Ik bezit sinds 2 jaar een digitale videocamera van JVC hierbij zit een USB kabeltje om zo de film over te zetten op de pc.
Bij het overbrengen van de film naar de pc is het beeld zo slecht, en moet ik het altijd eerst via de dvd recorder en dan vervolgens op de pc zetten.
Wie weet wat ik er aan de hand is het is een USB 2 kabel die ook via een USB 2 aansluiting zit.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] digi camera
-
Re: digi camera
USB is voor foto, voor video gebruik je Firewire. Je PC moet die aansluiting alleen wel hebben.
Dit is niet perse waar firewire heb je in twee soorten 400Mbps en 800Mbps.USB is voor foto, voor video gebruik je Firewire. Je PC moet die aansluiting alleen wel hebben.
De meesten gebruiken nog firewire 400Mbps terwijl Usb 2.0 een theoretische snelheid haalt van 480Mbps.
Maar dat het beeld slecht is heeft niets te maken met usb of firewire.
Het beeld wordt digitaal over gezet.
Wat zijn de specificaties van je pc het lijkt erop dat je pc de enorme stroom
van gegevens niet kan verwerken.
De stroom aan gegeven moet hij wel aan kunnen, het is een AMD 3200+ met 1024 aan DDR ram.
Heb een Gforce 4 videokaart 128mb, dus lijkt me wel goed.
Ook via mijn laptop heb ik hetzelfde probleem.
Heb een Gforce 4 videokaart 128mb, dus lijkt me wel goed.
Ook via mijn laptop heb ik hetzelfde probleem.
-
Wat is slecht?Bij het overbrengen van de film naar de pc is het beeld zo slecht
Heb je wel eens geprobeert om met een ander programma dan diegene die
Jvc meeleverd geprobeerd.
bv. Pinnacle Studio of Ulead
Jvc meeleverd geprobeerd.
bv. Pinnacle Studio of Ulead
Firewire is puur en alleen voor het overbrengen van video, USB niet.
Het maakt niet uit of je USB 1 of 2 hebt, want de de snelheid van USB kan afnemen wanneer er een ander proces in je computer aan de gang is. Firewire daarintegen heeft hier geen last van en zal de beelden rechtstreeks met DV resolutie op je harde schijf zetten.
Het maakt niet uit of je USB 1 of 2 hebt, want de de snelheid van USB kan afnemen wanneer er een ander proces in je computer aan de gang is. Firewire daarintegen heeft hier geen last van en zal de beelden rechtstreeks met DV resolutie op je harde schijf zetten.