LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ''Weetje van de week''

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jan van Eechoud

''Weetje van de week''

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Zal eens een tijdje een ''weetje van de week'' vermelden hier, tot groot ongenoegen van de ''tegenstanders'', natuurlijk.... :lol:

Lijst 200 grootste privéondernemingen in de USA

Op nummer 25: Alticor

http://www.alticor.com

2004 Revenues ------$6.4 miljard personeel 13,000

This company's roots date to 1959, when Jay Van Andel and Rich DeVos, a pair of direct sales veterans, launched Amway. Alticor, a holding company for Amway, Quixtar and other interests,
was established in October 2000. The company manufactures, markets and distributes more than 450 consumer products including soaps, cosmetics, vitamin and food supplements, and air- and water-treatment systems. It sells its products largely through a global network of over 3.6 million independent representatives. Other operations include the Amway Grand Plaza Hotel in Grand Rapids, Michigan and Access Business Group, a product development, manufacturing and logistics subsidiary.
Brand Names: Amway, Artistry, LOC, Nutrilite, Quixtar, SA8, eSpring
:oops: :P :twisted: (en niet zeuren......, anders wordt het een
''Weetje van de dag''.......... :lol:

jurrien

Re: ''Weetje van de week''

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik ben geen volgeling van iemand op dit forum, Maar waar jij steeds de gore moed vandaan haalt om te doen waar je anderen op veroordeeld!
Er is hier maar 1 min ventje en dat ben jij, En ook nog een nare spammer. Jij verpest elke topic onder het mom dat je de voorstanders op hun nummer wil zetten ,maar intussen ben jij de grote v..zr.k van dit forum. Nogmaals ,kruip terug onder de steen waar je hoort!

Jurrien

Henrice

Ongelezen bericht door Henrice »

Back in town jan ? En hoe.
Ergens had ik de hoop dat je de hints en tips die in mijn post verwerkt zat je gedachten een andere richting in zou sturen....Maar je afstand mat de werkelijkheid is blijkbaar dusdanig groot gebleken dat je je keuze hebt gemaakt.

Succes.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Jongens, jongens, niet te flauw. De lezers zijn heus wel in staat om zelf te beoordelen wat de posts van onze Jan waard zijn. Daar hoeven we geen persoonlijke vetes voor te ontwikkelen. Dat is ook niet de bedoeling van het forum lijkt mij.

Een stuk leuker, interessanter en informatiever is het om de zaken die Jan de komende tijd belooft te gaan plaatsen in het juiste perspectief te plaatsen. Daarom in ieder geval van mijn kant een inhoudelijke reactie.

Goed, dat gezegd hebbende, het onderwerp van het stukje van Jan voor deze week is kennelijk het feit dat Alticor (moedermaatschappij van o.a. Amway, waar Jan bij aangesloten is) nummer 25 is op de lijst van grootste privé-ondernemingen in de USA. Een prima resultaat, uiteraard, maar het ligt er maar aan waar je naar kijkt.

Kijken we bijvoorbeeld naar de top grootste ondernemingen van de wereld, dus OOK ondernemingen waarvan jij en ik aandelen kunnen kopen, dan staat Alticor ergens op plekje 850. Het lijstje waar Jan op doelt zijn immers PRIVE-ondernemingen. Ter illustratie: de totale omzet van Unilever was in 2004 zo'n 40 miljard euro. Dat plaatst het in een ander daglicht, nietwaar?

Verder is de lijst gebaseerd op OMZET. Er zijn zoals iedereen weet miljardenbedrijven, die toch over de kop gaan. Omzet alleen zegt niet zo veel. Niet dat Alticor geen winst maakt of zo, puur om het perspectief even aan te geven.

Daarnaast kan men vragen stellen over bijvoorbeeld het aantal klanten. Hoeveel wordt er bijvoorbeeld daadwerkelijk verkocht aan derden, klanten die niets te maken hebben met Amway en andere dochters van Alticor? Het is bekend dat in ieder geval de 3,6 miljoen distributeurs voor een flink deel van de omzet verantwoordelijk zijn (in de zin dat ze de produkten zelf gebruiken).

En last but not least, wat heeft het geplaatste stukje tot doel binnen het kader van de discussie over MLM? Dat Alticor nummer 25 op 1 of ander lijstje staat betekent niet dat MLM een perfect systeem is, ook niet dat MLM een ethisch of eerlijk systeem is en ook niet dat punten die tegenstanders van MLM in de discussies naar voren brengen onwaar zijn.

Misschien kunnen anderen nog (INHOUDELIJKE) reacties of aanvullingen geven? Ik kijk in ieder geval alweer uit naar het volgende stukje dat Jan gaat plaatsen... ;-)

Jan van Eechoud

Nou, nou....., ik sla stijl achterover.......

Wat een gematigde reactie......

Wel, ik zal het weer proberen, maar er gaat toch wel weer iemand schelden....
Een prima resultaat, uiteraard, maar het ligt er maar aan waar je naar kijkt.

Kijken we bijvoorbeeld naar de top grootste ondernemingen van de wereld, dus OOK ondernemingen waarvan jij en ik aandelen kunnen kopen, dan staat Alticor ergens op plekje 850. Het lijstje waar Jan op doelt zijn immers PRIVE-ondernemingen. Ter illustratie: de totale omzet van Unilever was in 2004 zo'n 40 miljard euro. Dat plaatst het in een ander daglicht, nietwaar?
Ben ik MISLEIDEND geweest?
Er stond toch duidelijk.... Privéondernemingen.....?

