Pagina 1 van 1
Fiberworld óók al onder de "zware jongens"?
Geplaatst: 06 dec 2005 15:57
door flashfreakII
Zins enige tijd ,van af April 2005,betrek ik adsl van Fiberworld (
www.fiberworld.nl) waaronder ook gratis telefonie. Ik betaal 59 euro per maand voor een volgens fiberworld,super verbinding van 8 tot 10 down en 1 mb up.Ik zou dan ook niets meer van doen te hebben met de KPN.
De geleverde snelheden zijn 2-4 (dus zwaar minder dan beloofd) de telefoon is een brok ellende ook al eens een week zonder gezeten, en moet nog altijd 30 euro aan de kpn afdragen.
De helpdesk kost 0.50 cent per minuut dus niet echt een uitnodiging om hun te bellen.
In Mei werd een nieuwe aanbieding van fiberworld via het internet gedaan voor adsl2+ waar alleen niét leden zich voor in konden schrijven.
Wegens de korte periode van aanschaf heb ik verzocht of ik als wél abonee toch van deze aanbieding gebruik mocht maken, na enig geharrewar werd toegezegd dat ik in Oktober kon overstappen.
Naar nu pas blijkt kan dat niet en ben verplicht te wachten tot april 2006.
Fiberworld heeft bekend gemaakt dat mensen die een ADSL jaarcontract hebben wat verlopen is en/of stilzwijgend verlengt is, vanaf nu tegen de nieuwe lage tarieven een nieuw jaarcontract af kunnen sluiten, wat aanzienlijk in kosten kan schelen.
Mensen die nog in hun contract zitten of waarvan het contract nog niet van verlopen is of stilzwijgend verlengt, zullen helaas moeten wachten tot hun contract verlopen is, waarna ook zij dan een nieuw contract aan kunnen gaan, voor een jaar tegen de op dat moment geldende aanbiedingen en/of lagere prijzen.
Verder is er medegedeeld dat er nog steeds géén datum bekend is, wanneer er gemigreerd kan worden van ADSL1 naar ADSL2+ en is de verwachting dus nog steeds December 2005 / Januari 2006
Wel is bekend dat deze migratie van ADSL1 naar ADSL2+ gratis zal zijn.
Mijn vraag aan U, is het mogelijk het contract wegens wanprestatie te beëindigen?
Hoe en waar kan ik deze tillers aan de kaak stellen of desnoods voor het gerecht slepen?
Deze ludieke vorm van Internet oplichting dient te worden gestopt en de rechteloze internetgebruiker dient een duidelijk aanspreekpunt te kunnen hebben.
Piet Frauenfelder
Re: Fiberworld óók al onder de "zware jongens"?
Geplaatst: 06 dec 2005 17:08
door AndreW2K
Hierop mag ik graag aansluiten.
Ik ben overgestapt naar FW maar een constante internetverbinding zit er niet in.
Ik ben nu genoodzaakt drie maal per dag mijn Draytek aan en uit te zetten teneinde weer contact te krijgen.
Ook bij mij gaan de KPN kosten gewoon door, iets waarvan gesuggereerd wordt dat je deze kosten uit zou sparen.
Zonder KPN ook geen kosten voor KPN, nietwaar?
Bovenstaande beloftes m.b.t. overstappen naar een snellere abo vorm zijn ook aan mij gemaakt met als referentie: Oktober 2005
Re: Fiberworld óók al onder de "zware jongens"?
Geplaatst: 06 dec 2005 19:10
door flashfreakII
Het ergste en meest onacseptabele aan het geheel is het feit dat je gewoon maar alles moet slikken, de weerbaarheid in deze volledig nul is en men je gewoon laat afbranden.
Het neertrekkende gevoel van onmacht, de agressie opwekkende irritatie die daarmee gepaard gaat is zo negatief dat elke verbinding met dit soort bedrijven een crime wordt. Ik vraag mij dan ook sterk af waarom er geen enkele wetgeving ontwikkeld is die aan deze vergunninghouders een sanctie kan opleggen en een argeloze internet gebruiker nog altijd vogelvrij is.
Ik vind het een schande dat in een rechtsstaat als Nederland dat hier in nog steeds niet is voorzien.
Zeuren wel over borden met de richting naar Mekka, maar aan deze oplichters practijken wordt niet gedaan.
Re: Fiberworld óók al onder de "zware jongens"?
Geplaatst: 06 dec 2005 21:16
door dejong
Ik heb ook fiberworld, sinds 3 maanden nu en ben juist zeer te spreken.
Heb keurig op tijd mijn modem ontvangen en heb 18Mbit op 600m van de wijkcentrale!
Krijg altijd keurige antwoorden op mijn vragen, dus vraag me af waar dit bij jullie mis gaat.
Rudolf
Re: Fiberworld óók al onder de "zware jongens"?
Geplaatst: 06 dec 2005 21:25
door flashfreakII
Alles gaat mis wat maar mis kan gaan. De rekning is echt het enige wat keurig op tijd binnen komt, de rest is populair gezegd helemaal vervelend.
Snelheden zwaar beneden pijl, telefoon verbinding die echt niet te pruimen is, ticket systeem wat natuurlijk alleen maar werkt als je on line kan zijn! Meeste bezwaar zijn de foutive voorstelling van zaken.
Migratie naar adsl2+ ALLEEN VOOR NIET LEDEN, ondanks dat de toezegging is gedaan dat ik gewoon over kon stappen. Abonnement nog altijd aan de kpn blijven betalen! en meer van dat soort dingen.
Ik heb het helemaal gehad met die lui.
Uitzondering bevestigd meestal de regel!
Re: Fiberworld óók al onder de "zware jongens"?
Geplaatst: 08 dec 2005 19:42
door flashfreakII
Beste Fiberworldgebruikers,
Vandaag is eindelijk de datum bekend geworden, waarop je kunt migreren van ADSL1 naar ADSL2+ binnen het BBNed netwerk.
De datum is: 19 December 2005 !!
Uiteraard zullen de mensen die al langer op de migratie wachten en tijdelijk ADSL1 gehad hebben, automatisch worden overgezet.
Mensen die ook van ADSL1 naar ADSL2+ willen migreren, kunnen dit vanaf a.s. Woensdag 14 December kenbaar maken via volgende wegen:
Per mail:
[email protected]
Per Telefoon: 0900-2025410
Via de aanmeldings page de website van Fiberworld
Vooralsnog kun je alleen migreren naar het 4-10 Mbit abonnement en het 16-24 Mbit abonnement .
Fiberworldgebruikers raad iederéén aan om indien je verder dan 1500 meter van de wijkcentrale woont NIET het 16-24 Mbit abonnement te nemen, om teleurstelling te voorkomen.
De migratie zal geheel GRATIS zijn, echter je begint wel met een nieuw jaarcontract.*Voor mensen met ADSL1 icm. VoDSL is het op 19 December nog niet mogelijk om te migreren. Indien je persé toch wilt migreren, dien je dan je VoDSL abonnement om te zetten naar een VoIP abonnement. Hier zijn echter wel kosten aanj verbonden. De vermoedelijke migratie datum voor voorgenoemde groep is eind Januari 2006.
Niet te geloven allmaal!
Re: Fiberworld óók al onder de "zware jongens"?
Geplaatst: 08 dec 2005 19:45
door flashfreakII
Nederland in de loop der jaren overspoeld met regelgeving, terecht of onterecht, soms sterk overdreven, soms zijn doel voorbijstrevend, soms lachwekkend ,banaal of gewoon belachelijk hebben in de loop der jaren één ding laten liggen.
De rechten én plichten van de Internet gebruiker. Zelden is een zó sterk gewenste regelgeving zó lang achterwege gelaten, ondanks dat men in dit land hier werkelijk voor alles iets voorhanden heeft.
Als makke schapen worden Internetgebruikers na het aangaan van een contractuele verbinding met een van de voorhanden zijde providers (leesprofiteurs) eerst van hun conto berooft, daarna van de beheersing over eigen portemenai en vervolgens op vele ludieke manieren via telefoonkosten rekeningen uitgekleed, voor dummy uitgemaakt en te pas en te onpas van het Internet afgesloten. Talrijk zijn inmiddels de forums die ten behoeven van de slachtoffers voornoemd zijn opgericht zonder echter enige kracht te kunne laten gelden.
Zelfs populaire TV programma’s zoals Radar, Opgelicht Brandpunt en Nova hebben daar aandacht aanbesteed zonder dat er vanuit het bestuurlijk orgaan ook maar iets is ondernomen om een redelijke wetgeving uit te brengen die voor alle partijen aanvaarbaar zijn en tot een fatsoenlijke verhouding zou kunnen komen tussen providers en cliënten.
Indien een gevestigde winkel keten grootwarenhuis of ander nering doende bedrijven zich dezelfde arrogantie zouden toemeten is het huis te klein en zal dan ook publiekelijk bijna onmiddellijk aan de schandpaal worden genageld, dit terwijl Providers zich werkelijk alles kunnen veroorloven die elk fatsoen te boven gaat.
