LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] xbox 360

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
basvdvalk

xbox 360

Ongelezen bericht door basvdvalk »

dit staat op de xbox site over oude spellen op de xbox 360:

Een van de kwesties die speelt bij de release van de Xbox 360™ is achterwaartse compatibiliteit. We weten dat veel van de toptitels van de originele Xbox® kunnen worden gespeeld op de nieuwe console, maar welke? Hoe gaat het hele proces in zijn werk?

Bij onze zoektocht naar antwoorden zijn we tot de hoogste regionen van het bedrijf doorgedrongen en kwamen we uiteindelijk terecht bij Todd Holmdahl, de Corporate Vice President van de Xbox-productgroep. Todd heeft een belangrijke baan: hij is verantwoordelijk voor het ontwerp, de technologie en de productie van alle Xbox consoles ter wereld. Todd heeft een cruciale rol gespeeld aangezien hij een van de oprichters van het Xbox-programma is. Sinds het begin van het programma heeft hij geholpen om de visie voor het programma te bepalen, heeft hij leiding gegeven bij het ontwerp, de ontwikkeling en de productie van de console en heeft hij een bijzonder getalenteerd team samengesteld.

Wij zijn bij Todd langsgegaan om uit te zoeken welke plannen Microsoft® heeft met betrekking tot deze belangrijke kwestie. Dit zijn zijn antwoorden.

V: Is de Xbox 360 achterwaarts compatibel?

A: Ja. We streven ernaar dat op de introductiedag meer dan 100 originele Xbox games beschikbaar zijn voor de Xbox 360. Vandaag kunnen we al 100 titels garanderen, waaronder franchises als Halo® , Halo® 2; Star Wars® Knights of the Old Republic® I en II (LucasArts); Ninja Gaiden® en Ninja Gaiden® Black (Tecmo®); en Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, en Grand Theft Auto: San Andreas™ (Rockstar Games). Uiteraard blijft ons doel om zoveel mogelijk games achterwaarts compatibel te maken

ik snap dus niet waarom ze niet eerder zijn begonnen met het achterwaarts compatibel te maken, ze wisten het toch al veel eerder.

wie zit ook met dit probleem?

Willem 4

Re: xbox 360

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik lees hier en daar dat het met de duurdere Xbox 360 met 20GB harddisk wel mogelijk zou zijn om Xbox spellen te draaien.
Op die schijf staat een xbox emulator

http://xbox360.ign.com/articles/666/666344p1.html
Hier staat een lijst met 200 games die op de 360 moeten werken, alweer alleen de 360 met HD

groeten

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

De 360 is backwards compatible, maar inderdaad alleen de premium editie oftewel de editie met HD. Zonder de HD kan het niet.

Microsoft heeft op de HD een emulator gezet waardoor er een aantal games BC is. De lijst met beschikbare spellen wordt door de tijd geupdate en eind 2006 zijn alle oude games BC.

Je kunt de emulator simpel updaten door iedere keer via Live een update te doen. Live kan gratis dmv het silver abonnement.

JaFO

Ongelezen bericht door JaFO »

Waar haal je vandaan dat het *alle* oude titels zouden zijn ?
Het lijkt mij gezien het benodigde werk dat ze alleen die titels omzetten waar ze op een of andere manier een vergoeding voor krijgen ...
ik snap dus niet waarom ze niet eerder zijn begonnen met het achterwaarts compatibel te maken, ze wisten het toch al veel eerder.
de hardware van de 360 is radicaal anders (de compleet andere cpu is het voornaamste struikelblok). Dat maakt het lastig om een emulator te maken. En die emulator kun je eigenlijk pas (goed) schrijven als de complete hardware beschikbaar is.

De meeste ontwikkelaars hebben pas sinds een paar maanden een ontwikkelomgeving die 100% identiek is aan de echte 360. Microsoft zelf had tijdens de E3 aan het begin dit jaar zelfs een aantal Macintosh-computers in gebruik om de spellen te kunnen demonstreren ...