Nu noem je even Unilever.......

Noem nog eens een paar bekende jongens in het rijtje rond de 1000-ste plaats....?
Wolters Kluwer...ruim 4 miljard
Yamaha....5 miljard
Mattel....5 miljard
Lexmark international 5 miljard
Casio comp...... 5 miljard
Goodrich....4.7 miljard
Hilton Hotels.... 4.15 miljard
Ebay.... 3.27 miljard
Nog eentje dan.....Google....3.19 miljard :roll:

Zoals je al zei....
''Een prima resultaat, uiteraard, maar het ligt er maar aan waar je naar kijkt.''
Vergeleken met de kaaszaak hier op de hoek...?
Hmmm, aardig gedaan. :wink:
Verder is de lijst gebaseerd op OMZET. Er zijn zoals iedereen weet miljardenbedrijven, die toch over de kop gaan. Omzet alleen zegt niet zo veel. Niet dat Alticor geen winst maakt of zo, puur om het perspectief even aan te geven.
Ja????
Daarnaast kan men vragen stellen over bijvoorbeeld het aantal klanten. Hoeveel wordt er bijvoorbeeld daadwerkelijk verkocht aan derden, klanten die niets te maken hebben met Amway en andere dochters van Alticor? Het is bekend dat in ieder geval de 3,6 miljoen distributeurs voor een flink deel van de omzet verantwoordelijk zijn (in de zin dat ze de produkten zelf gebruiken).

Nou.... STEL die vraag dan!
En het klopt wat je zegt.: ''distributeurs voor een flink deel van de omzet verantwoordelijk zijn (in de zin dat ze de produkten zelf gebruiken''.
Praat maar eens met wat mensen die Actief zijn....
Kom je al gauw aan 10-20 klanten..., heel normaal....
En last but not least, wat heeft het geplaatste stukje tot doel binnen het kader van de discussie over MLM? Dat Alticor nummer 25 op 1 of ander lijstje staat betekent niet dat MLM een perfect systeem is, ook niet dat MLM een ethisch of eerlijk systeem is en ook niet dat punten die tegenstanders van MLM in de discussies naar voren brengen onwaar zijn.

Klopt.
Dus......? Gevaar geweken.... :? ..... :D

Was gezellig zo......!
Zie je wel dat het kan zonder mensen te vernederen met hun reguliere baan......, zonder onder stenen vandaan te hoeven komen..... :roll:

Wel te rusten....
JvE

student26

Ja he, jammer dat jij nu alweer begint met vervelende opmerkingen te maken.
De teerling is al door je geworpen!
Natuurlijk stond dat er, anders zou je quote ook nog feitelijk onjuist zijn. Het vervelende is alleen dat Jan Modaal (no pun intended) daar nou juist overheen leest en denkt dat Alticor het op 24 na grootste bedrijf in de US is. Ik wijs er alleen maar even op dat DAT dus niet het geval is, meer niet.
Nu noem je even Unilever.......
Dat was de eerste die in me opkwam :)
Noem nog eens een paar bekende jongens in het rijtje rond de 1000-ste plaats....?
- KNIP -
Zoals je al zei....
''Een prima resultaat, uiteraard, maar het ligt er maar aan waar je naar kijkt.'' Vergeleken met de kaaszaak hier op de hoek...?
Hmmm, aardig gedaan.
Uiteraard, zoals ik al zei dus, het ligt maar aan het vergelijkingsmateriaal. En dan wordt het pas echt leuk. Want als we een ECHTE vergelijking zouden moeten maken, dan ziet het plaatje er ineens heel anders uit. Hoe zit het bijvoorbeeld met het al genoemde aantal klanten? Winst? Personeel? Marktaandeel? Dat soort zaken? Het ligt dus maar aan de context, meer niet. Ik heb je stukje in een ander perspectief geplaatst, meer niet. Daarmee wordt het doel van je knip-en-plak werk alleen nog maar onduidelijker. Want wat wilde je er nu eigenlijk mee? Aantonen dat "een" MLM bedrijf op "een" bepaalde plaats staat in "een" bepaalde context?
Quote:

Ja????
Zoals gezegd, het doel van het bericht is des te onduidelijker geworden.
Nou.... STEL die vraag dan!
En het klopt wat je zegt.: ''distributeurs voor een flink deel van de omzet verantwoordelijk zijn (in de zin dat ze de produkten zelf gebruiken''.
Praat maar eens met wat mensen die Actief zijn....
Kom je al gauw aan 10-20 klanten..., heel normaal....
10 tot 20 klanten is voor een ondernemer / eigen baas (zoals jullie het zelf plachten te noemen) binnen de retailsector waar met consumenten gewerkt wordt een bijzonder slecht resultaat. Niet normaal dus. Wederom: context en doel?
Klopt.
Dus......? Gevaar geweken.... .....
Van jou verwacht ik sowieso geen gevaar...
Voor de zoveelste keer, een weetje in dit deel van het forum plaatsen moet een doel hebben. De vraag die alleen jij kan beantwoorden is wat je doel dan was, wij kunnen er alleen maar naar gissen.
Zie je wel dat het kan zonder mensen te vernederen met hun reguliere baan......, zonder onder stenen vandaan te hoeven komen.....
Ik verneder niemand met een reguliere baan, en andere tegenstanders bij mijn weten ook niet. Dat is nogal vanzelfsprekend als je bedenkt dat DE TEGENSTANDERS ZELF EEN REGULIERE BAAN HEBBEN!

