Computer "Service" Centrum in Voorburg
Geplaatst: 19 dec 2005 18:26
Situatie: Mijn Packard Bell laptop start niet meer goed op of valt tijdens het werken steeds uit. Ik breng hem naar het "Computer Service Centrum" in Voorburg ter diagnose wat er mis mee is. Deskundigen, zul je denken. Computer Service Centrum, klinkt goed, dacht ik nog....
Van te voren was mij verteld dat diagnose stellen 15 euro bedroeg, dat de laptop tot 65 euro direct gemaakt zou worden en mochten de kosten hoger oplopen, ik eerst gebeld zou worden om te overleggen of ik dit wel wilde. Ik zou gebeld worden als hij klaar was.
Na een week belde ik zelf maar 's of de laptop klaar was. Ja hoor, en aan de telefoon werd gelijk al medegedeeld dat het 127 euro was geworden! Ik zei natuurlijk dat deze constructie niet afgesproken was, ik zou eerst gebeld worden mochten de kosten oplopen, maarja, ik had de laptop toch nodig... en hij was nu weer piccobello, toch... De harde schijf was kapot en vervangen en windows xp opnieuw geinstalleerd (wat ik zelf ook kan maargoed) plus schone drivers. Dus ik hem opgehaald, maar dezelfde avond na een uurtje sloeg de laptop weer af. Ik weer terug, en ik zei nog: "dit valt neem ikaan onder de garantie?" Jahoor, geen probleem.
Toen ik de laptop weer ophaalde na een week (na weer zelf gebeld te hebben of ik kon komen), zei de reparateur dat het (electriciteits)netsnoer niet meer functioneerde. Men had er een nieuw netsnoer bij gedaan en zo zou het moeten lukken. Ik wilde de winkel uitlopen toen men zei: "Dat is dan 45 euro!" Mijn mond viel open. Eerst berekent men mij 127 euro vor een reparatie waar ik dus niets aan heb, want de laptop is niet volledig gerapareerd want valt nog steeds uit (de oude klacht) en nu mag ik wéér 45 euro extra betalen! Ik zei dan ook dat ik het er niet mee eens was en weigerde te betalen. Ik heb de eerste instantie betaald voor een indicatiestelling van het probleem, waarbij men dus blijkbaar niet OOK gekomen was op het kapotte snoer. "tsja, bij ONS deed hij het gewoon", werd er gezegd. En: "ja ach we hebben u niet gebeld, maar we zijn ook maar mensen!" Super klantvriendelijk, superservice centrum, superdeskundige reparateurs. NOT.
Ik ben zeer teleurgesteld de winkel verlaten zonder snoer, want ik ga niet nog eens 45 euro betalen en zit dus nu met een nauwelijks functonerende laptop.
Wie heeft hier ook ervaring mee, met dit soort "computerreparatie zaakjes"?! Die repareren, geld vragen, en de mensen opzadelen met een half gerepareerde laptop? En heeft raad?
groetjes uit Den Haag
Van te voren was mij verteld dat diagnose stellen 15 euro bedroeg, dat de laptop tot 65 euro direct gemaakt zou worden en mochten de kosten hoger oplopen, ik eerst gebeld zou worden om te overleggen of ik dit wel wilde. Ik zou gebeld worden als hij klaar was.
Na een week belde ik zelf maar 's of de laptop klaar was. Ja hoor, en aan de telefoon werd gelijk al medegedeeld dat het 127 euro was geworden! Ik zei natuurlijk dat deze constructie niet afgesproken was, ik zou eerst gebeld worden mochten de kosten oplopen, maarja, ik had de laptop toch nodig... en hij was nu weer piccobello, toch... De harde schijf was kapot en vervangen en windows xp opnieuw geinstalleerd (wat ik zelf ook kan maargoed) plus schone drivers. Dus ik hem opgehaald, maar dezelfde avond na een uurtje sloeg de laptop weer af. Ik weer terug, en ik zei nog: "dit valt neem ikaan onder de garantie?" Jahoor, geen probleem.
Toen ik de laptop weer ophaalde na een week (na weer zelf gebeld te hebben of ik kon komen), zei de reparateur dat het (electriciteits)netsnoer niet meer functioneerde. Men had er een nieuw netsnoer bij gedaan en zo zou het moeten lukken. Ik wilde de winkel uitlopen toen men zei: "Dat is dan 45 euro!" Mijn mond viel open. Eerst berekent men mij 127 euro vor een reparatie waar ik dus niets aan heb, want de laptop is niet volledig gerapareerd want valt nog steeds uit (de oude klacht) en nu mag ik wéér 45 euro extra betalen! Ik zei dan ook dat ik het er niet mee eens was en weigerde te betalen. Ik heb de eerste instantie betaald voor een indicatiestelling van het probleem, waarbij men dus blijkbaar niet OOK gekomen was op het kapotte snoer. "tsja, bij ONS deed hij het gewoon", werd er gezegd. En: "ja ach we hebben u niet gebeld, maar we zijn ook maar mensen!" Super klantvriendelijk, superservice centrum, superdeskundige reparateurs. NOT.
Ik ben zeer teleurgesteld de winkel verlaten zonder snoer, want ik ga niet nog eens 45 euro betalen en zit dus nu met een nauwelijks functonerende laptop.
Wie heeft hier ook ervaring mee, met dit soort "computerreparatie zaakjes"?! Die repareren, geld vragen, en de mensen opzadelen met een half gerepareerde laptop? En heeft raad?
groetjes uit Den Haag