| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schikking
Schikking
Afgelopen week de schikking van Dexia binnen de deur gekregen.
Enige twijfel of ik dit ga accepteren.
Het product dat ik heb is het profit effect. De looptijd daarvan is nog vijf jaar. 2 jaar geleden gestopt met betalen. Het geld wat ik op dit moment als inleg en advocaat kosten betaald heb bedraagt ongeveer 55000 gulden. Als ik van het contract vroegtijdig eraf wil (nog voor Dexia aanbod) moet ik zo'n 50.000 euro betalen. Dus al met al zou ik zo'n 70.000 euro kwijt zijn aan deze grap/drama.
Het aanbod van Dexia wat de betaling van zo'n 10.000 euro van Dexia aan mij, voor mij wat het aanbod een grote verrassing. Echter de BKR registratie zou blijven staan doordat ik zo'n twee jaar geleden ben gestopt met betalen.
Hebben nog meerdere mensen zo'n dergelijk aanbod gehad? Kan iemand mij advies geven wat ik zou moeten doen, aanbod accepteren of door procederen?
Enige twijfel of ik dit ga accepteren.
Het product dat ik heb is het profit effect. De looptijd daarvan is nog vijf jaar. 2 jaar geleden gestopt met betalen. Het geld wat ik op dit moment als inleg en advocaat kosten betaald heb bedraagt ongeveer 55000 gulden. Als ik van het contract vroegtijdig eraf wil (nog voor Dexia aanbod) moet ik zo'n 50.000 euro betalen. Dus al met al zou ik zo'n 70.000 euro kwijt zijn aan deze grap/drama.
Het aanbod van Dexia wat de betaling van zo'n 10.000 euro van Dexia aan mij, voor mij wat het aanbod een grote verrassing. Echter de BKR registratie zou blijven staan doordat ik zo'n twee jaar geleden ben gestopt met betalen.
Hebben nog meerdere mensen zo'n dergelijk aanbod gehad? Kan iemand mij advies geven wat ik zou moeten doen, aanbod accepteren of door procederen?
-
Notenkraker
Re: Schikking
Ronald, neem nog geen beslissing! Laat u eerst over uw mogelijkheden en kansen op een betere afloop adviseren. Stuur hierover een mailtje naar [email protected] !
Ronald, een tweede optie is www.pay-back.nl
Aan jou de keuze.
Aan jou de keuze.
-
F J Goetheer
Niet helemaal waar Janneke.
Dit is van de site van Leaseleed.
1 augustus 2005:
In verband met de recent uitgebrachte dagvaardingen worden er geen nieuwe aanmeldingen meer geaccepteerd bij Stichting Leaseleed.
Gr. Frans G
Dit is van de site van Leaseleed.
1 augustus 2005:
In verband met de recent uitgebrachte dagvaardingen worden er geen nieuwe aanmeldingen meer geaccepteerd bij Stichting Leaseleed.
Gr. Frans G
-
Notenkraker
Dan dus toch maar liever naar www.platformaandelenlease.nl !
Laatst gewijzigd door Notenkraker op 12 dec 2005 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Martinvdm
Ook ik heb bericht gehad van de duisendbergregeling,
wij krijgen helemaal niets terug want we zijn te snel gestopt(na vijf jaar)
Inleg + restschuld dus helemaal kwijt ongeveer 13.000 euro.
Ik heb de regeling nog eens goed doorgelezen en wat blijkt dat je alleen voor in aanmerking komt wanneer je na het einde van je contract
(maximale looptijd) dus een restschuld overhoud.
Dit is dus valse voorlichting, ik had dus nog 180 maanden van 113,34
moeten betalen en dus niet moeten stoppen.
Wat Dexia dus nog meer geld had opgeleverd, die regeling klopt van geen kant, ik voel mij weer opgelicht nu ook door leaseverlies e,d.
Ik heb mij nu aangemeld bij leaseproces, want ik laat het er niet bij zitten, want daar zijn ze dus wel op uit dat de mensen maar denken laat het allemaal maar.
wij krijgen helemaal niets terug want we zijn te snel gestopt(na vijf jaar)
Inleg + restschuld dus helemaal kwijt ongeveer 13.000 euro.