Jan van Eechoud

Quote:
Ja he, jammer dat jij nu alweer begint met vervelende opmerkingen te maken.Quote:

De teerling is al door je geworpen!
Had ik niet moeten doen, Serge.
Maar even eerlijk blijven .....
Ik ben hier voor allerlei soorten rotte vis uitgemaakt... en nog erger!!!
Quote:
Natuurlijk stond dat er, anders zou je quote ook nog feitelijk onjuist zijn. Het vervelende is alleen dat Jan Modaal (no pun intended) daar nou juist overheen leest en denkt dat Alticor het op 24 na grootste bedrijf in de US is. Ik wijs er alleen maar even op dat DAT dus niet het geval is, meer niet.

Nou...., dan komt er nog wel meer wat je wil benadrukken..... :)
Uiteraard, zoals ik al zei dus, het ligt maar aan het vergelijkingsmateriaal. En dan wordt het pas echt leuk. Want als we een ECHTE vergelijking zouden moeten maken, dan ziet het plaatje er ineens heel anders uit. Hoe zit het bijvoorbeeld met het al genoemde aantal klanten? Winst? Personeel? Marktaandeel? Dat soort zaken? Het ligt dus maar aan de context, meer niet. Ik heb je stukje in een ander perspectief geplaatst, meer niet. Daarmee wordt het doel van je knip-en-plak werk alleen nog maar onduidelijker. Want wat wilde je er nu eigenlijk mee? Aantonen dat "een" MLM bedrijf op "een" bepaalde plaats staat in "een" bepaalde context?

Dus omdat JIJ dit stukje in eern ander perspectief plaatst wordt het doel van mijn knip-en-plak werk alleen nog maar onduidelijker???? :shock:
Trouwens..... jullie lopen allemaal te mauwen over MIJN knip en plakwerk..., maar vlak jullie zelf ook niet uit.... :D

Wat ik er mee aan wilde tonen is dat doorsnee echte MLM bedrijven, gerenommeerde, vaak grote bedrijven zijn en geen ''lullige kleine bedrijfjes'' zijn die ff gauw hun geld binnen willen halen....

Quote:

Ja????

Zoals gezegd, het doel van het bericht is des te onduidelijker geworden.
Dus wederom...... :? Jij vertelt wat en dan wordt mijn doel onduidelijker...? :roll:
10 tot 20 klanten is voor een ondernemer / eigen baas (zoals jullie het zelf plachten te noemen) binnen de retailsector waar met consumenten gewerkt wordt een bijzonder slecht resultaat. Niet normaal dus. Wederom: context en doel?

Begrijp je dus WEER niet wat MLM is....
Vertel het gewoon NOG een keer.....:
1------Ik bestel voor mijzelf..... en voor een stuk of 10 relaties/familie (klanten genoemd)
De beste van de beste.... van de beste producten voor de beste prijs met de beste service... en als iemand vindt van niet...Geld terug! (dus ook de beste garantie!)
2----- Een aantal mensen die ik ken, of heb LEREN kennen, doen dat ook!
3------ Er valt op de producten voor de distr. ongeveer gemiddeld zo'n 25/30% te verdienen......
DaarNAAST is er ongeveer 30% te verdelen al naar gelang iemand OMZET VEROORZAAKT HEEFT!

Dit verloopt ERG grillig. Sommigen werken hard...., sommigen werken een beetje...., sommigen hebben géén eigen omzet, sommigen een beetje en sommigen hebben eigen omzetten van 1000 euro of meer per maand.
A----Een dame die vroeger die cosmetica party's zo gezellig vond..., kan haar hart ophalen....
B----Maar OOK de reguliere zakenman ziet vaak mogelijkheden....!
NIET om party's te houden, maar om een grote verkooporganisatie te bouwen....!
Natuurlijk.... HIJ heeft weinig tijd...., maar hij is gewend aan delegeren en weet, of vindt wel een paar mensen die méér tijd hebben.....

Je BLIJFT maar vergelijkingen maken met het regulieren zakenleven....!
En dat KAN helemaal niet, want je kunt, normaal gesproken, NIET parttime werken als ''zelfstandigekaasboermetnogeenbaanopdefabriek''!
En je kunt, normaal gesproken, NIET parttime werken als ''zelfstandigeslagermetnogeenbaanalskledingwinkelmedewerker''!
Voor de zoveelste keer, een weetje in dit deel van het forum plaatsen moet een doel hebben. De vraag die alleen jij kan beantwoorden is wat je doel dan was, wij kunnen er alleen maar naar gissen.

Nu ben JIJ zo HEVIG geintrigeerd door het MLM gebeuren...., dan zou je toch ''weetjes'' op prijs moeten stellen......
Er komen er nog wel méér, hoor en Amway was uiteraard het bedrijf waar ik het meest over weet......

Maar de tegenstanders kunnen toch rustig verslagen van de sociale dienst hier posten van mensen die aan de geeuwhonger zijn geraakt door MLM...!

En een mistoestand in ''echte'' of ''namaak'' MLM hier aan de kaak stellen????

