Pagina 1 van 1

WAARSCHUWING PLANET INTERNET

Geplaatst: 11 dec 2005 10:56
door antonofje
Onderstaand het relaas van de problemen welke ik met Planet Internet (onderdeel van KPN Telecom) mocht ondervinden.

Op 9 november 2004 werd mijn ADSL aansluiting bij Planet Internet opgeleverd. Volgens afspraak zou bij overstappen de berekende 30 euro migratie kosten 1 maand na activering van het nieuwe abonnement worden terugbetaald (zie email van 21 februari 2005). Omdat deze belofte door Planet niet werd nagekomen ontstond een zeer vervelende slepende correspondentie via ruim 30 email berichten telefoontjes naar een duur 0900 nummer en diverse brieven per post. Aangezien er herhaaldelijk niet gereageerd werd of toezeggingen werden gedaan welke niet nagekomen werden, is uit frustratie op dat moment het abonnement op ADSL internet bij Planet en de telefoonaansluiting bij KPN opgezegd.

Ook KPN telecom werd op de hoogte gesteld van deze email correspondentie. Op 11 april 2005 is er telefonisch contact geweest met KPN telecom klantenservice. In dit gesprek kon ik uitleggen wat er precies aan de hand was. Omdat dit gesprek naar mijn tevredenheid verliep heb ik aangegeven de beëindiging van telefoonaansluiting en ADSL abonnement met onmiddellijke ingang te annuleren. Dit werd door KPN telecom op 12 april 2005 schriftelijk bevestigd.

Diezelfde dag ontving ik een telefoontje van Planet Internet waarin werd afgesproken de nog steeds niet terugontvangen migratiekosten te verrekenen met 2 door mij gestorneerde maand termijnen. Omdat dit voor mij een oplossing van het conflict was heb ik ook aan Planet aangegeven de opzegging te annuleren. Dit is door Planet internet op 14 april 2005 per email schriftelijk bevestigd.

Op dat moment dacht ik dat de kwestie opgelost was, echter kennelijk heeft Planet Internet verzuimd deze afspraak administratief te verwerken.

Bij toeval ontdekte ik nl. op 23 november jl. tijdens het wijzigen van het telefoonnummer in mijn account op de Planet site dat er een opheffing order liep. Ik heb toen direct een email gestuurd naar de servicelijn van Planet met het verzoek mij aan te geven hoe dit geannuleerd kon worden. Op dit bericht kwam geen reactie. Ook de 3 email berichten daarna bleven onbeantwoord.

Op 28 november jl. heb ik gebeld via het 0900 nummer van Planet waarin ik van een zeer onvriendelijke medewerker vernam dat er administratieve achterstand was en daarom email niet werd beantwoord. Ook vertelde hij dat er inderdaad een opheffing order door Planet was uitgevoerd. Op mijn verzoek deze dan onmiddellijk te annuleren kreeg ik als antwoord “dit automatisch proces kan niet meer gestopt worden had u maar eerder moeten bellen”.

Omdat Planet onderdeel is van KPN gebeld met KPN via het 0900 nummer met het verzoek de beëindiging van de ADSL aansluiting niet uit te voeren. KPN vertelde echter dat dit een zaak van Planet was en KPN hierin niets kon betekenen. Hierop heb ik telefonisch geprotesteerd en aangekondigd een klacht in te dienen en de schade te verhalen.

Om mijn internetaansluiting en mailboxen te redden heb ik nog geprobeerd via een andere provider een z.g.n. overstap te maken. Dit had moeten lukken omdat op dat moment de ADSL verbinding nog actief was. KPN wilde echter niet meewerken en zou de ADSL verbinding gewoon beëindigen.

Op 28 en 29 november jl. zowel Planet als KPN nogmaals schriftelijk verzocht de administratieve fout te herstellen daar anders aansprakelijkstelling zou volgen.

Op 1 december jl werd door Planet mijn account gesloten waardoor ik geen emailberichten meer kon ontvangen.

En op 2 december werd door KPN de ADSL verbinding afgesloten.

