LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
bassie1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2005 11:05

PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door bassie1978 »

Vandaag kreeg ik een envelop in de bus van de PostcodeLoterij. Met daarin de mededeling dat ik nog loten kan kopen voor de PostcodeKanjer die op 1 januari zal gaan vallen.
Niet dat ik hierop in ga, maar ik was op zoek naar het beroemde addertje onder het gras. En ik heb het gevonden:
Achterop de antwoordbon staat in het klein van: "U maakt met uw aanmelding via deze bon geen kans meer op de prijzen in de PostcodeKanjer Miljoenenjacht op 1 januari."
Heeft het dan nog wel nut om die bon op te sturen om kans te maken op die postcodekanjer van 22,7 miljoen?
Niet dat ik het zal doen hoor....

McFly
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2005 11:49

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door McFly »

Dit is inderdaad de reinste oplichterij. Duizenden mensen kopen nu extra loten maar doen niet mee voor deze trekking. Volgens mij is de pure oplichting.. Waarom worden dit soort praktijken niet aangepakt? De Nederlandse Staat zal er wel beter aan worden denk ik want als een normale burger dit zou doen, zou hij of zij binnen 2 dagen zijn opgepakt wegens oplichting.

stonehenge
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2005 23:45

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door stonehenge »

:? schandalig, miljoenenkanjer!
henny huisman :wink: himself stuurt mij een brief met de geweldige uitnodiging om mij en mijn buren miljonair te maken.
sinds de bmw- actie ben ik "iets" critischer tav de pcloterij.
En niet helemaal onterecht blijkt wel.
Op de antwoordkaart staat alvast aangevinkt:
JA, ik wil extra loten voor de postcodekanjer van 22.7 miljoen.
Nou dat willen we wel, maar helaas op de achterzijde van de antwoordbon staan de nadelige voorwaarden, stuur je de bon op stuur je ook de voorwaarden weg, ook niet handig in het kader van consumentenvoorlichting zullen we maar zeggen.
Zo wint u de kanjer
:
punt 4: de kanjermiljoenen worden verdeeld naar het aantal kanjerpunten die staan vermeld op uw rekeningafschrift
.
Juist en met je nieuwe loten heb je op 1 januari nog geen kanjerpunt opgebouwd!!! no kanjerpunten, no miljoenen!!
Ik wilde eerst bellen vandaag tussen 9.00u en 21.00, maar het is ook niet eerlijk om het hardwerkende meisje van het callcenter verrot te schelden omdat henny huisman liegt. waar of niet waar?
Ik stuur ook niet graag een stoeptegel naar het antwoordnr. zoals geadviseerd bij het andere postcodeloterijforum.
waarschijnlijk gaat die kostenpost ten koste van de goede doelen en niet ten koste van de salarissen van de ambassadeurs of directieleden.
misschien moeten we massaal notaris Mr. J.P. van Harseler te Amsterdam mailen dat deze trekkingen misleidend zijn en lang niet zo eerlijk als hij zou moeten garanderen.
Ik doe iig niet meer mee! Geeft een hoop rust en een heleboel minder oud papier!

[/quote]

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door seat »

loterij en de goede doelen.?
De goede doelen blijken alleen in het buiten land te liggen.
1 miljard is er naar goede doelen gegaan.?
En 10% van de nederlandse bevolking moet eten gaan halen bij kerken.
In nederland moet men met een collectebus langs de huizen gaan.
Kanker-bestrijding nier en hart-stichting En dan krijgen te collectant te horen WIJ betalen al via bank of giro.[loterijen].
Maar..... als alle goede doelen blijkbaar alleen in het buitenland liggen.
Laatst gewijzigd door seat op 20 dec 2005 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door Brabander »

Ik neem aan dat ze collectanten op pad sturen en geen sollicitanten.

maupert
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2006 18:44

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door maupert »

L.S.

Op 30 december viel de PC loterij op onze Postcode in Capelle aan den IJssel. Wij spelen mee met 2 loten en waren in de veronderstelling dat we 25.000 Euro en een kans op de auto hadden gewonnen. Tot onze niet geringe verbazing stonden wij niet op de lijst. Navraag leerde ons dat de loten nog op onze oude Postcode stonden geregistreerd. Wij zijn in Juli verhuisd en hebben gebruik gemaakt van de verhuisservice van TPG post. Hier hebben wij aangegeven dat voor de Postcode loterij de Postcode gemuteerd diende te worden naar het nieuwe adres. Navraag op 31 december 2005 bij TPG bevestigde deze verandering. De Postcode loterij zal officieel reageren, maar liet reeds doorschemeren dat onze claim kansloos is. Daar wij vermoeden dat dit wel eerder is gebeurd zijn wij op zoek naar een ervaringsdeskundige, of iemand die ons kan vertellen of deze claim uberhaupt een kans van slagen heeft.
MVG

Maurits de Jong

[email protected]

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door bot321 »

