LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
treesie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2005 09:49

Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door treesie »

Ik ben erg benieuwd of al veel mensen de brief van de belastingdienst met de defintieve hoogte van de zorgtoeslag al hebben ontvangen.
Ik dacht dat ik ergens gelzen heb dat die rond 5 december verstuurd zouden worden. Maar ik heb nog niets ontvangen.
Moet ik mij zorgen maken?

treesie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2005 09:49

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door treesie »

Nog steeds helemaal niemand?

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door hathor »

Mijn dochter heeft gisteren een brief gekregen van de belastingen waarin staat dat zij EUR 34 per maand krijgt. Wij wachten nog op bericht.

cisdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:55

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door cisdy »

zaterdag 17-12 gehad .

akkemie
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:45

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door akkemie »

Whaaauw... ik heb hem ook binnen... ik krijg €5,00 per maand :shock:

marieke26
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:49

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door marieke26 »

Ook nog niets ontvangen, had ik wle verwacht..is al bijan kerst...en ik wil ook greeg weten waar ik aan toe ben, of je idd maar zo weinig krijgt anders snel mijn aanvulende verzekering eruit gooien :?

treesie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2005 09:49

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door treesie »

Ik heb ook nog steeds niets gehad. Ik weet wel ongeveer wat ik zou moeten krijgen, maar nu het zo lang duurt voordat ik bericht krijg begin ik mij toch zorgen te maken. :cry:
Zouden ze het wel ontvangen hebben, is het niet zoekgeraakt, etc. Vanalles spookt door mijn hoofd.
Zonder aanvulling kunnen we eenvoudig weg de ziektenkosten niet betalen.

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door Snertjong »

Hij is hier ook binnen --Fikse bijdrage--!! 0 Euri - -pfffff

HMT
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2005 08:49

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door HMT »

Snertkong,

Dan begrijp ik niet waarom je de toeslag hebt aangevraagd.

Iedereen die wilt weten hoeveel hij krijgt, kan via onderstaande link zien hoeveel dat daadwerkelijk is. Daar hoef je echt niet voor op te wachten, tot je de beschikking krijgt.

http://www.toeslagen.nl/particulier/toe ... en-01.html

En, 5 miljoen beschikkingen kunnen nu eenmaal niet in één keer verzonden worden

Bericht Ministerie van Financiën - [14-12-2005] - 2005/144 - [19-12-2005]

afdrukken notitie maken
De Belastingdienst is deze week gestart met het verzenden van de berichten Zorgtoeslag en Huurtoeslag met daarin het bedrag dat in 2006 maandelijks aan zorg- of huurtoeslag wordt uitgekeerd. Degenen die recht hebben op beide toeslagen ontvangen 2 brieven. Ruim 5 miljoen huishoudens zullen deze brieven in de maand december ontvangen van de Belastingdienst. De mensen die de aanvraagformulieren vóór begin november hebben ingestuurd krijgen eind december de eerste toeslagen op hun rekening uitbetaald.
De betalingen vinden plaats op 20 of 27 december. Indien het jaarbedrag lager is dan 60 euro wordt het in één keer in december uitbetaald en niet in maandelijkse termijnen. De 280.000 huishoudens die een vraagformulier van de Belastingdienst hebben gekregen met daarin het verzoek om ontbrekende gegevens aan te vullen en dat vóór 1 december gedaan hebben, worden meegenomen in de betaling van eind december. Mensen die later dan de deadline van 1 november, maar vóór 1 december een aanvraag indienden, ontvangen een dubbele uitbetaling van het maandbedrag in januari. Daarna geldt dat de eerste maandelijkse uitbetaling uiterlijk 8 weken na de aanvraag plaatsvindt. De toeslagen voor het jaar 2006 kunnen nog tot 1 april 2007 aangevraagd worden. De Belastingdienst heeft tot nu toe in totaal 5,3 miljoen aanvragen ontvangen voor de zorg- en huurtoeslag

akkemie
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:45

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door akkemie »

Wat ik eigenlijk niet zo begrijp is... ik verdien €450 en moet daderlijk €105 betalen.
Mijn man verdient ook gewoon modaal....die zat altijd in het partikuliere gedoe, omdat de baas dat wilde....niet omdat ie zoveel verdient.
Wij komen dus samen op €215...als we bij de Menzis blijven.
En nu maar hopen dat onze zoon voordat ie 18 is een baan heeft, en niet verder wil studeren :?
Volgend jaar nog ff dat hypotheekgedoe uit de terug gavens halen en half nederland kan in een doos gaan wonen.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door lind@ »

ook binnen gehad het formulier en er staat jaaaa 13 euro op mijn rekening bijgeschreven
ik krijg 150 euro per jaar

