Pagina 1 van 1
Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 12 dec 2005 23:20
door riesje
Ik heb een vraagje
Ik heb een digitale camera gekocht bij de makro nu weet ik dat dat een groothandel is ( ook een leverancier) nu is onze digitale camera na 1 jaar en 4 maanden defect ik heb al 2 maal weggebracht en 2 maal ongerepareerd retour gekregen.
ik kan hem ook naar Kodak opsturen en dan kost t me hoe dan ook € 140 zonder dat ik weet wat er aan de hand is met de digitale camera
1 Wat kan ik hier aan doen?
2. Heeft de makro als groothandel de zelfde verplichtingen als een detailhandelszaak?
3. Ik kan de digitale camera direct aan Kodak opsturen maar dan vraagt men € 140 reparatie kosten.
Wie helpt mijn met een goed advies
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 13 dec 2005 16:21
door Captain Pervert
Kodak is een slecht merk met budgetcamera's. Dat is feit 1. Camerareparaties zijn duur. Da's feit 2. Alle camera's onder de 200 euro kan je in principe weggooien, een reparatie heeft alleen zin bij duurdere, meer hoogwaardige camera's.
Verder is het zo dat - naar veluidt - het Kodak servicecentrum in Zuid-Afrika zit, en er daarom standaard al zulke hoge kosten zijn.
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 15 dec 2005 22:17
door dds
Antwoord op vraag 2: Neen!!!!!
Bij de Makro heeft u geen "consumentenrecht", dit omdat er alleen "zakelijke" transactie's plaatsvinden!!!!
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 15 dec 2005 22:54
door Captain Pervert
Volgende keer toch maar naar de echte winkel in plaats van de pasjeshandel
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 16 dec 2005 10:56
door maybe
Wie helpt mijn met een goed advies
Koop een goede camera bij een normale winkel.
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 27 jan 2006 16:20
door disappear
mail je probleem FF naar:
[email protected]
had binnen 3 werkdagen antwoord!
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 15 sep 2006 21:43
door carry2web
http://www.makro.nl/Items.asp?Menu_No=86
Garantie & reparatie Terug
Garantie
Zowel tijdens als na de garantieperiode kan een artikel ter reparatie worden aangeboden.
U overhandigt het defecte artikel, de Makro-factuur en alle toebehoren aan onze klantenservice.
Op electro-artikelen van de eigen Makro-merken Watson en Alaska geldt een garantie van 2 jaar.
Op alle overige artikelen is de normale fabrieksgarantie van Makro's toeleveranciers van toepassing.
Bij sommige apparaten is er een aan huis service. Als extra service houdt Makro bij of de artikelen binnen de gestelde termijn worden gerepareerd. Voor meer informatie kunt u terecht bij het Makro Service Center.
Het telefoonnummer is: 0900-2025300 (25 eurocent p/m).
Reparatie
Als uw artikel defect of beschadigd is, kunt u het door Makro laten repareren. Dit geldt voor zowel binnen als buiten de garantieperiode. Wij werken uitsluitend met erkende reparatiespecialisten.
Via een speciaal computersysteem houden wij voor u het reparatieproces in de gaten.
Natuurlijk kunt u altijd bij het Makro Service Center informeren naar de voortgang van de reparatie.
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 16 sep 2006 06:27
door ikbenik
Antwoord op vraag 2: Neen!!!!!
Bij de Makro heeft u geen "consumentenrecht", dit omdat er alleen "zakelijke" transactie's plaatsvinden!!!!
Hehe! Eindelijk iemand die het begrijpt!
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 07 nov 2007 10:42
door uomo
Bij de Makro heeft u geen "consumentenrecht", dit omdat er alleen "zakelijke" transactie 's plaatsvinden!!!!
Zo en wel recht heb je daar dan wel??
Als het niet het consumenten recht is,..
Dan is het kopen en verder aan de goden worden overgeleverd?
Dat dacht ik toch niet.
Als de Makro geen garantie geeft dan hebben de bedrijven van wie u het artikel koopt deze garantie in te vullen.