Mede door deze situatie is er vanuit de providers zijde geen enkele motivatie om zelf hier in de voorzien terwijl zij eigenlijk bij uitstek tot ervarings deskundige kunnen worden gerekend.
De o zo duidelijke graai cultuur neemt bij providers sterk die van politiek Den Haag aan en ook daar lijkt geen einde aan te komen. Ook bij mobiel telefonie heerst dit verschijnsel sterk en als consument kan men niet het gevoel onderdrukken hier het verscheuren van de prooi te bemerken die de KPN noodgedwongen in de ring heeft geworpen.
Frappant is de methodiek die wordt toegepast,alleen bij telecom bedrijven en Internet aanbieders, alsof zij van hogerhand vrijbaan hebben gekregen, afspraken hebben geformeerd en/of gewoon misbruik maken van het feit dat de onwetendheid van de wetgever op geen enkele wijze enige inbreng heeft.
Het wordt dus tijd dat hier wat aangedaan wordt. Hier dient onverwijld paal en perk gesteld te worden aan deze wetteloze, moraal loze uitkleed partij.
Daar de OPTA zich waarschijnlijk te groot voelt hier in te voorzien zullen we uiteindelijk op politiek Den Haag aangewezen zijn, nu alleen nog de vraag Wie durft?
Re: Fiberworld óók al onder de "zware jongens"?
Geplaatst: 07 feb 2006 20:09
door Buciarski
Hallo allemaal,
ik ben heel erg benieuwd naar mensen die geabonneerd zijn bij de internetprovider FIBERWORLD, met name naar hoe zij behandeld worden en hoe zij zelf over Fiberworld denken?
De interesse is voornamelijk ontstaan door de volgende situatie:
Als zijnde een klant van Fast-XS, wat later door Dutchweb is overgenomen en uiteindelijk door Fiberworld waar ik nu bij zit, vraag ik me af of dit nu wel zo verstandig is geweest om hier bij te gaan.
Nu is het zo dat rond mei 2005, nadat mensen van Dutchweb bij Fiberworld kwamen, er een nieuwe vorm van telefoon internet werd geïntroduceerd, het ADSL2+. Iedereen kon dat abonnement nemen waarmee je (natuurlijk) razendsnel kon internetten én gratis kon telefoneren.
Dat klonk natuurlijk fantastisch en de aanmeldingen schenen binnen te stromen. Ook door de voormalige Dutchweb klanten. Maar helaas voor de voormalige Dutchweb klanten (en reeds "bestaande" Fiberworld klanten) was deze actie alleen mogelijk voor NIEUWE abonnee's, doch zouden er voor de bestaande klanten in augustus/september een soortgelijke actie worden uitgevoerd. Om een lang verhaal kort te maken, het is nu februari en na veel mailen en vragen door HEEL VEEL klanten zijn we nog niks wijzer geworden. We worden voorgelogen en met slappe smoezen de deur gewezen.
Nu komt er ook nog eens bij dat de mensen die zich sinds januari aanmelden abonnementen kunnen nemen, die veel andere leden en ik ook hebben (gewoon adsl) voor ongeveer 50% MINDER van de kosten per maand. Als wij dat ook willen bereiken als bestaande klanten moeten we ten eerste een jaar lid zijn en ten tweede 30 euro ADMINISTRATIE kosten betalen om dezelfde lijn voor de lagere prijs te krijgen.... BELACHELIJK. Wanneer je dan ook nog wilt overstappen naar het ADSL2+, indien het eindelijk mogelijk is, moet je NOG EENS 30 euro ADMINISTRATIE kosten betalen.
Waar gaan we in Mijnsnaam heen????
Wijzigingen voorbehouden in het contract MITS de directie er beter van wordt???????
Kent iemand deze taferelen??? Ik ben benieuwd naar reactie's.
Het wordt tijd om actie te ondernemen. Er worden mensen van hun forum gebannen omdat ze er iets van zeggen...
TIJD VOOR ACTIE!!!
Re: Fiberworld óók al onder de "zware jongens"?
Geplaatst: 08 feb 2006 08:23
door flashfreakII
Ruikt allemaal naar gelegalisserde oplichting! Ik ben er ook ingestonken, beloven véél en doen weinig. Zelfs de telefoon is helemaal niet van deze tijd werkt soms niet en meer van die ongein.
Het zijn dus gewoon zakkevulletjes niks meer en nix minder, die onder het mom van 12 maanden contract je gewoon langzaam wurgen.
Nog een paar maanden en ik ben van dat trifel verlost.
wees dus gewaarschuwd.
Flashfreak