Ik heb de regeling nog eens goed doorgelezen en wat blijkt dat je alleen voor in aanmerking komt wanneer je na het einde van je contract
(maximale looptijd) dus een restschuld overhoud.
Dit is dus valse voorlichting, ik had dus nog 180 maanden van 113,34
moeten betalen en dus niet moeten stoppen.
Wat Dexia dus nog meer geld had opgeleverd, die regeling klopt van geen kant, ik voel mij weer opgelicht nu ook door leaseverlies e,d.
Ik heb mij nu aangemeld bij leaseproces, want ik laat het er niet bij zitten, want daar zijn ze dus wel op uit dat de mensen maar denken laat het allemaal maar.
-
Notenkraker
Alweer een bewijs dat er van die Duisenbergregeling helemaal niets klopt en dat die in werkelijkheid niet meer dan een fopspeen blijkt te zijn om mensen met lege handen te laten staan.
Mijn compliment aan u, kije, dat u strijdbaar bent en het er niet bij laat zitten! www.leaseproces.nl is een heel goede optie.
Mijn compliment aan u, kije, dat u strijdbaar bent en het er niet bij laat zitten! www.leaseproces.nl is een heel goede optie.
-
Martinvdm
Je hebt voor 100% gelijk mijn beste Notenkraker...
Mensen 'zien' de regeling anders dan Duisenberg en consorten...
Verwarring en onvrede krijgen toch lanzamerhand weer de boventoon...
Groet,
Martin
Mensen 'zien' de regeling anders dan Duisenberg en consorten...
Verwarring en onvrede krijgen toch lanzamerhand weer de boventoon...
Groet,
Martin
Verwarring kan onstaan als men niet goed leest, volgens mij laat de schematische weergave van het schikkingsvoorstel weinig ruimte voor onduidelijkheden.Verwarring en onvrede krijgen toch lanzamerhand weer de boventoon
En die onvrede.....tja als je hier op het forum komt voert onvrede al gauw de boventoon, maar dat komt omdat het merendeel vd mensen die hier komen niks in deze regeling zien.
-
ad snoeren
Lochisch Bruce.maar dat komt omdat het merendeel vd mensen die hier komen niks in deze regeling zien.
Mensen die iets in deze regeling zien hebben hier niets meer te zoeken.
Die zijn gerust en tevreden. Toch?
-
Martinvdm
En terecht...En die onvrede.....tja als je hier op het forum komt voert onvrede al gauw de boventoon, maar dat komt omdat het merendeel vd mensen die hier komen niks in deze regeling zien.
Zolang je maar niet de indruk krijgt dat dit het gevoel is van alle gedupeerden, een telling bij de stichtingen wees voor wat betreft de aangeslotenen in ieder geval uit dat een zeer ruime meerderheid happy is met deze schikking.
O ja, Bruce ?
Hoe staat het er nu met die telling bij ? Is het nu niet een aftelling
En draai nu eens een keer een ander plaatje af, wordt nogal eentonig en voorspelbaar.
Hoe staat het er nu met die telling bij ? Is het nu niet een aftelling
En draai nu eens een keer een ander plaatje af, wordt nogal eentonig en voorspelbaar.
-
Martinvdm
Mijn indruk is dat veel mensen de schikking anders interpreteren dan dat ze eigenlijk zouden moeten doen. Nu ze uiteindelijk geconfronteerd worden met deze schikking vraag ik me af of ze nog zo 'happy' zijn...Zolang je maar niet de indruk krijgt dat dit het gevoel is van alle gedupeerden, een telling bij de stichtingen wees voor wat betreft de aangeslotenen in ieder geval uit dat een zeer ruime meerderheid happy is met deze schikking.
En ach..ruime meerderheid...
Het gaat om ongeveer 60.000 mensen die deze schikking geaccepteerd hebben terwijl er veeeeel meeeeeer contracten verkocht zijn.