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Mijn zoon krijgt €3 per maand bijgeschreven per jaar dus €36.
Ik vraag mij af wat al dat papieren gedoe van aanvraag, eventuele verandering en het terug sturen gekost heeft aan arbeidskosten.
Als ik zo een bedrijf zou runnen ben ik binnen de kortste keren falliet.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door lind@ »

ja ik heb me ook afgevraagd wat dit allemaal moet kosten maar net zoals de euro zijn we hier dus ook weer met z'n allen ingetuind
Tis een hoop gedoe het neemt extra spanningen met zich mee qua kiezen en dat allemaal rond kerst en oud en nieuw
bijna heel nederland is ziek en dan mogen jullie raden hoe dit allemaal komt.
tis van de zotte dat wij dit allemaal toch pikken.
vooral de oudere mensen onder ons voor zover die geholpen worden
want als ze niks ondernemen blijven ze vaak voor een TE dure polis strax verzekerd want ik weet niet hoe dat bij andere zorgverzekeraars is maar bij de agis moet je belllen voor een wijzigingsformulier anders blijf de polis gewoon hoe hij was en dat is meestal de dure polis want volgens mij(correct me if iám wrong)hadden de meeste agis verzekeraars een comfortpolis en als je niks onderneemt zit gewoon vast aan de duurste polis.

ik vind dat allemaal een beetje kuddevolk gedoe gaan worden
en als je niet volgt lig je eruit klaar!!
gebeurt dat in andere landen ook niet??
het gaat hier alleen erg lief en aardig(wiegel en sylvana spotje)bluhh!
ipv bommen en granaten

wie ziet de toekomst nog vrolijk in??

akkemie
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:45

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door akkemie »

Ik in ieder geval niet... ik zie het heel erg somber in.

Mijn moeder is 70...krijgy per maand €900...daarvan gaat straks dus af, €110 voor die zorgtoeslag en volgens die toeslagsiye zou ze €440 krijgen op jaar basis.
Mijn oudste is 23...woont op zich zelf...gelukkig op kamers en niet in een huis.
Verdient €1000 en moet ook €110 dokken en krijgt net als mijn moeder €440 op jaar basis.
Wat is nederland toch verrot geworden mede door deze regering :twisted:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Mijn man verdient ook gewoon modaal....die zat altijd in het partikuliere gedoe, omdat de baas dat wilde....niet omdat ie zoveel verdient
Niet de baas bepaalt of je particulier verzekerd bent, maar de wet (meestal op grond van de inkomensgrens.)

akkemie
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:45

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door akkemie »

Nee in dit geval niet....iedere werknemer moest toen in de partikuliere verzekering, omdat ze toen nog ambtenaren waren ofzo, maar de werknemers zijn al jaren geen ambtenaar meer,maar bleven wel partikulier verzekerd.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar dat bedrijf is de nuon :lol:

frederiek
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2005 20:40

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door frederiek »

Hallo allemaal,

Ik heb van de belasting nog geen papieren gekregen maar kreeg vandaag wel 34 euro voor de zorgtoeslag gestort op mijn bankrekening, dat is per maand.
Neem aan dat het papierwerk nog zal volgen, ze zijn met betalen dus zeer vlot.

marieke26
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:49

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door marieke26 »

Heb ook nog geen brief wel 34 euro op mijn rekening..das volgens mij het max wat je kan krijgen he?!

Mijn huurtoeslag klopt echter niet, die is meer dan 2 keer zo laag....dus maar eens bellen met de belastingdienst

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door lind@ »

als jullie de brief krijgen lees eens wat er voor dagtekening staat bij mij staat er 30 december 2005 terwijl ik de 19de de brief heb gehad
beetje raar

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wie heeft brief met hoogte zorgtoeslag al ontvangen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Brieven van de fiscus zijn altijd wat later gedateerd dan dat je ze ontvangt. Vaak is dat juist heel fijn. Als het om een aanslag gaat moet je bezwaar maken binnen 6 weken na DAGTEKENING. In jouw geval zou de bezwaartermijn dus pas aflopen 6 weken na 30 december, dus je wint er tijd mee.

Gesloten