LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderbijslag maar afschaffen ..

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Rembrandt

Kinderbijslag maar afschaffen ..

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Het word zo langzamerhand druk in Nederland, moeten we maar eens terug naar de tijd dat er geen kinderbijslag bestond, wordt het tijd (voor ons) voor een realistischer planning ? ...Denk aan minder voordelen bij meer kinderen ... of voorbehoeding ... !

Dit is fundamenteel een aangeleerd gedrag dit bijdrage aan de voortplanting , ga niet liggen vergelijke met andere onderwerpen , dat heeft niets met nederland begint langzamerhand vol te raken , het naoorlogse van het is goed voor de economie, dat is niet meer zo. maar de overheid had een begrijpbare reden tot die uitgaven om de mensen te helpen samen aan de wederopbouw van nederland te werken, we hadden echt overal behoefte aan.

Die periode is geweest , nu moet het anders .
Laatst gewijzigd door Rembrandt op 03 jan 2006 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

SJZ

Re: Kinderbijslag maar afschaffen ..

Ongelezen bericht door SJZ »

Het is nu erg druk in Nederland (wat mij betreft zou het land ook prettiger zijn met 5 miljoen inwoners) maar in de toekomst ziet de bevolkingsopbouw er niet goed uit.

In het huidige Duitse regeerakkoord staat "Duitsland heeft kinderen nodig". Nederland ook.

Dus wat moeten we doen? Fokpremies geven. Hoe je die noemt maakt me niet uit.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Fokpremies of niet, ik ben ook een voorstander van afschaffen. Het krijgen van kinderen is te makkelijk in dit land, de voorzieningen te ruim en te gemakkelijk afgegeven.

Als je kinderen wilt is dat prima, maar dan betaal je er ook zelf voor, zonder enige vorm van subsidie, ondersteuning of fokpremie.

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Kan gelijk de premie voor de basisverzekering omlaag wegens het uitsluiten van alles wat met of rond de geboorte te maken heeft.

karr-2

Ik bedoel maar...

Rembrandt

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Een ( Afrikaan ) hoef je geen :wink: fokpremie te geven .. toch een bijzonder volkje ... welvaart vermindert de foklust zeggen ze .. of heet het dan planning of doen ze aan andere geboorteregelingen en hebben ze geld voor behoeding ..

antialles

Ongelezen bericht door antialles »

Een ( Afrikaan ) hoef je geen Wink fokpremie te geven .. toch een bijzonder volkje ... welvaart vermindert de foklust zeggen ze .. of heet het dan planning of doen ze aan andere geboorteregelingen en hebben ze geld voor behoeding ..
ff de gebruiksregels erbij gehaald en ja hoor
Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, schadelijke, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste, irrelevante of "vervuilende" bijdragen zijn niet toegestaan.
Goh wat raar, dat is net zoiets als in artikel 1 van de grondwet staat, en dat is zomaar niet toegestaan. Goh wat vreemd.

karr-2

Het ligt misschien aan mij, maar ik lees er niets racistisch in.

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik ook niet Karr, misschien is anti een beetje overgevoelig voor dat soort zaken :wink:

En Kinderbijslag afschaffen, meteen voor iedereen boven 2 x modaal en voor de minima behouden

wat een idee, we gaan in de politiek :wink:

mochten we dan zelf meer dan 2 x modaal hebben dan laten we het zoals het nu is :lol:

groeten

karr-2

Geen idee, ik heb geen kinderen en wil ook geen kinderen, dus mij boeit het niet.

JH

Ongelezen bericht door JH »

Het word zo langzamerhand druk in Nederland, moeten we maar eens terug naar de tijd dat er geen kinderbijslag bestond, wordt het tijd (voor ons) voor een realistischer planning
Waar ging het ook weer over in deze topic ??
O ja, het nut van de kinderbijslag. Jammer alleen dat deze subsidie helaas niet besteed wordt aan de kinderen die verwekt zijn maar des te meer ten voordele van diegene die kinderen verwekt hebben.
Kinderen verwekken en krijgen is een keuze die men bewust maakt. Men zal zich moeten realiseren dat met het opvoeden van de kinderen een eigen verantwoordelijkheid is waarvoor de overheid in zekere zin subsidieert middels de kinderbijslag en zeker niet ten behoeve van de eigen welvaart en welzijn.

karr-2

Juist en precies die subsidie zou dus moeten vervallen. Kinderen krijgen is een keuze die je samen bewust maakt, dat hoeft niet gesponsord te worden door de overheid.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Tuurlijk maken mensen zelf de keuze voor kinderen, maar het is wel een keuze waar de samenleving behoeft aan heeft, die de (economische) ontwikkeling van het land ten goede komt. Dat kun je dus best stimuleren en subsidieren.

Als de overheid wil dat er meer weiland tot vogelgebied wordt ingericht is daar subsidie voor. Als de overheid kinderen krijgen nuttig vindt, dan mag dat toch ook gesubsidieerd worden?

hotse

Ongelezen bericht door hotse »

Wie zou je AOW betalen als je 65 bent, of moet die dan ook maar afgeschaft worden? Oude mensen kosten ook alleen maar geld. Volgens mij moeten ze de kinderbijslag verdubbelen, zeker voor de mensen die niet zo'n hoog inkomen hebben.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

De oude mensen die volgens hotse alleen maar
geld kosten hebben hun bijdrage geleverd aan
de kinderbijslag toen hotse geboren werd.
Ook hebben ze hun bijdrage geleverd aan het
leven wat hotse nu heeft maar als ik aldat
gezeik soms lees hebben ze het niet goed gedaan.
Sorry hiervoor ik behoor ook tot de oudere.

antialles

Ongelezen bericht door antialles »

Een ( Afrikaan ) hoef je geen Wink fokpremie te geven

Hiermee generalisseer je een bepaalde groep en dat noemen wij generalisatie. Als generalisatie plaatsvindt obv geloof, lengte, geslacht... heet dat discriminatie, als dit plaatsvind obv ras heet dit rassendiscriiminatie en dat is een ander woord voor racisme.

Het verbaasd mij eigenlijk niet dat op een TROS forum dit niet als discriminatie gezien wordt. (Houzee)

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Misschien moet je de naam van een poster uit je bericht halen en het bericht algemeen houden. Anders staat het zo agressief...

anne2

Ongelezen bericht door anne2 »

Misschien kan Rembrandt zich eerst beter verdiepen in een kwestie voordat hij over het "fokgedrag" van Afrikanen gaat hebben.

Ik vind het een hele primitieve manier om over dit onderwerp te discussieren.

hunchback

Ongelezen bericht door hunchback »

Als we dan toch de kinderbijslag afschaffen dan hoeven die kinderen later geen AOW premie te betalen, dat geld kunnen ze dan gebruiken om hun eigen ouders te onderhouden.
Dan is het weer net als voor de tijd van de kinderbijslag en kan iedereen die geen kinderen heeft creperen omdat er niemand is die voor ze zorgt.
Overigens als je liever een Nederland hebt met 5 miljoen mensen, geef dan het goede voorbeeld en vertrek.
Er is genoeg op de wereld voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebberigheid.

hotse

Ongelezen bericht door hotse »

Vogels, die kinderen moeten straks jouw AOW betalen.

Gesloten