reparatie sony dvd speler
Geplaatst: 19 dec 2005 21:42
Na nog geen 2 jaar dienst stopte mn sony dvd speler DVP-NS330 ermee.
Kan gebeuren. Destijds gekocht bij ITS als home cinemaset HTP1100.
De garantietijd van 1 jaar was voorbij, dus dan zou de zaak waar de set gekocht is zn verantwoording hier in moeten nemen en , gezien de verwachtte levensduur van een DVD speler (6 jaar) een deel van de rep.kosten voor zijn rekening moeten nemen. Afgezien daarvan is dit natuurlijk een lastige beslissing, gezien de prijs van een nieuwe DVD speler. Heb sony telefonisch benaderd met de vraag tot hoever reparatiewaarde voor deze speler liep. Aan de hand van de adviesprijs (150.-) vertelde de medewerker van sony mij, dat in dit geval een reparatie TOT max. 55.- uitgevoerd zou worden....!
Afgezien van wat ITS zou doen, had ik voor dit bedrag geen (goeie?) nieuwe DVD speler die ook nog eens bij de rest van de homecinemaset 'pastte' qua front, dus besloot voor reparatie.
Aanbetaling bij ITS moeten doen van 32,50.
Na 4 weken, het bericht dat de speler klaar was en opgehaald kon worden bij het ITS filiaal. Vanmiddag naar de ITS om em op te halen.....mocht de speler meenemen als ik nog even een bedrag van 38,29 wilde betalen boven op de reeds gedane aanbetaling van 32,50.
Kortom een reparatie van 70,79!! En voor dat bedrag had ik dus WEL een nieuwe kunnen kopen + een berg irritatie minder. Het ITS filiaal doet in principe helemaal niets. Moet dit regelen met de consumentenafd. van ITS. Heb de betaling gedaan met vermelding van betaling onder protest op de nota, maar vind het allemaal zwaar Is er hier iemand met goeie suggesties? Kan ik sony benaderen over de hoogte van deze rekening n.a.v. de uitgangspositie van 55,- door hun opgegeven? Let wel.... ik ben niet echt een onderste- uit- de- kan- willen- halen, maar vind dit niet kloppen.
Kan gebeuren. Destijds gekocht bij ITS als home cinemaset HTP1100.
De garantietijd van 1 jaar was voorbij, dus dan zou de zaak waar de set gekocht is zn verantwoording hier in moeten nemen en , gezien de verwachtte levensduur van een DVD speler (6 jaar) een deel van de rep.kosten voor zijn rekening moeten nemen. Afgezien daarvan is dit natuurlijk een lastige beslissing, gezien de prijs van een nieuwe DVD speler. Heb sony telefonisch benaderd met de vraag tot hoever reparatiewaarde voor deze speler liep. Aan de hand van de adviesprijs (150.-) vertelde de medewerker van sony mij, dat in dit geval een reparatie TOT max. 55.- uitgevoerd zou worden....!
Afgezien van wat ITS zou doen, had ik voor dit bedrag geen (goeie?) nieuwe DVD speler die ook nog eens bij de rest van de homecinemaset 'pastte' qua front, dus besloot voor reparatie.
Aanbetaling bij ITS moeten doen van 32,50.
Na 4 weken, het bericht dat de speler klaar was en opgehaald kon worden bij het ITS filiaal. Vanmiddag naar de ITS om em op te halen.....mocht de speler meenemen als ik nog even een bedrag van 38,29 wilde betalen boven op de reeds gedane aanbetaling van 32,50.
Kortom een reparatie van 70,79!! En voor dat bedrag had ik dus WEL een nieuwe kunnen kopen + een berg irritatie minder. Het ITS filiaal doet in principe helemaal niets. Moet dit regelen met de consumentenafd. van ITS. Heb de betaling gedaan met vermelding van betaling onder protest op de nota, maar vind het allemaal zwaar Is er hier iemand met goeie suggesties? Kan ik sony benaderen over de hoogte van deze rekening n.a.v. de uitgangspositie van 55,- door hun opgegeven? Let wel.... ik ben niet echt een onderste- uit- de- kan- willen- halen, maar vind dit niet kloppen.