LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP! Na 3 jaar een deurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
annedrea1

HELP! Na 3 jaar een deurwaarder

Ongelezen bericht door annedrea1 »

Hallo allemaal,
Ik hoop via deze site wat meer info te kunnen krijgen over het volgend:
In 2002 schijn ik een rekening nog niet te hebben voldaan(ik moet dit nog even checken) Nu ruim 3 jaar later krijg ik een brief van een gerechtsdeurwaarder, dat ik deze rekening nog heb openstaan en dat ik na diverse aanmaningen nog steeds niet heb betaald.
Echter heb ik al die 3 jaar geen enkele aanmaning ontvangen, terwijl zij dit wel beweren.
Ook ben ik diverse malen verhuisd, hoe komen zij aan mijn nieuwe adres en hoe kan ik bewijzen dat ik nimmer aanmaningen heb gehad en op het moment dat ik destijds contant heb betaald?? Dat kan ik dus nergens terug vinden, terwijl contante betaling bij dit bedrijf gewoonlijk is(auto bedrijf)
Ik zit er best mee, het is immers al zo lang geleden......
Wie kan mij raad geven wat te doen. Overigens heb ik hen al een brief gestuurd(deurwaarder) waarin ik zeg nimmer aanmaningen te hebben gehad. Nu zal ik het allemaal wel weer moeten bewijzen... typisch nederland, en op het moment dat dit mij niet lukt(contante betaling) hang ik dus. Daar ga je als goed vertrouwend mens. Overigens heb ik ondertussen ook begrepen dat het bedrijf is verhuisd, wie zegt mij dat zij die spullen niet zijn kwijt geraakt?
Iemand die een goed waterdicht juridisch advies heeft, reageer dan alsjeblieft, ik kan dit er nu echt niet bij hebben.(€ 161,- openstaan en nu € 226,-)
Bij voorbaat iedereen bedankt.

sterredag

Re: HELP! Na 3 jaar een deurwaarder

Ongelezen bericht door sterredag »

jeetje nog steeds geen reactie, terwijl het antwoord eigenlijk wel simpel is.

Ten eerste ben je ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het betalen van een rekening (ook bij automatische incasso´s ben je zelf verantwoordelijk of dit ook daadwerkelijk wel gebeurd)

Omdat je verhuist bent is het logisch dat je geen aanmaningen heb gekregen, ik neem aan dat je het bedrijf niet elke keer van je verhuizing op de hoogte hebt gesteld, jij bent verantwoordelijk om er voor te zorgen dat je adres correct bekend is. Maar buiten dit om, een bedrijf is niet verplicht je aanmaningen te sturen.

Je nieuwe adres is makkelijk te achterhalen via GBA-administratie die uiteindelijk door de deurwaarder zou zijn opgevraagd om je correcte adres te achterhalen.

Bij contante betalingen hoor je een bonnetje te krijgen, dit kan ook als bewijs dienen.

Schiet je hier wat mee op? nee, maar goed, wat je wel kan doen is dood leuk zeggen dat je nooit met het bedrijf van doen heb gehad, laat hun dan maar aantonen dat ze daadwerkelijk wat voor je hebben gedaan. Iedereen kan wel een rekening sturen namelijk :) dit is de andere kant van de bewijs last, als hun geen akkoord hebben voor een verkoop overeenkomst (verkopen van een dienst) hebben ze ook geen bewijs dat je dat bedrag moet betalen.

Verder valt er ook met deurwaarder vaak nog een betalingsregeling te treffen.

FlipKaneel

Re: HELP! Na 3 jaar een deurwaarder

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Schiet je hier wat mee op? nee, maar goed, wat je wel kan doen is dood leuk zeggen dat je nooit met het bedrijf van doen heb gehad, laat hun dan maar aantonen dat ze daadwerkelijk wat voor je hebben gedaan. Iedereen kan wel een rekening sturen namelijk dit is de andere kant van de bewijs last, als hun geen akkoord hebben voor een verkoop overeenkomst (verkopen van een dienst) hebben ze ook geen bewijs dat je dat bedrag moet betalen.
Lijkt mij een waardeloos advies want als ze dan inderdaad met iets aankomen dan hang je. En zie dan nog maar eens je gelijk te halen als je geen bewijs van betaling hebt.

Gesloten