Pagina 1 van 1

Drukte !!! aanpassen vn Openbaar v.v. en verkeer, denk mee !

Geplaatst: 22 dec 2005 11:32
door Rembrandt
Omdat het zo vol is en een enorme verkeersdruk bestaat , zijn wij nodig toe aan een nieuwe manier waarop wij verkeers problematiek
effectief moeten bestrijden . geef uw mening een plaatsje , omdat nadenken werkt ... en vul even de poll in , kan allemaal ..

:lol:

Een praktijk geval , onze Ns is langzamerhand een verlengstuk of groot deel van de Nederlandse Fabriek - geworden -.. - treinreis tijden met ijzige dicipline opgelegt - omdat er efficieent gereden moet [/b] maar , word reizen met meer mensen, zal capacitief dat een keer ophouden ? ... Die eisen moeten naar beneden lijkt redelijk, hier kun je jou opties op loslaten .

Gesponserde bedrijfstreinen ?
- een openbare trein introduceren, eentje die gesponserd word door het hele bedrijfs leven, en je 1 week vooraf je kaartje moet kopen dan weet de Ns ook wat ze op dat en dat traject in moeten zetten goeie planner eropzetten ...

Aanvangstijden bedrijven wijzigen ?
- lijkt een optie , moet de overheid de openings en sluitingstijden van de fabrieken bepalen... leuk of niet . Denk maar eens aan de bouwvakvakantie regeling voorkomt ook een heleboel oponthoud op de weg .

Ontheffingen ..
- alleen ontheffing voor hulpverlenende afdelingen, algemene services en spoed gevallen...

En dan nog de bus .. een ondergesneeuwd alternatief ?

Re: Drukte !!! aanpassen vn Openbaar v.v. en verkeer, denk mee !

Geplaatst: 22 dec 2005 12:59
door Dilbert29
Referendum is met een f ipv een v, verder vind ik het een uitstekende poll.

Re: Drukte !!! aanpassen vn Openbaar v.v. en verkeer, denk mee !

Geplaatst: 22 dec 2005 13:21
door Rembrandt
:idea: ik kan niet meer veranderden maar is al gebeurd .. crasios crasios 8)

Re: Drukte !!! aanpassen vn Openbaar v.v. en verkeer, denk mee !

Geplaatst: 23 dec 2005 13:31
door Bailey
En het is flexibel, niet flecibel. En verder: wij hebben al flexibele werktijden. Ik begin vaak om 7 uur en dan zijn er al files op de weg. Die beginnen al vroeg en het gaat vaak heel de dag door. Dus dat schiet niet echt op denk ik. Denk dat thuiswerken beter werkt, maar dat is niet voor iedereen haalbaar.

Re: Drukte !!! aanpassen vn Openbaar v.v. en verkeer, denk mee !

Geplaatst: 28 dec 2005 09:52
door Rembrandt
Ik heb vernomen dat er een nieuwe satteliet is gelanceerd, GALILEO . Deze moet in 2010 zorgen voor de navigatie van alle ( openbare)verkeer in europa . Vliegtuigen en treinen kan dan allemaal beter gecoordineerd worden door ze sneller achtereen te laten vliegen of rijden, Een duur systeem is het wel , 4 miljard euro , hebben we dat er voor over ? Ik vraag me alleen wel eens af, moet het wel zo duur . 8)

Re: Drukte !!! aanpassen vn Openbaar v.v. en verkeer, denk mee !

Geplaatst: 03 jan 2006 11:39
door Rembrandt
Openbaar vervoer stimuleren , ga daar even van uit ...

Fileproblemen oplossen kun je verschillend aanpakken maar
hoe gaat dat verlopen met " gratis v.v." ?? dit was een voorstel aan het kabinet, gaat dat zomaar ..

Ik ben een beetje bang dat dan asosialen voor de lol alleen op de trein stappen en zo mooi het hele treinnet ontregeld en er veel vroegere betalende klanten afhaken wegens "lijntje bezet"
De a-socialen krijgen de overhand .

En dus niet zomaar voor jantje gratis .., dan beter 1 weekje per kalender maand (een idee voor later) te introduceren ; gekoppeld aan een 1 jaar geldige - ; weekendkaart - als een soort semi gratis - reispakket. voor een paar "stuivers" meer aan de man brengen.

En zoals eerder doe iets met begintijden van de bedrijven met een door de Overheid in te stellen maatregel per regio of, efficienter .. per bedrijfstak, want dan kan ook de hele (interne) bedrijfs logistiek doorwerken.

Voor de bus zou (semi) gratis instappen best nog de beste file oplosser voor de reiziger kunnen zijn , dus meer bussen aanschaffen die gasrijden, en dan zeg, 5 bussen vervangen 150 autos .. zou best kunnen , tja ... mogelijk blijkbaar is dit "oneconomisch" net zoals er meer goede oplossingen niet "economisch" ... begrepen zijn . en -, dan beter om het reistraject over te doen aan (echte) vakbonden die voor hun reizende leden gereduceerd tarief regelen, een vrije stimulans voor bus of event. de trein. Zo,n bus heeft als voordeel kan meerdere haltes in de route langs.
Hoog Tijd dat ze dat idee van me van onderaf bekijken, begin dus bij de leden !

Waar zijn de commentaren ?