Groet,
Martin
-
Oom Dagobert
Het eerste wat de Raad voor rechtszaken moet doen is controleren of van de 600.000 gedupeerden het clubje van SLV de juiste de juiste belangenvereniging was , of dat Duisenberg soms nog een aantal belangenverenigingen onder druk van Dexia buiten de onderhandelingen heeft gehouden.
Daarmee staat of valt de eerste beoordeling op toepassing WCAM
(= dwingend opleggen schikking).
Als Dexia dan middels een enquete ook 80% moet strikken kunnen ze de dwingende schikking wel vergeten........of ze komen na een half jaartje nadenken met een iets beter bod.
Ik kan nog niet goed inschatten hoe e.e.a gaat verlopen maar dat de Raad voor rechtszaken iets onverwachts uit de hoed gaat toveren is voor mij vrijwel zeker.
OD.
Daarmee staat of valt de eerste beoordeling op toepassing WCAM
(= dwingend opleggen schikking).
Als Dexia dan middels een enquete ook 80% moet strikken kunnen ze de dwingende schikking wel vergeten........of ze komen na een half jaartje nadenken met een iets beter bod.
Ik kan nog niet goed inschatten hoe e.e.a gaat verlopen maar dat de Raad voor rechtszaken iets onverwachts uit de hoed gaat toveren is voor mij vrijwel zeker.
OD.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 12 dec 2005 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ad snoeren
Reken in ieder geval maar op een nieuwe truck, daar zijn ze gegarandeerd al op aan het broeden in het geval dat de WCAM-truck mislukt.of ze komen na een half jaartje nadenken met een iets beter bod.
-
Oom Dagobert
Ik denk dat WIJ altijd goed zitten.
Dexia kan slechts uit 2 mogelijkheden kiezen, rekken of betalen.
Er komt een keer een moment dat de rechters het rekken door hebben en zat zijn en dan wordt het dus betalen voor Dexia.
OD.
Dexia kan slechts uit 2 mogelijkheden kiezen, rekken of betalen.
Er komt een keer een moment dat de rechters het rekken door hebben en zat zijn en dan wordt het dus betalen voor Dexia.
OD.
OD,
Als je de brief van LV/EL goed leest, dan blijkt dat LV/EL helemaal geen rechtsgeldige belangenbehartiger is. Dit schrijven zij in hun brief:Het eerste wat de Raad voor rechtszaken moet doen is controleren of van de 600.000 gedupeerden het clubje van SLV de juiste de juiste belangenvereniging was , of dat Duisenberg soms nog een aantal belangenverenigingen onder druk van Dexia buiten de onderhandelingen heeft gehouden.
Terwijl er in art 709 toch echt geeist wordt dat de stichting of vereniging die het verzoek mede aanvraagt, moet beschikken over volledige rechtsbevoegdheid.Ook onjuist is de veronderstelling die uit uw brief spreekt dat u de Stichting Leaseverlies (Eegalease) opdracht/ machtiging/ lastgeving zou hebben verleend om namens u op te treden. Van een dergelijke rechtsbetrekking tot de Stichting Leaseverlies/Eegalease is geen sprake en ook geen sprake geweest. De Stichting ontleent haar bevoegdheid aan artikel3:305a BW, welk artikel het de Stichting mogelijk maakt rechtsvorderingen in te stellen die strekken tot bescherming van de gelijksoortige belangen van personen die zij op grond van haar statuten behartigt.
Roept u maar, pewi1. Een overeenkomst strekkende tot vergoeding van schade die is veroorzaakt door een gebeurtenis of gelijksoortige gebeurtenissen, gesloten door een stichting of vereniging met volledige rechtsbevoegdheid met één of meer andere partijen, die zich bij deze overeenkomst hebben verbonden tot vergoeding van deze schade, kan door de rechter op gezamenlijk verzoek van de partijen die de overeenkomst hebben gesloten verbindend worden verklaard voor personen aan wie de schade is veroorzaakt, mits de stichting of vereniging de belangen van deze personen ingevolge haar statuten behartigt. Onder personen aan wie de schade is veroorzaakt worden mede begrepen personen die een vordering ter zake van deze schade onder algemene of bijzondere titel
hebben verkregen.