Maar aub..., stop er mee MLM te vergelijken met reguliere bedrijven.....!
Ik verneder niemand met een reguliere baan, en andere tegenstanders bij mijn weten ook niet. Dat is nogal vanzelfsprekend als je bedenkt dat DE TEGENSTANDERS ZELF EEN REGULIERE BAAN HEBBEN!
Juist. Maar......
Als ik jou was zou ik ff teruglezen.....
Ik denk dat bij menigeen de denigrerende opmerkingen over mijn alarminstallatiebedrijf nog rond zingt....
En het waren echt je vriendjes waar je je zo aan vast houdt.... :(

Wel, we gaan er weer een fantastische dag van maken....

Vr. gr. Jan v. E.

Jan van Eechoud

FF een ''halveweek'' weetje........

Van de quixtar site...... Cijfers komen aardig overeen met Europa.
Active” IBOs: Based on an independent survey during 2001,
“Active” means an IBO attempted to make a retail sale, or presented
the Independent Business Ownership Plan, or received bonus
money, or attended a company or IBO meeting in the year 2000.
The Average Monthly Gross Income for
“Active” IBOs was $115.
Approximately 66% of all IBOs of record were found to be “Active.”
Deze 66% is dus inclusief IBO's die bonus ontvangen.....
In mijn ogen is ''actief'' wat actiever dan dit, maar ze zijn nooit erg kinderachtig geweest...... :)
Waarschijnlijk zal dit ongeveer overeenkomen met andere MLM structuren?
Andere MLM-ers kunnen daar misschien een licht op werpen.......

JvE

Jan van Eechoud

Tussendoor nog even een ''weetje van de dag? :P

'Ondernemersmentaliteit stimuleren op school' 12 januari 2005
door Ellen den Hollander

Laat kinderen maar vroeg snuffelen aan het ondernemerschap, vinden staatssecretarissen Rutte en Van Gennip. Eigen baas zijn moet een gewone keuze zijn, net als in loondienst werken. Kun je dat eigenlijk wel leren, ondernemen? Moet dat niet gewoon in je zitten?

Ondernemen kun je wel degelijk leren en het is belangrijk daar zo vroeg mogelijk mee te beginnen.
(foto Vincent Jannink | GPD)
DEN HAAG | Het is leuk, het is avontuurlijk, je kunt soms lekker geld verdienen. De voordelen van het 'eigen baas' zijn, kan marktkoopman Marcel Sacht (56) zo opsommen. "Maar je moet wel een beetje mazzel hebben in je leven", zegt hij. "En je bent altijd aan het denken. Ik kwam afgelopen vrijdagavond ziek thuis en dan lig je toch in bed te malen: je weet dat zaterdag de drukste dag is en dat je dat moet missen als je thuis blijft."
Zelf heeft Sacht mulo gedaan en is daarna meteen gaan werken. "Het is wel verstandig om een opleiding te doen", vindt hij. Het plan om kinderen al vroeg te laten ruiken aan het ondernemersvak, vindt hij daarom heel goed. "Ik sta daar heel positief tegenover. Hoewel een opleiding niet alles zegt. Je moet het ook een beetje in je hebben. Beetje kunnen babbelen."

Kun je ondernemen leren? De 'deskundigen' zijn het er wel zo'n beetje over eens dat je voor het ondernemerschap speciale kwaliteiten nodig hebt. Je moet gedreven zijn om jezelf hoge doelen te stellen en die te verwezenlijken, je moet creatief zijn, je moet een type zijn dat graag vrij is en autonoom, je moet initiatief nemen, ervan overtuigd zijn dat jóuw initiatieven bijdragen tot een mooi resultaat, je moet risico's durven nemen, kansen zoeken, zelfbewust en zelfverzekerd zijn en volhouden. Maar kun je dat allemaal ook aanleren?
Het antwoord op die vraag geeft Ingrid Verheul, onderzoeker van de Erasmus School of Business, in haar onderzoek naar het vroeg aanleren van ondernemersvaardigheden. Zij concludeert dat de eigenschappen die een ondernemer nodig heeft, ieder mens al in zekere mate in zich heeft. Het is vooral zaak die talenten zo vroeg mogelijk te stimuleren, juist bij kinderen op de basisschool. Zo vroeg mogelijk beginnen.

"Er is altijd discussie over, of je kunt leren ondernemen", zegt Joep Rats, secretaris economische zaken van MKB-Nederland. "Maar prikkelen kun je wel. Ik vind het goed dat mensen er nu voor worden geïnteresseerd."
Dat prikkelen doet de Stichting Jong Ondernemen, die vandaag officieel van start gaat. Het is de bedoeling om voor alle vormen van onderwijs een programma te maken: van groep acht van de basisschool, via vmbo en mbo tot hbo en universiteit. Op alle niveau's en leeftijden moeten leerlingen en studenten in aanraking komen met het begrip 'een eigen bedrijf'.
Niet dat Nederland onvoldoende ondernemers in huis heeft. "Er zijn relatief veel ondernemers", vindt Rats van MKB-Nederland, in tegenstelling tot de staatssecretarissen Rutte (Onderwijs) en Van Gennip (Economische Zaken). "Er zijn 560.000 particuliere bedrijven op een beroepsbevolking van 7,5 miljoen mensen. Dat is ongeveer 1 op de 15. Daarmee zitten we hoog in de middenmoot, vergeleken met andere Europese landen."
Toch, het kan geen kwaad om jongetjes en meisjes van elf of twaalf jaar alvast warm te laten lopen voor een eigen zaak. Dat vindt ook Robert Blom, bedrijvenadviseur bij Graydon. Hij schreef samen met Tineke Verburg het boek 'Jong in zaken'. "Het is een buitengewoon goede zaak dat jongeren op school leren ondernemen." Cynisch: "Ik pleit er al tien jaar voor, dus het werd wel eens tijd."

