Annuleren aankoop Poppeliers Meubelen
Geplaatst: 05 dec 2005 14:51
Wie heeft er ervaring met het annuleren van een aankoop bij Poppeliers meubelen. Op 1 november jl. een aankoop gedaan bij Poppeliers Meubelen in Oosterhout en op 4 november hen per brief/fax/aangetekende brief op de hoogte gesteld van het annuleren van de aankoop, omdat zij de gemaakte afspraken niet nakomen en dat ik mij beroep op de vernietigbaarheid van de algemene voorwaarden, omdat zij verzuimd hebben deze VOOR het tekenen van het het aankoopcontract aan mij te geven. De voorwaarden gelden pas, als de verkoper dit ook gedaan heeft. Dit heeft als gevolg, dat ik dan geen 30% annuleringskosten hoef te betalen, omdat dit dus vast gelegd blijkt te zijn in deze voorwaarden. Dit heeft de verkoper en een medewerker van de klantenservice ook bevestigd, dat zij fout gehandeld hebben door dit te vergeten en dat dit dus wel had gemoeten.
Ik kwam voor de internetaanbieding Napels, maar die bleek al even niet meer leverbaar te zijn en volgens de verkoper had de advertentie had van internet verwijders moeten zijn. Ik kreeg een alternatief aangeboden voor 1250, die ik alleen op dat moment voor die prijs zou krijgen. Er was echter een levertijd van 6 tot 14 weken en daar kon ik niet meer akkoord gaan, omdat ik zonder bank zat. Ik wilde de bank dus niet kopen. de verkoper bood echter een leenbank aan, die ik dan diezelfde week nog zou krijgen. Op de uitdrukkelijke voorwaarde dat ik de volgende dag gebeld zou worden om een afspraak te maken dat de leenbank diezelfde week zou geleverd worden en daarbij de druk van de aanbieding die alleen dan zou gelden, ben ik overstag gegaan, want ik had een bank nodig.
U voelt het al aankomen...er werd geen contact opgenomen om de leenbank te leveren. Ik heb zelf contact opgenomen met de klantenservice, maar mijn order was er nog niet, dat duurt wel een week werd verteld. Vrijdag 04-11 weer klantenservice gebeld, uiteindelijk werd mijn order gevonden, die nog niet eens ingeboekt was en mijn bank was dus ook nog niet besteld. Er werd mij toen doodleuk verteld dat ik geen leenbank kreeg, want die waren allemaal uitgeleend en zij hadden daar een limiet aan gesteld. het zou nog minimaal een aantal weken gaan duren voordat ik eventueel een leenbank zou krijgen. Na de aankoop kwam ik er ook achter, dat de verkoper mij de algemene voorwaarden voor het tekenen had moeten overhandigen en dat heeft hij verzuimd.
Pas na mijn telefoontje/brief van annulering, hebben zij de dag erna (05-11) 2 of 3 maal getracht mij telefonisch te bereiken. Dat vertelde een medewerkster van de klantenservice, nadat ik op 24-11 ZELF had gebeld om te vragen waarom ik nog niks had vernomen op mijn annuleringsbrief, waarin ik overduidelijk om een schriftelijke reactie had gevraagd. Ik heb mijn standpunt gehandhaafd en de medewerkster zou mij laten terugbellen door een jurist van hen. Deze heeft inderdaad ook gebeld en aangegeven, dat de verkoper en de medewerkster van de klantenservice wel toegegeven hebben dat de fout gemaakt is met de algemene voorwaarden, maar dat hij niet wist als hij het nu weer aan hen zou vragen of hij wel hetzelfde antwoord zou krijgen!!!!
Ook heeft hij mij telefonisch een voorstel gedaan van 100 euro korting bij alsnog afname van de bank of 20% schadevergoeding van het aankoopbedrag. Ik heb gevraagd of hij dit op papier wil zetten en geen verder telefonisch contact meer te hebben, want dit kan niet door de beugel natuurlijk!!!
Al met al heeft Poppeliers op de enkele telefonische pogingen verder niks ondernomen, om op mijn annuleringsbrief te reageren of om ook maar te proberen de leenbank alsnog te leveren. En het is nu al een maand geleden, dus ze hebben tijd genoeg gehad hiervoor. Ook voel ik mij gewoon misleid bij de aankoop, want zij houden zich niet aan gemaakte afspraken. Buiten dat is het ergste van alles nog, dat de bank NAPELS waar ik voor kwam, dua al die tijd wel gewoon te leveren is, want hij staat nog steeds als aanbieding op het internet en bij navraag van alle filialen van Poppeliers, INCLUSIEF Oosterhout, kan ik de NAPELS gewoon komen bezichtigen in de winkel en is hij gewoon leverbaar. Ook kan je je op misleiding bij aankoop ook beroepen op ontbinding van overeenkomst volgens het wetsartikelartikel 6:228 van het Burgerlijk Wetboek.
