snel maar even terug gedraaid, want dit kon natuurlijk niet en ze vertelde mij ook dat het nieuwe voorschot bedrag was bepaald op 112 euro, dat ik hier binnenkort een schrijven over zou krijgen en dat dan alles goed kwam. Maar nu komt het volgende, na een hele tijd niets van Essent te hebben gehoord komt op 03-12-2005 een bankafschrift waarop een bedrag van ruim 42000 euro is afgeschreven, aangezien ik zo’n groot bedrag niet op mijn rekening heb staan heeft de bank dit bedrag direct terug gevorderd.
Oké, dit was mijn verhaal en wil ik u er op wijzen dat uw administratie een heel grote puinhoop is.
Wat wilt u er aan doen dat bovenstaande niet meer voorkomt, en dat alles plus mijn nieuwe voorschot bedrag bekend is bij mij en bij u.
Mijn stappen zijn:
Hierbij trek ik mijn automatische machtiging per direct in .
Verder eis ik dat voor één januari mijn voorschot bedrag bekend is bij mij, ook wil ik een éénmalige korting op mijn jaarverbruik van 10% voor mijn gemaakte kosten en ergernis. Als wij niet op tijd betalen krijgen wij ook direct aanmaningskosten op onze rekening bij geschreven maar deze keer heb ik er alles aangedaan en lang genoeg gewacht dus deze korting lijkt mij meer dan terecht
Ook stap ik hier mee naar de consumentenbond, naar het televisie programma Kassa en Radar dus misschien komt deze wel bij u langs verhaal halen, gratis reclame voor u misschien zit u hier op te wachten. Ik vind dit een treurig verhaal om mensen een heel grote kerst dip te bezorgen.
PS. Deze email verstuur ik via de computer van mijn zoon omdat ik zelf geen computer heb, tot mijn spijt want deze kan ik niet betalen door de torenhoge rekening van Essent van ruim 42000 euro dus mocht u hier op reageren doe het dan ook via deze emailadres of schriftelijk want ik wil hier verder geen energie meer insteken als alles weer normaal is wil ik u graag weer een automatische machtiging geven niet eerder.
Ik wil absoluut hier niet over gebeld worden aangezien ik dan geen bewijs heb van hetgeen er bij u wordt gezegd, ik kan geen bandje mee laten lopen zoals bij u gebruikelijk is.
Met vriendelijk groet
graag een reactie hierop