Zelf merkte hij lang geleden al dat jongeren graag met een eigen bedrijf willen beginnen. "Ze hebben er dan de ballen verstand van, het is gerommel in de marge. Even naar de Kamer van Koophandel, naar de drukkerij voor de kaartjes met 'directeur' erop. Maar het is te klein om tot iets uit te groeien, het heeft weinig om het lijf."

Dat komt volgens Blom voor een deel ook door de schoolopleiding. "
Het onderwijs is erop gericht dat jongeren later gaan werken bij een baas
." Dat is niet goed, vindt ook Ingrid Verheul. Zij vindt dat scholen zich te veel richten op ondernemersprogramma's, terwijl de mentaliteit helemaal in het onderwijs verweven zou moeten zijn. Dus geen lessen gericht op de leraar, maar op de leerling. Niet feiten leren, maar leren hoe je iets moet doen.Geen passieve kennis verwerven (leraar praat, leerling luistert) maar juist actief werken (leerling zoekt en verwerkt zelf informatie). Fouten maken niet vrezen maar juist leren van fouten.

Ambitie

"Je moet 1001 dingen kunnen, maar je hoeft niet alles te weten", vindt Robert Blom. "Je moet wel weten waar je de informatie kunt vinden." Wie de brandende ambitie heeft om eigen baas te worden, die krijgt van Blom ruim baan. "Je moet wel goed voorbereiden. Er goed over nadenken. Als je ziet hoeveel zinloze clichés ik zie staan in ondernemingsplannen. Zo van 'Je leert het in de praktijk, met vallen en opstaan. Je moet het in je hebben.' Dat is flauwekul. Zorg eerst maar dat je aan de studie gaat."
Dat heeft Marcel Sacht destijds niet gedaan. Hij werkte bij de KNVB en toen die naar Zeist verhuisde, belandde hij bij zijn vader in de zaak. "Hij deed in Perzische tapijten, tweedehands kleding en antiquiteiten." Nu staat Sacht al meer dan dertig jaar op de Haagse Markt met kleding. "Het was geen bewuste keuze om ondernemer te worden. Ik ben er eigenlijk ingerold. Ik spreek wel mijn taaltjes, maar ik kom uit een familie die geld verdient met zijn handen. Mijn neef, mijn broer, allemaal in de handel terecht gekomen."
Het liefst had hij op de grote vaart gezeten. "Als hofmeester. Eten is onze grootste hobby. Mijn vrouw is een echte kok." Spijt heeft hij niet van zijn keuze, ook al zit het economische tij hem nu niet mee. "Ik heb nooit overwogen om iets anders te doen."
Een eigen bedrijf beginnen is nog altijd populair
Er zijn te weinig ondernemers en er zijn te weinig mensen die een onderneming beginnen. Dat is tenminste wat de staatssecretarissen Van Gennip en Rutte roepen. Maar is dat ook zo?
In de omgeving van Den Haag zijn het derde kwartaal van 2004 meer bedrijven opgericht dan in het derde kwartaal van het jaar ervoor: 1008. Dat zijn er 251 meer dan het jaar jaar ervoor. Haaglanden – zoals het gebied rond Delft, Den Haag en Zoetermeer heet – doet het daarmee wel iets beter dan de rest van Nederland. De groei hier in de buurt bedraagt 43 procent, terwijl het landelijke cijfer 37 procent is. "Het is nooit genoeg", vindt Rogier Boulogne van de Kamer van Koophandel. "Grote bedrijven krimpen in, reorganiseren, brengen werk naar China. De groei van de economie moet echt komen van kleine en middelgrote bedrijven om dat verlies aan banen te compenseren."

Het aantal mannen en vrouwen dat ervoor kiest om eigen baas te zijn, neemt weer toe sinds 2002, weet Boulogne. "Sommige mensen die worden door het ondernemerschap aangetrokken. Aan de andere kant heb je de arbeidsmarkt die niet zo gunstig is. Er zijn ook mensen die min of meer worden gedwongen om uit een uitkering te vertrekken. Voor jezelf beginnen is dan een optie.

Geknipt en geplakt door JvE
(Er zullen wel weer ''bewijzen'' en een ''rapport van onderzoeken'' gevraagd gaan worden, maar dat zoekt men maar lekker ZELF uit.... :wink: )

