WAARSCHUWING PLANET INTERNET
Geplaatst: 11 dec 2005 10:56
Onderstaand het relaas van de problemen welke ik met Planet Internet (onderdeel van KPN Telecom) mocht ondervinden.
Op 9 november 2004 werd mijn ADSL aansluiting bij Planet Internet opgeleverd. Volgens afspraak zou bij overstappen de berekende 30 euro migratie kosten 1 maand na activering van het nieuwe abonnement worden terugbetaald (zie email van 21 februari 2005). Omdat deze belofte door Planet niet werd nagekomen ontstond een zeer vervelende slepende correspondentie via ruim 30 email berichten telefoontjes naar een duur 0900 nummer en diverse brieven per post. Aangezien er herhaaldelijk niet gereageerd werd of toezeggingen werden gedaan welke niet nagekomen werden, is uit frustratie op dat moment het abonnement op ADSL internet bij Planet en de telefoonaansluiting bij KPN opgezegd.
Ook KPN telecom werd op de hoogte gesteld van deze email correspondentie. Op 11 april 2005 is er telefonisch contact geweest met KPN telecom klantenservice. In dit gesprek kon ik uitleggen wat er precies aan de hand was. Omdat dit gesprek naar mijn tevredenheid verliep heb ik aangegeven de beëindiging van telefoonaansluiting en ADSL abonnement met onmiddellijke ingang te annuleren. Dit werd door KPN telecom op 12 april 2005 schriftelijk bevestigd.
Diezelfde dag ontving ik een telefoontje van Planet Internet waarin werd afgesproken de nog steeds niet terugontvangen migratiekosten te verrekenen met 2 door mij gestorneerde maand termijnen. Omdat dit voor mij een oplossing van het conflict was heb ik ook aan Planet aangegeven de opzegging te annuleren. Dit is door Planet internet op 14 april 2005 per email schriftelijk bevestigd.
Op dat moment dacht ik dat de kwestie opgelost was, echter kennelijk heeft Planet Internet verzuimd deze afspraak administratief te verwerken.
Bij toeval ontdekte ik nl. op 23 november jl. tijdens het wijzigen van het telefoonnummer in mijn account op de Planet site dat er een opheffing order liep. Ik heb toen direct een email gestuurd naar de servicelijn van Planet met het verzoek mij aan te geven hoe dit geannuleerd kon worden. Op dit bericht kwam geen reactie. Ook de 3 email berichten daarna bleven onbeantwoord.
Op 28 november jl. heb ik gebeld via het 0900 nummer van Planet waarin ik van een zeer onvriendelijke medewerker vernam dat er administratieve achterstand was en daarom email niet werd beantwoord. Ook vertelde hij dat er inderdaad een opheffing order door Planet was uitgevoerd. Op mijn verzoek deze dan onmiddellijk te annuleren kreeg ik als antwoord “dit automatisch proces kan niet meer gestopt worden had u maar eerder moeten bellen”.
Omdat Planet onderdeel is van KPN gebeld met KPN via het 0900 nummer met het verzoek de beëindiging van de ADSL aansluiting niet uit te voeren. KPN vertelde echter dat dit een zaak van Planet was en KPN hierin niets kon betekenen. Hierop heb ik telefonisch geprotesteerd en aangekondigd een klacht in te dienen en de schade te verhalen.
Om mijn internetaansluiting en mailboxen te redden heb ik nog geprobeerd via een andere provider een z.g.n. overstap te maken. Dit had moeten lukken omdat op dat moment de ADSL verbinding nog actief was. KPN wilde echter niet meewerken en zou de ADSL verbinding gewoon beëindigen.
Op 28 en 29 november jl. zowel Planet als KPN nogmaals schriftelijk verzocht de administratieve fout te herstellen daar anders aansprakelijkstelling zou volgen.
Op 1 december jl werd door Planet mijn account gesloten waardoor ik geen emailberichten meer kon ontvangen.
En op 2 december werd door KPN de ADSL verbinding afgesloten.
Sindsdien heb ik van Planet Internet en KPN Telecom geen enkele reactie meer ontvangen.
Omdat ik erg afhankelijk ben van een internet aansluiting loop ik thans ernstige financiële schade op.
Ook is er financiële schade doordat ik op zo kort mogelijk termijn een nieuwe internetverbinding heb moeten realiseren, dit thans via een z.g.n. kabel aansluiting omdat ik in KPN telecom en zijn providers alle vertrouwen verloren heb.
Verder moet ik alle relaties aanschrijven i.v.m. de wijziging in email adressen.
Inmiddels zijn zowel Planet Internet als KPN telecom schriftelijk aansprakelijk gesteld en heb ik de kwestie in handen gegeven van een advocaat. Via de media is inmiddels een groot offensief opgestart teneinde zoveel mogelijk consumenten te waarschuwen voor de handelswijze van deze onderneming.
