LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten door schuld van mobiele aanbieder. Moet ik betalen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
cognition
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 dec 2005 01:21

Kosten door schuld van mobiele aanbieder. Moet ik betalen?

Ongelezen bericht door cognition »

Hallo, Ik heb een enigszins complexe vraag misschien, maar ik kom er zelf niet uit. Ik heb een mobiel abonnement bij Debitel. Nu kreeg ik ineens ergens in Juni sms-jes van een sms-service (waarvan ik 99.9% zeker ben dat ik die niet mijn nummer heb gegeven) en nadat ik doorkreeg dat IK die sms-jes moest betalen (1.50 per sms) probeerde ik eraf te komen. Niks lukte. Uiteindelijk bleek dat alleen een nummerwijziging zou helpen. Dus ik op 25/7 een nummerwijziging aangevraagd, maar die werd door Debitel maar niet doorgevoerd, tot 25/8..!!! Ze hebben in correspondentie wel toegegeven dat het hun schuld was, maar ik weiger dus de sms-berichten van die specifieke dienst te betalen NAdat het nummer gewijzigd had moeten worden. Maar nu dreigen ze wel met incasso etc. voor het bedrag van de sms die ik in Augustus nog kreeg. Mijn vraag is: kunnen ze zomaar alles in rekening brengen, terwijl ze hebben toegegeven dat het hun schuld is dat het nummer pas daadwerkelijk is gewijzigd. Bovendien kreeg ik vandaag (9 december) nog eens een extra rekening van een aantal sms-jes die nog ontvangen zijn begin Juli (!!!). Maar ook die worden nu pas in Rekening gebracht, ook weer vanwege een interne fout bij Debitel....Waar slaat dit op???? Kunnen die imbecielen van Debitel alleen maar vage rekeningen sturen en hun eigen bedrijfsvoering niet in orde krijgen?? Wat kan ik hiertegen doen??

romy29
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2005 10:15

Re: Kosten door schuld van mobiele aanbieder. Moet ik betalen?

Ongelezen bericht door romy29 »

Ik wil graag eens weten van welk nummer die smsje binnen komen .
Als je me even een pb zend kan ik je wellicht helpen

groetjes romy

cognition
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 dec 2005 01:21

Re: Kosten door schuld van mobiele aanbieder. Moet ik betalen?

Ongelezen bericht door cognition »

Bedankt voor het aanbod, Romy, maar de Sms-jes zijn al lang geleden gestopt, omdat ik een nummerwijziging had op 25 augustus. Het gaat om sms-jes van begin Augustus. Eerst kreeg ik ze van nummer 5030 en later van nummer 4033

cognition
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 dec 2005 01:21

Re: Kosten door schuld van mobiele aanbieder. Moet ik betalen?

Ongelezen bericht door cognition »

Nog even ter verduidelijking: Mijn nummer is dus pas daadwerkelijk gewijzigd op 25 Augustus, en ik heb daarna ook geen last meer gehad van de vervelende betaal-smsjes. Alle sms tot 25 Juli (de datum dat ik nummerwijziging heb aangevraagd) heb ik ook netjes betaald. Maar toen ik eind Oktober weer kosten kreeg gefactureerd voor sms berichten die ik begin Augustus zou hebben ontvangen heb ik geweigerd te betalen en een brief gestuurd naar Debitel hierover. Ze stellen zich op het standpunt dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn SIM-kaart, en wel moet betalen, ondanks dat het HUN fout was dat de nummerwijziging een maand heeft geduurd..!! Inmiddels is mijn nieuwe nummer afgesloten, omdat ik dus weiger te betalen en ik denk dat ik het maar op een rechtszaak moet laten aankomen...

Knuffelbeer
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2005 17:09

Re: Kosten door schuld van mobiele aanbieder. Moet ik betalen?

Ongelezen bericht door Knuffelbeer »

Je hebt als klant ook een zekere verantwoordelijkheid t.a.v. je abonnement, simkaart en telefoon. Dus je had na enkele dagen al kunnen merken dat je nummer niet gewijzigd was, en dan had je gelijk aan de bel kunnen trekken. Misschien dat je met debitel kan schikken, ieder de helft van de kosten?

cognition
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 dec 2005 01:21

Re: Kosten door schuld van mobiele aanbieder. Moet ik betalen?

Ongelezen bericht door cognition »

Denk je dat ik niet gebeld heb?? Ik heb zeker meer dan 5 keer gebeld en ik werd elke keer afgescheept met een stom antwoord en dat ze er verder niks aan konden. "OOh meneer, in de computer staat alles wel goed, dus het moet zeker goedgaan", of: "Ja, dan moet U de telefoon even helemaal uitschakelen en dan weer aandoen.". Natuurlijk heb ik dat gedaan, maar dat hielp ook niet....En in een brief naar aanleiding van dit gezeur hebben ze al toegegeven dat door HUN schuld mijn nummer pas een maand later daadwerkelijk is gewijzigd...

Gesloten