Pagina 1 van 1
telefonie KPN
Geplaatst: 07 dec 2005 23:40
door gw.hekkert
De meeste mensen denken altijd dat kpn de beste aanbieder is wat betreft huistelefonie.
Ben er al 18 jaar klant tot 2 maart dit jaar tot volle tevredenheid.
Begin dit jaar werd ik gebeld door kpn of ik niet over wou stappen op isdn.
Had vele voordelen en de nadelen werden niet genoemd.
De nadelen waren vele malen groter bij de aansluiting isdn kreeg ik 3 nieuwe nummers erbij en toen begon de ellende.
Sinds de verplichting van de optawet worden nummers die opgeheven zijn meteen weer op de markt gebracht.
2 van die nummers die ik had waren van bedrijven geweest die er een fax op aan gesloten hebben gehad.
Sinds de aansluiting op isdn werd ik 4-5 keer in de nacht gebeld en ook nog is enkele keren per dag en altijd een faxlijn.
Vele malen geklaagd bij de klantenservice[bellen,schriftelijk,mailen]maar er werd nooit iets meegedaan.
Werd behandeld als grofvuil en de KPN medewerkers waren altijd zeer onvriendelijk nooit werd er serieus op ingegaan.
Voor mij was de klacht toch echt serieus als je 567 keer voor niets wordt gebeld.
Het kwam bij hun zeer onwaarschijnlijk over en ik werd zelfs uitgemaakt voor Leugenaar.
Tot dat ik 28 november weer over ben gegaan op de analogelijn zijn de klachten weer over.
Uiteraard ben ik het dan ook niet eens met de kosten die de omzetting van de lijnen met zich meebrengt.
Ik wordt nu plat gebeld door een zeer onvriendelijke meneer van kpn nu ik afgesloten ben van isdn wordt ineens wel oplossingen aangedragen wat betreft de overlast.
Maar over de het niet betalen van de kosten wordt niet gereageerd
Helaas heeft KPN nog steeds een machtspositie in Nederland en klanten ziijn voor hen lucht en worden zonder respect behandeld.
Hoop dat hier ooit nog is een keer verandering inkomt.
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 08 dec 2005 14:56
door Knuffelbeer
Bekend probleem, mijn vaste nummer is ook in gebruik geweest als faxnummer, om de haverklap, zelfs midden in de nacht, gaat de telefoon en word ik gebeld door een fax ... erg irritant! KPN doet er ook niks aan, dan neemt u toch een ander nummer?
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 08 dec 2005 15:03
door Captain Pervert
ISDN was leuk toen iedereen nog internette via de telefoonlijn. Nu we allemaal ADSL of breedband hebben, heeft het geen bestaansrecht meer (voor particulieren dan). En met zijn tweeën tegelijk bellen is natuurlijk ook kul, je kan best even wachten, of anders pak je je mobiel, want die heeft ook iedereen op zak.
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 13 dec 2005 16:29
door queenmum
Ik heb bij de storingsdienst van KPN gewerkt tot voor 2 maanden terug, en als men dan gebeld werd door een fax, gingen wij die fax "vangen" door het nummer door te schakelen op onze eigen fax. Zo konden we zien waar hij vandaan kwam, en konden we maatregelen nemen.
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 14 dec 2005 10:40
door maybe
Ik heb bij de storingsdienst van KPN gewerkt tot voor 2 maanden terug, en als men dan gebeld werd door een fax, gingen wij die fax "vangen" door het nummer door te schakelen op onze eigen fax. Zo konden we zien waar hij vandaan kwam, en konden we maatregelen nemen.
Heel leuk deze reactie en ook mooi dat er soms iets aan gedaan word.
Ik weet ook uit eigen ervaring dat het regelmatig ook heel lang kan duren voordat er iemand naar gaat kijken. Zelf heb ik ook gehad dat ik iedere keer een fax gebeld werd. Na 5 nachten op rij heb ik de kpn gebeld. De muts die ik toen aan de lijn kreeg vond dat ik niet zo moest zeuren en anders 's nachts de telefoon maar uit de lijn halen. Dit sloeg natuurlijk nergens op vervolgens zei ik daar wat van tegen haar en hing ze gelijk. Toen heb ik gelijk weer gebeld en kreeg weer dezelfde persoon aan de lijn en die zei letterlijk: bent u er nou alweer met dat gezeur: en vervolgens hing ze op.