Net weer Winston gezien,ging weer een
bossie bloemen en enveloppe met geld
afgeven. Deze man zit ook veel in het buitenland
op kosten van de postcode.
Hij is in dienst van de postcode en stinkend rijk.
Ik wil zijn baantje ook wel hebben voor een kwart
van wat hij verdiend.Kom op postcode doen dan houden
jullie nog meer over voor de goede doelen.
In 15 jaar totaal inkomsten 4 milliard
2 milliard voor de goede doelen is 50%
van de inkomsten 700 miljoen prijzengeld blijft
over 1,3 milliard voor onkosten en salaris

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door gjvisser »

@bot321

Waarom zo zeuren dat de postcodeloterij geld verdient aan mensen die meedoen met de loterij? Je bent namelijk niet verplicht om mee te doen!
50% gaat naar goede doelen. Ik vind dat een goed initiatief, de staatsloterij doet dat namelijk niet!
De postcodeloterij is opgezet door 4 vrienden en die zijn nu stinkendrijk, en? Die mensen hebben dat toch verdient? Zij hebben er ook hard voor gewerkt en kwamen met een goed doordacht concept, waarmee ze flink rijk werden. Kijk, dat jij en ik nog geen kwart van hun geld hebben is erg jammer en word er ook wel eens jaloers van, maar het heeft weinig zin om daar over te zeuren. Je gaat toch ook niet zeuren dat Bill Gates veel geld heeft?

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door haka10 »

@gjvisser.

bot321 heeft het niet over die 4 vrienden die goudgeld verdient hebben aan het concept postcode loterij, maar over al die andere kosten die betaald moeten worden uit de opbrengsten van de NPL.
Te denken valt hierbij aan:
- Televisieshows als 1 tegen 100 en miljoenenjacht;
- Bekende Nederlanders als Winston die de prijzen uit moeten delen;
- Endemol die de productiekosten van zijn shows ook met een leuke winst gedekt wil zien;
- Marketingkosten e.d. van de NPL.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door gjvisser »

Maar wat is het probleem dan? Oke tuurlijk hebben ze onkosten, maar die onkosten horen erbij en die zijn voor hun ook belangrijk. De televisieshows zorgen voor herkenbaarheid en sommige mensen vinden dat leuk om dan ook mee te doen. Beroemdheden zorgen ook voor herkenbaarheid bij de mensen en maakt de aankoopsdrempel lager. Kortom, door deze onkosten wordt het geld ook weer terugverdiend, omdat mensen gaan meedoen of meer loten kopen. Allemaal marketing dus.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ben zelf ex-deelnemer van de NPL.

Ik weet dat er veel blijft hangen, maar door de massale publiciteit komt er ook veel binnen. Ik had eerst ook kritiek op de schreeuwerige, kleurige folders waarmee de NPL loten probeerde te slijten (en ik heb nog steeds kritiek op de manier waarop ze dat doen, hoor).

Maar reken eens mee.

De postcodeloterij begon in 1989 als kleine loterij, waar je echt alleen maar prijzen kon winnen met je postcode. Een lot was 10 gulden, en er deden misschien 150.000 mensen mee. Inkomsten: 1,5 miljoen gulden. Daar moesten de prijzen van af, en de organisatiekosten. Bleven enkele tienduizenden guldens over voor de goede doelen.

Door alles veel groter aan te pakken, werden de wervingskosten veel hoger (in plaats van 100.000 gulden, waren de kosten van het wervingsmateriaal ineens 5 miljoen, zeg maar), maar het zorgde wel voor een behoorlijk veel hogere opbrengst voor de goede doelen. Nu stroomden de miljoen immers binnen, en kon ineens 40 miljoen gulden verdeeld worden onder de deelnemende goede doelen.

Ja, en om mensen te werven, sturen ze bekende Nederlanders op pad, omdat dat mogelijke deelnemers meer aanspreekt dan een volstrekt onbekende.

Dit is geen wervings-spotje hoor, want ik heb vorig jaar (na de zoveelste keer aan het lijntje te zijn gehouden door de organisatie, dmv valse beloftes) mijn deelname aan de NPL definitief stopgezet.

Wat ik wil aangeven: om de vele miljoenen binnen te halen die ze nu binnen halen, kan men niet volstaan met een lullig zwart-wit foldertje. Dat spreekt de mensen niet aan, dat zorgt niet voor veel aanmeldingen.

Dat Caroline Tensen, Winston Post en Henny Huisman er een goed belegde boterham (en meer dan dat) hieraan verdienen, dat ben ik volledig eens met degenen die hier kritiek op hebben. Maar bedenk wat er gebeurt, als de marketing, de grote shows en dergelijke, wegvallen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door bot321 »

Staat nou weer help Erben en Marianne
in Turijn is dat ook een goed doel?
Dacht dat die twee geld zat hadden en anders
de schaatsbond wel.
Kijk dat bedoel ik er wordt gewoon gesmeten met
geld en daarom doe ik ook niet meer mee.
Geef mij ook een een goede reden waarom die
BNers zoveel geld moeten verdienen voor zo
weinig werk.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: PostcodeKanjer 22,7 miljoen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dit was dus ook een van de andere redenen om mijn deelneame op te zeggen.

Ik heb er niets op tegen dat een bekend persoon leden probeert te werven, maar dat mag best tegen een lagere vergoeding. Overigens is het een misvatting, dat het om betaalde vakanties gaat, maar dat zeg jij ook niet (helaas denken veel mensen dat wel).

Gesloten