MS heeft gewoon in het begin niet gerekend op het feit dat 'achterwaartse compatibiliteit' een item zou zijn, want bij consoles was/is dat eerder uitzondering dan regel.

maybe

Waar haal je vandaan dat het *alle* oude titels zouden zijn ?
Dit is door micorsoft zelf aangekondigd.

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

waarom wil je direct naar de release direct oude games spelen?? je hebt toch niet voor niks de 360 gekocht?

JaFO

// Dit is door micorsoft zelf aangekondigd.
Vreemd ... voor zover ik weet werd er in eerste instantie door MS zelfs niks hierover gezegd. En toen ze (eindelijk) wat bevestigden was het met de opmerking dat het alleen de 'premium' titels zou gaan gelden.
Zelfs nu blijven ze vaag met de opmerking dat je voor 'ontbrekende' titels maar later terug moet komen ...

// waarom wil je direct naar de release direct oude games spelen??
Omdat je dan je oude Xbox kunt verkopen / weggeven en zo dus niet twee consoles in huis hoeft te hebben ?

Het zou voor de Xbox-1 bezitters makkelijker maken om over te stappen en de niet Xbox-bezitters hebben dan al meteen een heleboel spellen die ze kunnen spelen totdat de 'echte' 360-titels uit zijn.

basvdvalk

Ongelezen bericht door basvdvalk »

ik had eerst een gewone xbox, maar ik ben pas 11 dus is 400 euro voor een xbox al veel, duss ik ga er niet meteen 5 spellen bijkopen

maybe

Het zou voor de Xbox-1 bezitters makkelijker maken om over te stappen
Helemaal mee eens. Ik heb nu ook alletwee staan omdat simpelweg een hoop oude spellen (nog) niet BC zijn.

Maar goed dat wist je toen je de 360 kocht.

Ze hadden het hetzelfde aan moeten pakken als playstation dat doet gewoon alle oude spellen ook gelijk op de nieuwe.

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Ze hadden het hetzelfde aan moeten pakken als playstation dat doet gewoon alle oude spellen ook gelijk op de nieuwe.
Als je in de specificaties duikt van de Xbox360 zul je zien dat deze op TOTAAL verschillende processsoren draait. Niet op Intel cpu's maar gebaseerd op de Power-PC serie. Die overigens ook in de PS3 en nieuwe Nintendo Revolution zal zitten. Tevens gebruikt de Xbox360 een ATI-videokaart en niet meer een Nvidia, die dus weer in de oude zit.
Hierdoor moet per spel een Emulator geschreven worden en is het niet mogelijk dit gelijk BWC mte maken. De Xbox360 doet ook per emulatie de oude xbox na, wat hem heel veel rekenkracht kost. Maar hij is gelukkig zo snel dat niemand daar ooit iets van zal merken.

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

ik had eerst een gewone xbox, maar ik ben pas 11 dus is 400 euro voor een xbox al veel, duss ik ga er niet meteen 5 spellen bijkopen
Als je een jaartje wacht heb je voor 400 EURO een xbox 360 en 5 spellen... Niet met de hype meegaan al is het nog zo aantrekkelijk!

Wouter_Oud

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

De PS3 en de Nintendo Revolution gaan gebruik maken van een zogenaamd Cell-CPU, das volgens mij heel wat anders hoor en veel sneller. De PS3 zal een keer zo snel zijn als de XBOX 360

JaFO

Als je in de specificaties duikt van de Xbox360 zul je zien dat deze op TOTAAL verschillende processsoren draait.
Als je in de specs voor de PS2 duikt dan zul je zien dat ze in feite een losse PS1-chip er bijgeplaatst hebben en die dan het werk laten doen bij de 'oude' spellen.

Enige verschil is dus dat de 360 de Xbox 1 moet emuleren, terwijl de ps2 dat niet hoeft ...

Gesloten