Om een lang verhaal kort te maken het heeft me in totaal 3 maanden en onnoemelijk veel telefoontje gekost om iemand aan de lijn te krijgen die mijn klacht serieus nam en vervolgens was het binnen 3 dagen opgelost. Dus het kan allemaal wel alleen zitten er op de klanten"service" zulke domme en klantonvriendelijk mensen dat je soms geen mogelijkheid krijgt om iets op te lossen.
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 14 dec 2005 11:55
door ??
Hmmm... ik had na 1 maand al een brief of mail verstuurd naar KPN. Dooretteren met een telefonische klantenservice heeft ook vaak geen zin. Die mensen zijn getraind om de standaardvragen en -klanten (zeg 80 tot 90% van het totaal) op te lossen en weg te werken en kunnen vaak niets met de rest. Groot nadeel is dat ze dat vervolgens vaak niet toegeven en de klant niet gewoon het op dat moment beste advies geven: stuur de klacht schriftelijk op. Die klachten komen nl bij mensen terecht die meer kunnen en mogen, waardoor veel problemen op miraculeuze wijze plotseling binnen een paar minuten opgelost blijken te zijn
.
Dat gaat overigens zo bij de meeste wat grotere bedrijven. Het heeft simpelweg geen zin om de klantenservice op te leiden voor die laatste 10 procent van de klachten.
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 14 dec 2005 15:07
door Sailor
Waarom bellen via KPN, als je kabel hebt, zoals ik, kun je in de meeste gevallen ook bellen met de kabel. Wij hebben Kabelfoon en bellen via KabelFoon (Caiway) gaat uitstekend en is VEEL goedkoper
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 14 dec 2005 17:57
door dinie60
mijn man heeft laatst ook naar de kpn gebeld,en die kreeg ook een muts aan de telefoon,dus toen mijn man de klacht doorgaf wou zij er niks van weten ,en toen mijn man doorvroeg heeft ze de hoorn er op gegooit,nou toen heeft hij de zakenkant gebeld en daar werd anders gereageert ,en een paar dagen erna was alles opgelost.maar of het nou zaken of gewone mensen zijn ,wat maakt dat uit ,wij moeten allemaal betalen,maar ik kan je wel vertellen als het mogelijk is om adsl te hebben zonder kpn zijn ze weg van het venster ,en daar vragen ze zelf om.groeten dinie
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 15 dec 2005 14:46
door queenfan
Nummers worden nooit direct weer vrij gegeven, altijd na een half jaar.
En wat betreft het bellen via de kabel doe ik NOOIT weer, wat een ellende.
Ik blijf gewoon bij KPN, al het andere is ook geen optie en daarbij komt dat de verbinding via KPN altijd werkt en als ik hoor, lees en uit eigen ervaring meemaak is KPN toch de beste optie.
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 15 dec 2005 15:19
door Dilbert29
KPN is gewoon de beste en zal dat ook altijd blijven. Betrouwbaar, goedkoop en klantvriendelijk.
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 18 dec 2005 09:35
door uiltje
Ik heb een versatel-adsl2 abo met telefonie (onbeperkt naar vaste nummers)
Ik behield mijn oude nummer en kreeg er een nieuw nummer bij. Met beide nummers bel ik, voor €5,00, onbeperkt naar vaste nummers.
En mijn internetverbinding is ook nog eens retesnel.
Nog nooit is er bij mij een storing geweest. (afkloppen)
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 18 dec 2005 12:12
door dinie60
ik geloof niet dat het bij ons kan ,want dat gaat alleen in grote plaatsen
volgens mij .en is versatel het zelfde als kpn,je ziet op het ogenblik door de bomen het bos niet meer,dus als er iemand is die mij wegwijs kan maken ,dan graag.groeten dinie
Re: telefonie KPN
Geplaatst: 21 dec 2005 19:50
door muriel1