Ik zou graag willen weten wie met dit soort paraktijken ook ervaring heeft.
Ik kwam voor de internetaanbieding Napels, maar die bleek al even niet meer leverbaar te zijn en volgens de verkoper had de advertentie had van internet verwijders moeten zijn. Ik kreeg een alternatief aangeboden voor 1250, die ik alleen op dat moment voor die prijs zou krijgen. Er was echter een levertijd van 6 tot 14 weken en daar kon ik niet meer akkoord gaan, omdat ik zonder bank zat. Ik wilde de bank dus niet kopen. de verkoper bood echter een leenbank aan, die ik dan diezelfde week nog zou krijgen. Op de uitdrukkelijke voorwaarde dat ik de volgende dag gebeld zou worden om een afspraak te maken dat de leenbank diezelfde week zou geleverd worden en daarbij de druk van de aanbieding die alleen dan zou gelden, ben ik overstag gegaan, want ik had een bank nodig.
U voelt het al aankomen...er werd geen contact opgenomen om de leenbank te leveren. Ik heb zelf contact opgenomen met de klantenservice, maar mijn order was er nog niet, dat duurt wel een week werd verteld. Vrijdag 04-11 weer klantenservice gebeld, uiteindelijk werd mijn order gevonden, die nog niet eens ingeboekt was en mijn bank was dus ook nog niet besteld. Er werd mij toen doodleuk verteld dat ik geen leenbank kreeg, want die waren allemaal uitgeleend en zij hadden daar een limiet aan gesteld. het zou nog minimaal een aantal weken gaan duren voordat ik eventueel een leenbank zou krijgen. Na de aankoop kwam ik er ook achter, dat de verkoper mij de algemene voorwaarden voor het tekenen had moeten overhandigen en dat heeft hij verzuimd.
Pas na mijn telefoontje/brief van annulering, hebben zij de dag erna (05-11) 2 of 3 maal getracht mij telefonisch te bereiken. Dat vertelde een medewerkster van de klantenservice, nadat ik op 24-11 ZELF had gebeld om te vragen waarom ik nog niks had vernomen op mijn annuleringsbrief, waarin ik overduidelijk om een schriftelijke reactie had gevraagd. Ik heb mijn standpunt gehandhaafd en de medewerkster zou mij laten terugbellen door een jurist van hen. Deze heeft inderdaad ook gebeld en aangegeven, dat de verkoper en de medewerkster van de klantenservice wel toegegeven hebben dat de fout gemaakt is met de algemene voorwaarden, maar dat hij niet wist als hij het nu weer aan hen zou vragen of hij wel hetzelfde antwoord zou krijgen!!!!
Ook heeft hij mij telefonisch een voorstel gedaan van 100 euro korting bij alsnog afname van de bank of 20% schadevergoeding van het aankoopbedrag. Ik heb gevraagd of hij dit op papier wil zetten en geen verder telefonisch contact meer te hebben, want dit kan niet door de beugel natuurlijk!!!
Al met al heeft Poppeliers op de enkele telefonische pogingen verder niks ondernomen, om op mijn annuleringsbrief te reageren of om ook maar te proberen de leenbank alsnog te leveren. En het is nu al een maand geleden, dus ze hebben tijd genoeg gehad hiervoor. Ook voel ik mij gewoon misleid bij de aankoop, want zij houden zich niet aan gemaakte afspraken. Buiten dat is het ergste van alles nog, dat de bank NAPELS waar ik voor kwam, dua al die tijd wel gewoon te leveren is, want hij staat nog steeds als aanbieding op het internet en bij navraag van alle filialen van Poppeliers, INCLUSIEF Oosterhout, kan ik de NAPELS gewoon komen bezichtigen in de winkel en is hij gewoon leverbaar. Ook kan je je op misleiding bij aankoop ook beroepen op ontbinding van overeenkomst volgens het wetsartikelartikel 6:228 van het Burgerlijk Wetboek.
Ik zou graag willen weten wie met dit soort paraktijken ook ervaring heeft.