Dit dient door de Makro voor de verkoop te zijn kortgesloten!
En daar dient u niet de dupe van te worden!!
Grtz
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 07 nov 2007 10:48
door BBCS
Bij de Makro gelden alleen die wetsregels waar het consumentenkoop niet in voorkomen.
Dus alle wetsregels die waarin consumentenkoop voorkomen zijn bij de Makro niet van toepassing.
Dus onderandere:
- de Makro mag je gewoon doorverwijzen naar de fabrikant.
- De Makro geeft 1 jaar garantie en na het verstrijken van die garantie draai je voor alle kosten op als er problemen zijn.
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 10 nov 2007 21:30
door Ulbe
Voor meer informatie kunt u terecht bij het Makro Service Center.
Het telefoonnummer is: 0900-2025300 (25 eurocent p/m).
Check even deze site, dan kun je voor het normale tarief bellen!, veel goedkoper!,
Link:
http://www.vraagalex.nl/index.php?p=anti
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 10 nov 2007 22:24
door BBCS
Ik heb een vraagje
Ik heb een digitale camera gekocht bij de makro nu weet ik dat dat een groothandel is ( ook een leverancier) nu is onze digitale camera na 1 jaar en 4 maanden defect ik heb al 2 maal weggebracht en 2 maal ongerepareerd retour gekregen.
ik kan hem ook naar Kodak opsturen en dan kost t me hoe dan ook € 140 zonder dat ik weet wat er aan de hand is met de digitale camera
1 Wat kan ik hier aan doen?
Helaas voor jouw dien je gewoon alle kosten te betalen.
2. Heeft de makro als groothandel de zelfde verplichtingen als een detailhandelszaak?
Helaas voor jouw is het antwoord nee.
3. Ik kan de digitale camera direct aan Kodak opsturen maar dan vraagt men € 140 reparatie kosten.
Tja, weer hetzelfde antwoord: Helaas voor jouw dien je gewoon alle kosten te betalen.
Het grote verschil tussen de Makro en een detailhandel zaak is dat de detailhandelzaak aan de consumentenwet moet houden en de Makro niet.
Bij de detailhandelzaak heb je na het verstrijken van de garantie recht op kostencompensatie. Dus als de camera 16 maanden oud is en de economische levensduur is 24 maanden, dan dien je bij de detailhandelzaak dus 4/6 van de prijs zelf te betalen. In dit geval is dat dus €93,34.
Bij de Makro heb je die regel niet en dien je na het verstrijken van de garantieperiode dus gewoon de volle mep zelf te betalen. Dus in dit geval €140,-
Als je bij de detailhandelzaak een camera koopt en in de garantieperiode is er iets mee, dan is die winkelier het aanspreekpunt voor de consument.
Bij de Makro is dat ook weer niet het geval. De Makro mag de klanten doorverwijzen naar de fabrikant. De Makro heeft die aanspreekfunctie niet.
Als je bij de detailhandelzaak iets koopt en na de garantieperiode is er iets mee, dan is hij verplicht om het probleem op te lossen.
Bij de Makro is deze regel ook weer niet van toepassing.
De reden dat bij de Makro geen particulieren consumenten mogen kopen heeft dus met het feit te maken dat veel regels die gelden voor de consumenten dus niet gelden voor zakelijke transacties.
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 10 nov 2007 22:30
door jor
Geplaatst op 12 Dec 2005 23:20 door riesje
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een vraagje
De vraag nu nog beantwoorden na bijna Twee jaar?. Lijkt zinloos.
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 10 nov 2007 22:37
door BBCS
Hmm, ik had niet naar de postdatum gekeken, wel naar de laatste postdatums.
Ik dacht echt dat dit topic pas geplaatst was.
Mijn excuses dat ik niet naar de postdatum gekeken.
Re: Makro Garantie Kodak digitale camera???
Geplaatst: 11 nov 2007 08:05
door jor
Geen probleem.
. Kan gebeuren.