student26

Had ik niet moeten doen, Serge.
Maar even eerlijk blijven .....
Ik ben hier voor allerlei soorten rotte vis uitgemaakt... en nog erger!!!
Naar mijn gevoel ligt dat grotendeels aan je eigen instelling Jan.
Nou...., dan komt er nog wel meer wat je wil benadrukken.....
Zoals ik al zei, ik plaats het enkel in een ander perspectief.
Dus omdat JIJ dit stukje in eern ander perspectief plaatst wordt het doel van mijn knip-en-plak werk alleen nog maar onduidelijker????
Ja! Want het doel lijkt in eeste instantie op het willen aantonen dat MLM en/of de bedrijven die aan MLM doen groot zijn. Met andere woorden: MLM stelt wat voor. Plaats het echter in een ander perspectief en dat doel wordt niet gehaald, waarmee het doel dus onduidelijk wordt. Gelukkig geef je even verderop aan wat je doel daadwerkelijk was.
Trouwens..... jullie lopen allemaal te mauwen over MIJN knip en plakwerk..., maar vlak jullie zelf ook niet uit....
Het verschil is dat de tegenstanders in de regel niet meer doen dan quoten van voorgaande berichten. Jij knipt en plakt hele lappen van andere sites.
Wat ik er mee aan wilde tonen is dat doorsnee echte MLM bedrijven, gerenommeerde, vaak grote bedrijven zijn en geen ''lullige kleine bedrijfjes'' zijn die ff gauw hun geld binnen willen halen....
Waarmee alle kleinere bedrijven als minderwaardig worden bestempeld? Je toont middels 1 voorbeeld aan dat het "vaak grote bedrijven zijn"? Over slecht onderzoek gesproken... Het laatste is trouwens door serieuze tegenstanders ook nooit beweerd.
Begrijp je dus WEER niet wat MLM is....
Vertel het gewoon NOG een keer.....:
Dat verhaaltje kennen we nou wel Jan. Dat is JOUW interpretatie van MLM. Zoals MLM altijd wordt gebracht kan het twee kanten op:
1) Find x people keep x people (jouw systeem, wat MLM in grote mate degradeert tot kettingverkoop)
2) Ga een zo groot mogelijk netwerk bouwen

Doel van beiden: begin parttime, maar bouw "gestaag" en over zoveel jaar ben je onafhankelijk / hoef je amper meer te werken / heb je meer vrije tijd / stroomt het geld binnen.
Nu ben JIJ zo HEVIG geintrigeerd door het MLM gebeuren...., dan zou je toch ''weetjes'' op prijs moeten stellen......
Heb ik gezegd dat ik niet geinteresseerd ben in weetjes? Integendeel, misschien begin ik zelf ook wel een serie :)
Maar de tegenstanders kunnen toch rustig verslagen van de sociale dienst hier posten van mensen die aan de geeuwhonger zijn geraakt door MLM...!
Dat beweert Ad, niet ik.
En een mistoestand in ''echte'' of ''namaak'' MLM hier aan de kaak stellen????
MLM is 1 grote misstand wat mij betreft,
Juist. Maar......
Als ik jou was zou ik ff teruglezen.....
Ik denk dat bij menigeen de denigrerende opmerkingen over mijn alarminstallatiebedrijf nog rond zingt....
Dat komt door jouw interpretatie Jan. Ik heb er welgeteld 1 gezien die dat deed, en dat kwam omdat die in de veronderstelling was dat je MLM-alarmpjes verkoopt. De rest noemt jouw bedrijf alleen maar om te laten zien dat de persoon die hier het hardst loopt te roepen hoe geweldig MLM werkt meteen ook de persoon is die er het minst mee verdiend.
En het waren echt je vriendjes waar je je zo aan vast houdt....
Ik heb hier geen vriendjes waar ik me aan vast houd. Sommigen zijn het met me eens of zitten op dezelfde lijn qua waardering van MLM. Prima, maar vriendjes zou ik het niet noemen (ik ken ze niet eens persoonlijk).
The Average Monthly Gross Income for
“Active” IBOs was $115.

Approximately 66% of all IBOs of record were found to be “Active.”
Dus onze berekeningen voor wat betreft gemiddelden e.d. zitten er niet eens zo heel veel naast. Wat weer het verweer dat je enkel met actieve distributeurs moet rekenen ondergraaft (voor Amway in ieder geval). Bedankt Jan.
'Ondernemersmentaliteit stimuleren op school' 12 januari 2005
door Ellen den Hollander
Heel fijn artikel, ik onderschrijf het ook ten volle. De link naar MLM ontgaat me echter volledig.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Geknipt en geplakt door JvE
(Er zullen wel weer ''bewijzen'' en een ''rapport van onderzoeken'' gevraagd gaan worden, maar dat zoekt men maar lekker ZELF uit.... )
Nee, bewijzen of rapporten zijn alleen interessant, en worden daarom alleen dan gevraagd, als het gaat om ondersteuning of juist verwerping van de bij de mlm-discussie aangevoerde argumenten. Bij dit laatste staaltje knip- en plakwerk kan je hooguit de vraag verwachten wat er in jezusnaam in die grijze massa van jou om moet zijn gegaan dat als resultaat had dat je dit stuk meende te moeten plaatsen. Je pathetische drang naar erkenning resulteert in volkomen irrelevante zaken die hier, en ook elders, worden geplaatst als vrucht van jouw wanhopige zoektochten op het net.
Ik neig ernaar te veronderstellen dat je bedoeling van je laatste poging is geweest om te suggereren dat mlm een taak zou kunnen vervullen in het op jonge leeftijd in contact brengen van kinderen met het ondernemerschap. In dat geval zou jouw toko wel de allerlaatste aangewezen gegadigde zijn voor deze rol. Tenzij je ook graag wilt laten zien hoe het NIET moet. De $116 uit je stuk ervoor, een bedrag dat na koersverrekening, kosten- en belastingaftrek opvallend dicht komt bij de € 50,- die we zelf ook al hadden uitgerekend -maar nu door de vermelding op een quixtar site uiteindelijk ook zijn weg gevonden heeft naar jouw eenvoudig brein- betekent voor een scholier het equivalent aan elke zaterdagmiddag een uurtje vakkenvullen. Als daarop de markteconomische hoop van de toekomst is gevestigd dan zal de maatschappij binnen twee generaties zijn teruggeworpen op de landbouweconomie waar we begonnen zijn vlak nadat de mens rechtop is gaan lopen. Gelukkig is de vraag naar scooters en playstations dermate groot dat onze jeugd, in tegenstelling tot jou, snel genoeg zal begrijpen dat mlm het niet is. Met dat rampenscenario zullen we dan ook geen rekening hoeven houden. Mlm is het marketingsysteem van de toekomst, en dat zal het altijd blijven.