Sindsdien heb ik van Planet Internet en KPN Telecom geen enkele reactie meer ontvangen.

Omdat ik erg afhankelijk ben van een internet aansluiting loop ik thans ernstige financiële schade op.

Ook is er financiële schade doordat ik op zo kort mogelijk termijn een nieuwe internetverbinding heb moeten realiseren, dit thans via een z.g.n. kabel aansluiting omdat ik in KPN telecom en zijn providers alle vertrouwen verloren heb.

Verder moet ik alle relaties aanschrijven i.v.m. de wijziging in email adressen.

Inmiddels zijn zowel Planet Internet als KPN telecom schriftelijk aansprakelijk gesteld en heb ik de kwestie in handen gegeven van een advocaat. Via de media is inmiddels een groot offensief opgestart teneinde zoveel mogelijk consumenten te waarschuwen voor de handelswijze van deze onderneming.

Naast alle ergernis die ik heb ondervonden heb ik nimmer zo’n klant onvriendelijke opstelling ondervonden als bij KPN telecom/Planet Internet.

Re: WAARSCHUWING PLANET INTERNET

Geplaatst: 12 dec 2005 12:54
door dlmngr
Ik heb gelijksoortige ervaringen met Planet Internet.
Hun mail blijft onbeantwoord (alleen door hun computer gegenereerde berichten) en contact met hun helpdesk mondt uit in mooie beloften, waarvan ze er niet een waar maken.
Mijn beoordeling van Planet internet, HET IS DAAR EEN GROTE PUINHOOP EN VAN SERVICE HEBBEN ZE NOG NOOI GEHOORD.
Ik wens u veel sterkte

Geert

Re: WAARSCHUWING PLANET INTERNET

Geplaatst: 12 dec 2005 13:02
door Jonjo
Mijn ervaring is niets dan lof voor Planet en Kpn.

Re: WAARSCHUWING PLANET INTERNET

Geplaatst: 12 dec 2005 13:31
door Dilbert29
Via de media is inmiddels een groot offensief opgestart
Waar dan? Ik heb er nog niets van gelezen/gezien/gehoord?

Re: WAARSCHUWING PLANET INTERNET

Geplaatst: 12 dec 2005 15:07
door jvs
Elke ISP maakt fouten, dat is helemaal waar. Ik ben ook geen groot fan van planet, maar eigenlijk ben ik fan van geen enkele ISP op xs4all en direct-adsl na.

Planet hoort weldegelijk nog steeds bij de top-providers. KPN is een van de weinige isp's die aan echte klchtafhandeling doet, vrij veel coulance heeft en klachten in de meeste gevallen netjes oplost.

Procedures zijn inderdaad wel heel erg vervelend, een opzegging die niet opgezegd kan worden is stom, dat kan best volgens mij, maar wat er nu gebeurd is, is dat je abonnemnt afgesloten was op je verzoek en dat dat niet terug gedraaid is.

Dat je financiele schade loopt, is geen zaak voor planet/kpn. Het is simpelweg geen gegarandeerde dienst. Bespaar je de kosten van een advocaat, want die gaat wel schrijven, maar geen geld van kpn/planet voor je krijgen kan ik je nu alvast beloven.

Re: WAARSCHUWING PLANET INTERNET

Geplaatst: 12 dec 2005 15:19
door robie17
is het niet het oude spreekwoord bezint eer gij begint. En idd overal gaat wel eens iets fout maar over het algemeen is het bij KPN/Planet goed geregeld. Goede coulance regeling

Re: WAARSCHUWING PLANET INTERNET

Geplaatst: 12 dec 2005 20:06
door Ulbe
Beste Mensen,

Ik had ook dit gedonder bij het overschakelen naar een andere provider!,

Iedere keer maar weer dat gezeur met nieuwe e-mail adressen,

Ik gebruik nu Gmail, dit is een gratis e-mail service, die ook onder pop3 werkt!, dus Outlook kan prima werken met gmail,

Wanneer je onverhoopt overschakeld naar een andere provider, kun je gewoon je eigen e-mail box gebruiken!, zonder problemen met weer andere adressen!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe