LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laaste mogelijkheid m.b.t. depot Coulance regeling

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
leeuwtje

laaste mogelijkheid m.b.t. depot Coulance regeling

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Net met de post een schrijven (lees dreigement) van Dexia ontvangen waarin in het kort het volgende staat:

Laaste kans om in te gaan op de Depot Coulanceregeling die mij is aangeboden. Zo niet dan wordt het contract ontbonden en worden de aandelen die ze gekocht hebben(??? bewijs het maar) in de verkoop gedaan tegen de huidige marktwaarde. Verschil moet ik bijleggen en restschuld ben ik kwijt. Totaal kost me dat ongeveer op dit moment circa 26.000 euro (restschuld + inleg).

Doe zelf mee in een groepsprocedure (groep 2) bij Holla Poelman advocaten en heb samen met Holla Poelmnan advocaten Dexia al meerdere malen er op aangesproken dat ze mij lopende de procedure niet meer lastig mogen vallen. Hebben ze schijt aan schijnbaar. Willen de feestdagen nog even voor mij verzieken.

Zijn er nog meer mensen die zo een schrijven hebben gehad??

Ik wens een ieder prettige feestdgen toe ondanks alle lease ellende in de bananerepubliek Nederland.

Oom Dagobert

Re: laaste mogelijkheid m.b.t. depot Coulance regeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

@L.
Ik vond zojuist 3 brieven van Dexia in de bus, geen kerstwens of zo.
De aandelen hebben ze eindelijk op mijn verzoek vroegtijdig verkocht en of ik binnen 10 dagen € 70.000 (restschuld + achterstallige termijnen) wil overmaken.

Door de stijgen de beurs is het verlies minder dan voorheen schrijven ze.

Ze vergeten echter mijn verlies van de inleg van meer dan € 100.000, los van de restschuld.

De zaak ligt bij mij ook bij de rechter dus laat ze maar schrijven, ze kunnen niks beginnen.

ER zijn tijden geweest dat ik wakker van hun brieven lag, nu niet meer,
gewoon negeren of een nette brief terug schrijven, uiteindelijk besluit Dexia ook steeds met "met vriendelijke groet".

gr. OD.

ps. voor de mensen die schrikken van het aantal nullen, zulke restschulden leveren NIET per definitie grotere problemen op dan bij een kleinere restschuld, dit terzijde om deze topic geen andere wending te geven.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 23 dec 2005 20:13, 3 keer totaal gewijzigd.

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Leeuwtje,

Laat jouw feestdagen niet verpesten. Gewoon alles doorsturen naar
Holla Poelman met het verzoek contact te nemen met Dexia. En Dexia een kort brief schrijven dat alles doorgestuurd is en of zij in de toekomst hun schrijven willen richten tot Holla Poelman die jouw belangen behartigt.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

De Kerst staat voor de deur, even rust, even geen Dexia.
Helaas, Dexia meent de kerstman te moeten uithangen en vele gedupeerden te verblijden met leuke kerstpost.
Weer stress en wat het lijkt het mooi en aantrekkelijk wat Dexia schrijft in het
Acceptatieformulier Vaststellingsovereenkomst Duisenberg regeling.
Een voorbeeld van iemand die geen restschuld heeft betaald en in de eegalease situatie zit (op tijd vernietigd).
Wat schrijft Dexia:
Komt u in aanmerking voor terugbetaling op reeds beëindigde effecten-lease overeenkomsten?
Er volgen wat gegevens en de zin eindigt in :
Percentage vergoeding 100 % Vergoeding xx.xxx euro
Voor uw beëindigde overeenkomst(en) komt u in aanmerking voor een terugbetaling van xx.xxx euro

De gedupeerde is in alle staten, hij krijgt geld terug van Dexia, tekent het formulier en rekent zich rijk.
Helaas, we hebben te maken met Dexia, de meesterschurk in het misleiden van mensen en de kleine lettertjes.
Deze uitbetaling wordt verrekend met nog te betalen rekeningen.
Hij krijgt dus niets terug (immers, hij had zijn restschuld nog niet betaald), is zijn inleg kwijt en heeft getekend voor het afzien van een rechtszaak tegen Dexia.
Zo zijn er talloze voorbeelden.
Denk tien keer na voor je akkoord ga met de Duisenberg regeling.
Weet je het niet zeker, twijfel je, stuur een e-mail naar [email protected] en wij helpen met het lezen van wat er nu werkelijk staat.
We zijn al een keer opgelicht door Dexia, laat het je geen tweede keer overkomen.

Groeten,
Piet

Niet alle gedupeerden hebben internet en lezen de forums van Radar en PAL.
Vele gedupeerden zijn al het slachtoffer geworden van deze misleidende "aanbieding" van Dexia.
Heb je bewust gekozen voor de Duisenberg regeling dan is hier niets mis mee.
Er zijn vele omstandigheden die meespelen in je beslissing.
Omstandigheden die je doen besluiten om de knoop door te hakken en de Duisenberg regeling te accepteren.
Ik zal de eerste zijn om diegene die op deze basis een beslissing heeft genomen te steunen en te zeggen: je hebt in jouw situatie de beste beslissing genomen, sta erachter, twijfel niet en ga verder met je leven.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

en lach niet. ONDANKS dat wij eergisteren geld van Dexia hebben gekregen, en vandaag ook de eindafrekening ontvingen, kregen wij vandaag ook zo'n laatste kans om de depot lease regeling te ondertekenen. We hadden hem op 17 november al ondertekend retour gezonden.

Wat is het daar toch een ROTZOOI. De ene afdeling weet niet wat de andere doet.

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Piet, het is geen toeval dat we nu brieven van Dexia krijgen.
Het hoort allemaal bij de verwenselijke strategie van Bruneel.

Reeds in april verzocht ik om beeeindiging contract.

Waarom hebben ze de hele zomer geen tijd gehad en nu ineens wel?

Dexia is er op uit de gedupeerden murm te maken.

Daartoe gebruikt zij de rek- en uitstelmethode
maar ook het opwekken van frustraties door feestdagen te vergallen
gaat voor Bruneel niet te ver.

Dit allemaal in de hoop dat de gedupeerden in januari zeggen "Nooit meer zo'n kerst als in 2005", dan maar de Duisenbergregeling met zware verliezen.

Inderdaad, huiselijk geluk is belangrijker dan geld maar mijn geld Dexia gunnen?

NOOIT.

Ik ben er van overtuigd dat ik na hun vette nota nu in januari bericht krijg over een coulanceregeling of zo.

Eerst goed in de piepzak brengen en dan de reikende hand bieden.
Zo gaat Dexia te werk.
Dus niet bang worden en GEEN reikend hand van DExia aanpakken.

Prettige feestdagen allen, gaat zeker lukken, ook met Dexia in de nek.

OD
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 23 dec 2005 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Leeuwtje,
Net met de post een schrijven (lees dreigement) van Dexia ontvangen waarin in het kort het volgende staat: ......................................................

Zijn er nog meer mensen die zo een schrijven hebben gehad??
Ja Leeuwtje, wij hebben precies dezelfde brief ontvangen, en denk het mijne hierover.
Ik heb ons contract buitenrechtelijk vernietigd / ontbonden. Ben benieuwd hoe de rechter hier straks over zal oordelen. Ik ben overigens ook aangesloten bij HP en zal ervoor zorgen dat ze kopieën van deze stukken krijgen.
Overigens getuigt het wel van heel erg veel lafheid en respectloosheid van dexia om tijdens de gedwongen rechterlijke stop, mensen te confronteren met deze bedreigingen. Bah!
Vriendelijke Kerstgroeten, pewi

faeks

Ongelezen bericht door faeks »

Heb je bewust gekozen voor de Duisenberg regeling dan is hier niets mis mee.
Er zijn vele omstandigheden die meespelen in je beslissing.
Omstandigheden die je doen besluiten om de knoop door te hakken en de Duisenberg regeling te accepteren.
Ik zal de eerste zijn om diegene die op deze basis een beslissing heeft genomen te steunen en te zeggen: je hebt in jouw situatie de beste beslissing genomen, sta erachter, twijfel niet en ga verder met je leven.
Dit verdient een complimentje!

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Dexia is net als deze regering NIET TE VERTROUWEN MEESTERS IN MENSENLEVENS TE VERPESTEN.

wreker

Ongelezen bericht door wreker »

Dexia is net als deze regering
Voortdurend in opspraak. :shock:

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Het zijn niets anders dan schurken.
En dexia je mag mij dit aanrekenen in jullie zaak teger mij.
Graag dan kan ik de rechter tenminste uitleggen wat voor schurken jullie zijn.
SCHURKEN, PLEPS, BOEVEN, ROTZAKKEN, ONMENSELIJK TUIG.
KOM MAAR OP SCHURKEN!!!!!

Bruce

Ongelezen bericht door Bruce »

Schurken, ploerten, dieven vul maar aan, maar het volgende is onzin om te gebruiken aangezien dat overduidelijk van te voren gemeld is.
De gedupeerde is in alle staten, hij krijgt geld terug van Dexia, tekent het formulier en rekent zich rijk.
Helaas, we hebben te maken met Dexia, de meesterschurk in het misleiden van mensen en de kleine lettertjes.
Deze uitbetaling wordt verrekend met nog te betalen rekeningen.
Hij krijgt dus niets terug (immers, hij had zijn restschuld nog niet betaald), is zijn inleg kwijt en heeft getekend voor het afzien van een rechtszaak tegen Dexia.

Bruce

Ik sluit me aan bij Faeks wat betreft de quote uit de posting van Piet.

Han Vreeswijk

Ongelezen bericht door Han Vreeswijk »

tekst is niet van toepassing....
Laatst gewijzigd door Han Vreeswijk op 24 dec 2005 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ad snoeren

Bruce.

Ik begrijp je 2e voorgaande posting niet.
Kun je het iets minder kriptisch verwoorden.
Fijne feestdagen overigens. Vergeet je schikkingpromotie even en geniet van de geneugtens des levens!!!!

ad snoeren

Han. Doe eens gewoon jezelf!!!!!

Liefs Ad

Han Vreeswijk

Ongelezen bericht door Han Vreeswijk »

Ad,

Er zijn tig redenen waarom het even niet lukt, geloof me !! Het gaat even niet anders in ieder geval hele

"GAVE FEESTDAGEN AD "

Je bent een kanjer :wink:

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Faeks:
Dit verdient een complimentje!
Bruce:
Ik sluit me aan bij Faeks wat betreft de quote uit de posting van Piet.
Ook deze opmerkingen verdienen een compliment !

Ik concludeer voorzichtig dat een hoop oeverloos gehakketak zoals in het verleden gevoerd nu gelukkig verder achterwege mag/kan blijven en e.e.a. duidelijk is. Kunnen we ons concentreren op datgene waar we wel serieus en inhoudelijk over kunnen discussieren.
Een leuke kerstgedachte en wellicht een goed voornemen.

Aanvulling:
Ook die van Han V. trouwens, maar die had ik nog niet gezien.
Laatst gewijzigd door Elias op 24 dec 2005 01:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Bruce

Ha die Ad, zal proberen ff wat duidelijker te zijn.
Bruce.

Ik begrijp je 2e voorgaande posting niet.
Kun je het iets minder kriptisch verwoorden.
Fijne feestdagen overigens. Vergeet je schikkingpromotie even en geniet van de geneugtens des levens!!!!
In de 1e posting verwonderde ik me over een gedeelte van Piet z'n posting (zie quote), daarmee wil ik aangeven dat de verbazing van deze gedupeerde over hetgeen hem/haar overkomen is, niet te wijten is aan Dexia maar aan de gedupeerde zelf, die blijkbaar alle ophef rond deze schikking niet heeft kunnen volgen...... :roll: De reden waarom er niet daadwerkelijk geld wordt overgemaakt aan deze eegaleaser komt voort uit het simpele gegeven dat hij/zij de restschuld niet had voldaan. Dit is van te voren maar al te duidelijk gesteld door de opstellers van deze schikking.

De 2e posting, gaat over de het feit dat Faeks complimenteert met een deel van zijn posting en daar wilde ik me graag bij aansluiten, aangezien ik het met die woorden van Piet helemaal eens ben.

Vrgr,
Idaho

Bruce

Een leuke kerstgedachte en wellicht een goed voornemen.
Ik denk dat wanneer we elkaars mening respecteren en in het vervolg iedereen in z´n waarde laten, er nog wel hoop is.

Vanaf nu zal ik in ieder geval niet de éérste zijn die in de aanval gaat, we zullen zien waar het ons brengt.

(brrrrr wel erg klef he?) :wink:

Gesloten