Econometrist

Verder, om maar gelijk even het ijzer te smeden als het heet is, en jij hier zo zorgvuldig de definitie citeert van de quixtar-site die daarmee voor jou dus ook 'waar' is, blijkt dat 66% van de IBO's revenuen ontvangt uit hun ondernemerschap, wat betekent dat dit voor een derde van de IBO's niet het geval is. Maar die zijn wel IBO, en betalen dus wel inschrijfgeld. De mensen die geld toeleggen op hun ondernemerschap waar je al tijden naar vraagt, en waarvan je blijkbaar aan het bestaan ervan twijfelt, zijn dus een derde van die 3,3 miljoen IBO's van jouw club. Vraag voor de gein op de komende maandagmotivatieavond maar eens een keer naar een namenlijst van deze 1.100.000 personen. Waarschijnlijk wordt dan spontaan het amway-bedrijfslied ingezet...

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

De beste van de beste.... van de beste producten voor de beste prijs
Nu kan ik mij herinneren dat 73% van de verkoopprijs terugvloeit in de organisatie. Dus als ik voor 10€ iets aanschaf, betaal ik voor het werkelijke produkt 2,70 en ik betaal 7,30 € voor lucht, aan tussenpartijen die allemaaleen graantje willen meepikken? BESTE PRIJS?? Nou, ik haal mijn A-merk wasmiddel wel lekker in de aanbieding. Ben ik voor een paar Euro klaar en hoef ik niet bij een of andere nitwit te gaan shoppen. Want heel eerlijk Jan, als die producten nu echt zo geweldig waren, stond Amway naast Unilever op de grote beursen.

Volgens mij zijn er niet eens fabrieken maar wordt alles via derden geproduceerd onder Amway-naam. Net als grote supermarktketens die produkten bij A-merken bestellen met eigen etiketje eromheen.

Groet,

Madeleine

Jan van Eechoud

Nee, bewijzen of rapporten zijn alleen interessant, en worden daarom alleen dan gevraagd, als het gaat om ondersteuning of juist verwerping van de bij de mlm-discussie aangevoerde argumenten. Bij dit laatste staaltje knip- en plakwerk kan je hooguit de vraag verwachten wat er in jezusnaam in die grijze massa van jou om moet zijn gegaan dat als resultaat had dat je dit stuk meende te moeten plaatsen. Je pathetische drang naar erkenning resulteert in volkomen irrelevante zaken die hier, en ook elders, worden geplaatst als vrucht van jouw wanhopige zoektochten op het net.
Ik neig ernaar te veronderstellen dat je bedoeling van je laatste poging is geweest om te suggereren dat mlm een taak zou kunnen vervullen in het op jonge leeftijd in contact brengen van kinderen met het ondernemerschap. In dat geval zou jouw toko wel de allerlaatste aangewezen gegadigde zijn voor deze rol. Tenzij je ook graag wilt laten zien hoe het NIET moet. De $116 uit je stuk ervoor, een bedrag dat na koersverrekening, kosten- en belastingaftrek opvallend dicht komt bij de € 50,- die we zelf ook al hadden uitgerekend -maar nu door de vermelding op een quixtar site uiteindelijk ook zijn weg gevonden heeft naar jouw eenvoudig brein- betekent voor een scholier het equivalent aan elke zaterdagmiddag een uurtje vakkenvullen. Als daarop de markteconomische hoop van de toekomst is gevestigd dan zal de maatschappij binnen twee generaties zijn teruggeworpen op de landbouweconomie waar we begonnen zijn vlak nadat de mens rechtop is gaan lopen. Gelukkig is de vraag naar scooters en playstations dermate groot dat onze jeugd, in tegenstelling tot jou, snel genoeg zal begrijpen dat mlm het niet is. Met dat rampenscenario zullen we dan ook geen rekening hoeven houden. Mlm is het marketingsysteem van de toekomst, en dat zal het altijd blijven.
Blabla, die bla....,

Bla blablabla, blabladiabla!

Bla?
Bla BLA! :lol:

BlAAAAAAAAAA, bla! + BLA! Blablaaaaaa?

Bla bla, blabladiabladiebla..... Poe, poe...... :wink:

JvE :twisted:

Jan van Eechoud

Maar die zijn wel IBO, en betalen dus wel inschrijfgeld.
AAAAhhhhhwwwwwwwhhhhhhhaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

€ 48 inclusief de BTW...., inclusief een heel jaar aansprakelijkheidsverzekering..., 10 x een maandblad thuis......., videoband of DVR....... adminstratiekosten.......!!!!!! :lol: :lol:

Amway loopt binnen...... :wink:

Je bent een :idea:

JvE
(Ga zo dóór....... :D )

Jan van Eechoud

Hi Madeleine....,

Ik mistte je de laatste tijd al......

