Pagina 1 van 1
Breedbeeld TV 28PW9618/12 van Philips
Geplaatst: 13 dec 2005 21:01
door Hornetje
In 2003 ben ik verhuisd naar een andere gemeente. In deze gemeente staat een zendmast van de KPN. In het begin had ik slecht beeld via de kabel van UPC. Zij adviseerde mij afgeschermde connectoren te gebruiken bij de aansluitingen en waarachtig dit hielp. Een ander probleem was echter nog niet opgelost. Ik heb nl. aan de linkse en de rechtse zijde van de beeldebuis licht puntjes en horizontale lijnen over het beeldscherm. Deze worden extra duidelijk wanneer er donkere beelden zijn.
Bij de servicedienst van Philips begon men meteen van het kost dit en het kost dat en u bent uw TV min. 3 weken kwijt.
Zij konden mij niet vertellen of dit veroorzaakt werd door de zendmast of niet. Alles is mijn huis is afgeschermd en beveiligd. Hoe kan ik dit probleem oplossen. Is mijn TV daadwerkelijk kapot of wordt dit daadwerkelijk veroorzaakt door derze mast.
Zijn er radarleden die hier al eens mee te maken hebben gehad?
Kan mij iemand helpen. ?
Hornetje
Re: Breedbeeld TV 28PW9618/12 van Philips
Geplaatst: 14 dec 2005 01:04
door Captain Pervert
Op het moment dat die lijn erg scherp is en op alle zenders te zien is, is je TV kapot. Zijn er zenders die het wel goed doen, dan ligt het aan de ontvangst.
Toch?
Re: Breedbeeld TV 28PW9618/12 van Philips
Geplaatst: 14 dec 2005 19:10
door Hornetje
Captain Pervert,
Logisch reactie. Ik ga ervan uit dat dit het geval is.
Er is momenteel niemand die kan bevestigen of ontkennen of de aanwezigheid van de zendmast invloed hierop heeft. Dus neem ik
maar zelf de proef op de som en ga met de TV in de auto naar een kennis (zo'n 50 km van de zendmast) en sluit de tv daar eens aan om te kijken wat er gebeurt.
Inmiddels heb ik van insiders vernomen, dat Philips 4 jaar garantie geeft op de beeldbuis. Dit moet ik nog nakijken.
MVG
Re: Breedbeeld TV 28PW9618/12 van Philips
Geplaatst: 14 dec 2005 21:57
door inxsnl
MMM
Het is denk iets simpeler te onderzoeken .
Speel een videoband af via de scart.[ disconect de kabel aansluiting]
Is het probleem er dan nog dan is er een prob in het raster.
Tim
Re: Breedbeeld TV 28PW9618/12 van Philips
Geplaatst: 15 dec 2005 02:15
door Captain Pervert
Bij mijn weten geeft Philips zelfs 5 jaar garantie op een beeldbuis, maar de grap is dat beeldbuizen in de praktijk het minst stuk gaan van alle onderdelen in de TV. Het kan maar zo een afbuigingsonderdeeltje zijn oid
Reken er maar op dat het je geld gaat kosten.
Re: Breedbeeld TV 28PW9618/12 van Philips
Geplaatst: 15 dec 2005 16:13
door queenfan
Ik kan me herrineren dat er een mogelijkheid is dat een zendmast direct instraald op de TV (lijkt Jomanda wel
).
Ik heb bij de storingsdienst van Essent Kabelcom gewerkt en daar was ook een klacht over een mast die daadwerkelijk instraalde op de TV en een afgeschermde connector hielp toen ook maar een beetje.
Wil niet zeggen dat de TV niet kapot kan zijn maar het is een mogelijkheid.
Wat je aan instralen kunt doen weet ik niet.
Re: Breedbeeld TV 28PW9618/12 van Philips
Geplaatst: 15 dec 2005 20:01
door Hornetje
Beste experts, die gereageerd hebben.
Helaas pech voor mij. Ook op een andere lokatie heb ik lijnen op de beeldbuis. Ik kan dus aannemen, dat er iets mis is met mijn TV. In de loop van volgende week weet ik meer hierover. Zodra het defect bekend is, zal ik dit hier publiceren.
In iedere geval heel erg bedankt voor jullie reactie.
MVG
Hornetje
Re: Breedbeeld TV 28PW9618/12 van Philips
Geplaatst: 22 dec 2005 19:14
door Hornetje
Beste Experts,
Naar het blijkt, heeft de beeldbuis het toch begeven.
Nu opzoek naar een officiele Philips dealer, die mij verder kan
en wil helpen. Over verdere ontwikkeling houd ik jullie op de hoogte.
Voorlopig alvast eenieder prettige Kerstdagen toegewenst.
MVG
Hornetje
Re: Breedbeeld TV 28PW9618/12 van Philips
Geplaatst: 23 dec 2005 01:20
door Captain Pervert
Van hetzelde en succes met de reparatie.
Re: Breedbeeld TV 28PW9618/12 van Philips
Geplaatst: 11 jan 2006 19:42
door Hornetje
Beste experts,
Hier ben ik weer, zoals afgesproken.
Ik heb vandaag mijn TV opgehaald bij de reparateur. En wat schetst mijn verbazing?!?!?! De beeldbuis is vervangen. De kosten: NADA, NOPPES, NUL, NIKS en helemaal gratis en voor niets.
Van het moment, dat ik mijn TV bij dit bedrijf bracht, was het mij duidelijk waar deze mensen over spraken. Routinematig werd een werkbon aangemaakt en mij werd uitgelegd hoe de werkwijze van het bedrijf was. Ook werd mij verteld, dat wanneer de beeldbuis kapot zou zijn, dit onder de garantie van Philips viel. Normaalgesproken zou de reparatietijd ongeveer 10 werkdagen duren, maar vanwege de feestdagen kon dit wel langer gaan duren.
Het heeft inderdaad iets langer geduurd, maar de TV is gemaakt en hoe!. Ondertussen heb ik vlug even TV gekeken. Ik moet zeggen het beeld is weer prima.
Ondanks alle ellende die ik gehad heb, neem ik mijn hoedje voor deze firma af. Wil iets over deze firma weten, dan wil je daarover via mij email meer vertellen.
Groetjes
Hornetje