Wanadoo Anti-virus / firewall-abonnement / Koop op afstand
Geplaatst: 22 dec 2005 23:53
Hallo,
Mijn ouders hebben thuis een Wandoo kabel-internet abonnement, dat overigens prima functioneert. Omdat mijn ouders niet zoveel van computers weten heb ik netjes de computer goed beveiligd met een firewall , anti-virus en een anti-spyware programma. en alles werkt uitstekend.
Wat is het probleem? De sales afdeling heeft mijn vader 4 abonnementen aangesmeerd voor Fire-wall, anti-virus, anti-spyware & Spam filter. De kosten van dit allemaal is totaal 93,60 euro per jaar en in dit geval zijn het totaal overbodige diensten. Mijn vader heeft helemaal geen verstand van deze dingen en heeft zich dit abonnement aanlaten praten omdat hij dacht dat zijn computer in gevaar was en dat hij er na (of tijdens) de gratis aanbieding van 2 maanden er weer van af kon.
Ik wil deze diensten annuleren op basis van de wetgeving rond "kopen op afstand" Echter wanneer gaat het termijn van 7 dagen in? Het moment van het telefoontje (langer dan 7 dagen geleden), de datum van de e-mail (19 december), de ingangsdatum (ook 19 december), de datum van de bevestigingsbrief (20 december) of de dag dat je de producten download en met behulp van de activeringscode activeert (niet gedaan)??
En hoe moet ik het annuleren? Aangetekende brief of kan dit ook telefonisch?
Bij voorbaat mijn dank voor de hulp,
Sander
Mijn ouders hebben thuis een Wandoo kabel-internet abonnement, dat overigens prima functioneert. Omdat mijn ouders niet zoveel van computers weten heb ik netjes de computer goed beveiligd met een firewall , anti-virus en een anti-spyware programma. en alles werkt uitstekend.
Wat is het probleem? De sales afdeling heeft mijn vader 4 abonnementen aangesmeerd voor Fire-wall, anti-virus, anti-spyware & Spam filter. De kosten van dit allemaal is totaal 93,60 euro per jaar en in dit geval zijn het totaal overbodige diensten. Mijn vader heeft helemaal geen verstand van deze dingen en heeft zich dit abonnement aanlaten praten omdat hij dacht dat zijn computer in gevaar was en dat hij er na (of tijdens) de gratis aanbieding van 2 maanden er weer van af kon.
Ik wil deze diensten annuleren op basis van de wetgeving rond "kopen op afstand" Echter wanneer gaat het termijn van 7 dagen in? Het moment van het telefoontje (langer dan 7 dagen geleden), de datum van de e-mail (19 december), de ingangsdatum (ook 19 december), de datum van de bevestigingsbrief (20 december) of de dag dat je de producten download en met behulp van de activeringscode activeert (niet gedaan)??
En hoe moet ik het annuleren? Aangetekende brief of kan dit ook telefonisch?
Bij voorbaat mijn dank voor de hulp,
Sander