Het was saai zonder jouw vernuft..... :)
Volgens mij zijn er niet eens fabrieken maar wordt alles via derden geproduceerd onder Amway-naam. Net als grote supermarktketens die produkten bij A-merken bestellen met eigen etiketje eromheen.
Oehhhhhhhhhwwwwwwwhhhhhaaaaaaa!!!!! :lol: :lol:

Gelukkig alleen volgens jou.......!

Onderzoek, dear sister...., onderzoek....... 8) snik...snik...
Even een traantje weg pinken..... :wink:

Heb je NOG een paar leuke opmerkingen....????

Dit zal denk ik..., zelfs de student amuseren,....... :twisted:

JvE

Jan van Eechoud

Schiet me opeens te binnen dat dit toch wel, samen met die blunder van daarnet over dat inschrijfgeld, een van de grootste blunders is die ''tegenstanders'' kunnen verzinnen...... :lol:

En één van de makkelijks bewijsbare dingen over Amway..... 8)

Er is ook nog NOOIT, ook niet op de site van de student, op het net een serieuze poging gedaan om Amway daarvan te betichten..... :!:

In de praktijk horen we individueel wel eens zo'n opmerking en dan leggen we héél serieus uit hoe dat zit...., maar hier hoeft dat natuurlijk niet want IEDEREEN heeft hier (natuurlijk) grondig onderzoek gepleegd....! (stttt... giggle, giggle.... proest, prost..... :lol: 8) )

Ga zo door meisje....., houd zulke uitspraken vooral vol.....!
We leggen de hele media in de luren...... :twisted:

JvE

student26

Ik mistte je de laatste tijd al......
Volgens mij mistte het in je hoofd toen je in de gladde praatjes van je upline trapttte en in amway staptttte...

Ik kan er niet zo hard om lachen als om jou Jan, om de opmerkingen over het inschrijfgeld (want kom op, wat moet een inactieve IBO nou met een maandblaadje van 5 cent?) en de al dan niet eigen fabrieken.

Misschien komt dat wel doordat dat geen echte argumenten zijn in de discussie over MLM, en er daarom niet zoveel toe doen. Dat jij ze aangrijpt snap ik wel hoor, je moet wat als je geen argumenten meer hebt, nietwaar?

Jan van Eechoud

"Want het doel lijkt in eeRste instantie op het willen aantonen dat"

" hoe geweldig MLM werkt meteen ook de persoon is die er het minst mee verdienT.

''dit soort uitspraken is niet meer dan interessant-doenerij, oude wijn in een nieuw vat (m.z. een nieuwe zak) ''

Als ik je vertel dat de consument steeds mondiger, geinformeerder (= meer geïnformeerd) en minder trouw wordt,

''produkt (= product)''

JvE Erg zwak om iemand op zulke vaute aan te vallen..... :twisted:

Econometrist

In de praktijk horen we individueel wel eens zo'n opmerking en dan leggen we héél serieus uit hoe dat zit....
Ach ja, je bedoelt natuurlijk je tot nu toe meest zinvolle reactie:
Blabla, die bla....,

Bla blablabla, blabladiabla!

Bla?
Bla BLA!

BlAAAAAAAAAA, bla! + BLA! Blablaaaaaa?

Bla bla, blabladiabladiebla..... Poe, poe......
Schiet me opeens te binnen dat dit toch wel, samen met die blunder van daarnet over dat inschrijfgeld, een van de grootste blunders is die ''tegenstanders'' kunnen verzinnen......
Het zijn 1,1 miljoen blunders ja, 34% van 3,3 mljoen mensen die zip verdienen ( © JvE 17-12-2005 15:53) en die wel € 48 mogen schokken ( © JvE 19-12-2005 18:30) en totaal dus goed voor een blunder van 52.800.000 ( © microsoft calculator). Goeiedag zeg, daarmee alleen al is 20% van de salarissen van het vergelijkbare rentokil te dekken. Maar dan kunnen ze wel lekker een dvd-tje kijken. Nou proficiat hoor. Verder is het gemiddelde inkomen van alle IBO's maar € 50,- ( © JvE 17-12-2005 15:53) en daar mag die € 48 nog vanaf. Hé, dat lijkt wel ongeveer evenveel. Wel Jan, even doorrekenen met de door jouzelf aangeleverde cijfers leert ons dus dat de gemiddelde verdiensten en de gemiddelde kosten per IBO, en dus ook de totale verdiensten en de totale opbrengsten van alle IBO's bij elkaar op 2 euries na gelijk zijn. En aangezien amway de kosten van zijn verkoopapparaat natuurlijk niet voor zijn rekening neemt, hebben jij en ik samen onderzocht dat de IBO's gewoon elkaar aan het betalen zijn.

Dat had je trouwens zelf ook al een keer vermeld, maar nu hebben we dat gezellig samen ook even rekenkundig vastgesteld. Jij met je bijgedragen cijfers van de quixtar-site, ik met de inbreng van mijn lagere school rekenkunde. Dat hebben jij en ik toch maar mooi eventjes gefixt. Samen halen we de feiten wel boven tafel. Ik vond het een hele fijne coöperatie zo tussen ons, dat moesten we vaker doen, vind je niet?

Gesloten