Pagina 1 van 1

Auto

Geplaatst: 22 dec 2005 23:48
door LiesbethvanMalsen
Probleem distributieriem.
De distributieriem is in okt 2004 door garage Lathouders in Helmond vervangen bij een Chrysler Deawoo.
De auto is in mei 2005 gekocht en heeft hierna 24.000 km. gelopen.
De distributieriem is nu geknakt.
Garage Lathouder zegt, met hun experts, niet verantwoordelijk te zijn, de riem is er goed opgelegd.
Het zou een fabriekagefout zijn, dus nu touwtrekken met fabriek ver in het buitenland natuurlijk, waar de distributieriem vandaan komt.
Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken.
Gedupeerde autobezitter, Liesbeth.

Re: Auto

Geplaatst: 23 dec 2005 00:06
door Wheeler
Chrysler Deawoo :?:

Nooit van gehoord :!:

Is dit een nieuw type auto :?:

Re: Auto

Geplaatst: 23 dec 2005 07:38
door reintje vitesse
Wheeler, begrijp je het niet of doe je gewoon zo flauw :oops:

Re: Auto

Geplaatst: 23 dec 2005 13:47
door keurmeester
8)

Re: Auto

Geplaatst: 23 dec 2005 13:48
door Mz
Hoi Liesbeth,


Wat mij bekend is, is dat je zaken doet met de garage en dat hij het moet oplossen. Je hebt de auto toch bij hem (de garage) gekocht, en niet rechtstreeks bij de fabriek !!!!

Ook al is het een fabricagefout, dat is dan zijn probleem, moet hij naderhand maar uitzoeken met de fabriek c.q. leverancier.

Alleen wordt het wel moeilijk om te bewijzen of hij wel of niet goed is gemonteerd.

Denk dat je met de garage eens goed om de tafel moet gaan zitten, en kijk of ze bereid zijn om tot een oplossing te komen.

Wens je veel Succes……

Re: Auto

Geplaatst: 23 dec 2005 13:52
door keurmeester

Re: Auto

Geplaatst: 26 dec 2005 23:20
door keurmeester
hoi Liesbeth,
heb je al op de site gekeken van de Geschillencommissie en heb je er wat aan :?:
is dit niet garage Lathouwers uit Helmond :?:
ben wel benieuwd naar hun voorstel :?:
gr.Leo

Re: Auto

Geplaatst: 28 dec 2005 17:19
door LiesbethvanMalsen
Keurmeester Leo,
Het is inderdaad garage Lathouders uit Helmond.
Gisteren hebben we de auto teruggehaald, ze willen werkelijk geen kant heen.
Beroepen zich erop dat ze de spanrol niet verwisseld hebben.

Liesbeth. :(

Re: Auto

Geplaatst: 29 dec 2005 13:12
door LiesbethvanMalsen
We hebben de auto opgehaald bij Lathouwers in Helmond. De spanrol zou volgens Daewoo een imitatie zijn. Nu heeft Lathouwers Helmond in een keer niks vervangen aan de auto. Wij hebben die spanrol en distributierien er niet ingezet was hun antwoord. Het moet niet gekker worden.

Re: Auto

Geplaatst: 29 dec 2005 15:58
door reintje vitesse
Je hebt toch een factuur waarop zoiets staat :?:

Re: Auto

Geplaatst: 29 dec 2005 17:55
door keurmeester
Liesbeth,
Garage Lathouwers uit Helmond is gewoon lid van de Bovag. :)
Als er dus inderdaad facturen van de reparatie zijn is het een kwestie van hun hierop te attenderen.en anders gewoon contact opnemen met de Bovag (niet te lang wachten)
even nog over de spanrol, de meeste merken geven bij het vervangen van de riem het advies ook de rol te vervangen, ik weet even niet of dit ook voor jouw auto geld.
gr. Leo

Re: Auto

Geplaatst: 11 jan 2006 17:00
door keurmeester
zijn jullie al wat verder hiermee??
laat even wat weten(mag ook per e-mail)
gr .Leo

Re: Auto

Geplaatst: 21 jan 2006 21:05
door LiesbethvanMalsen
Hoi Leo,
Alles is even stil gelegd i.v.m. vakantie, we zijn weer terug, dus gaan de de draad weer op pakken :idea:
Hebben inmiddels wel contact gehad met de vorige eigenaar en zijn nu in het bezit van de betaalde rekening waar de spanrol dus op staat.

Groetjes, Liesbeth

Re: Auto

Geplaatst: 22 jan 2006 21:11
door keurmeester
Liesbeth,
blijf je verhaal volgen en ben zeer benieuwt naar hun reactie.
Als ze nu alles blijven ontkennen zou ik toch echt eens een informatief telefoontje met de Bovag gaan plegen.
Zij kunnen/doen veel meer dan dat je misschien voor mogelijk houd.
succes 8)
gr. Leo