Naast alle ergernis die ik heb ondervonden heb ik nimmer zo’n klant onvriendelijke opstelling ondervonden als bij KPN telecom/Planet Internet.
Op 9 november 2004 werd mijn ADSL aansluiting bij Planet Internet opgeleverd. Volgens afspraak zou bij overstappen de berekende 30 euro migratie kosten 1 maand na activering van het nieuwe abonnement worden terugbetaald (zie email van 21 februari 2005). Omdat deze belofte door Planet niet werd nagekomen ontstond een zeer vervelende slepende correspondentie via ruim 30 email berichten telefoontjes naar een duur 0900 nummer en diverse brieven per post. Aangezien er herhaaldelijk niet gereageerd werd of toezeggingen werden gedaan welke niet nagekomen werden, is uit frustratie op dat moment het abonnement op ADSL internet bij Planet en de telefoonaansluiting bij KPN opgezegd.
Ook KPN telecom werd op de hoogte gesteld van deze email correspondentie. Op 11 april 2005 is er telefonisch contact geweest met KPN telecom klantenservice. In dit gesprek kon ik uitleggen wat er precies aan de hand was. Omdat dit gesprek naar mijn tevredenheid verliep heb ik aangegeven de beëindiging van telefoonaansluiting en ADSL abonnement met onmiddellijke ingang te annuleren. Dit werd door KPN telecom op 12 april 2005 schriftelijk bevestigd.
Diezelfde dag ontving ik een telefoontje van Planet Internet waarin werd afgesproken de nog steeds niet terugontvangen migratiekosten te verrekenen met 2 door mij gestorneerde maand termijnen. Omdat dit voor mij een oplossing van het conflict was heb ik ook aan Planet aangegeven de opzegging te annuleren. Dit is door Planet internet op 14 april 2005 per email schriftelijk bevestigd.
Op dat moment dacht ik dat de kwestie opgelost was, echter kennelijk heeft Planet Internet verzuimd deze afspraak administratief te verwerken.
Bij toeval ontdekte ik nl. op 23 november jl. tijdens het wijzigen van het telefoonnummer in mijn account op de Planet site dat er een opheffing order liep. Ik heb toen direct een email gestuurd naar de servicelijn van Planet met het verzoek mij aan te geven hoe dit geannuleerd kon worden. Op dit bericht kwam geen reactie. Ook de 3 email berichten daarna bleven onbeantwoord.
Op 28 november jl. heb ik gebeld via het 0900 nummer van Planet waarin ik van een zeer onvriendelijke medewerker vernam dat er administratieve achterstand was en daarom email niet werd beantwoord. Ook vertelde hij dat er inderdaad een opheffing order door Planet was uitgevoerd. Op mijn verzoek deze dan onmiddellijk te annuleren kreeg ik als antwoord “dit automatisch proces kan niet meer gestopt worden had u maar eerder moeten bellen”.
Omdat Planet onderdeel is van KPN gebeld met KPN via het 0900 nummer met het verzoek de beëindiging van de ADSL aansluiting niet uit te voeren. KPN vertelde echter dat dit een zaak van Planet was en KPN hierin niets kon betekenen. Hierop heb ik telefonisch geprotesteerd en aangekondigd een klacht in te dienen en de schade te verhalen.
Om mijn internetaansluiting en mailboxen te redden heb ik nog geprobeerd via een andere provider een z.g.n. overstap te maken. Dit had moeten lukken omdat op dat moment de ADSL verbinding nog actief was. KPN wilde echter niet meewerken en zou de ADSL verbinding gewoon beëindigen.
Op 28 en 29 november jl. zowel Planet als KPN nogmaals schriftelijk verzocht de administratieve fout te herstellen daar anders aansprakelijkstelling zou volgen.
Op 1 december jl werd door Planet mijn account gesloten waardoor ik geen emailberichten meer kon ontvangen.
En op 2 december werd door KPN de ADSL verbinding afgesloten.
Sindsdien heb ik van Planet Internet en KPN Telecom geen enkele reactie meer ontvangen.
Omdat ik erg afhankelijk ben van een internet aansluiting loop ik thans ernstige financiële schade op.
Ook is er financiële schade doordat ik op zo kort mogelijk termijn een nieuwe internetverbinding heb moeten realiseren, dit thans via een z.g.n. kabel aansluiting omdat ik in KPN telecom en zijn providers alle vertrouwen verloren heb.
Verder moet ik alle relaties aanschrijven i.v.m. de wijziging in email adressen.
Inmiddels zijn zowel Planet Internet als KPN telecom schriftelijk aansprakelijk gesteld en heb ik de kwestie in handen gegeven van een advocaat. Via de media is inmiddels een groot offensief opgestart teneinde zoveel mogelijk consumenten te waarschuwen voor de handelswijze van deze onderneming.
Naast alle ergernis die ik heb ondervonden heb ik nimmer zo’n klant onvriendelijke opstelling ondervonden als bij KPN telecom/Planet Internet.