Pagina 1 van 1

misleidende reclame consumentenbond

Geplaatst: 26 dec 2005 13:27
door e'tje
De laatste tijd word je overspoeld met reclame van de consumentenbond. Je kunt bij hen op de site de zorgverzekeringen vergelijken.
Prima, dan ga je naar de site toe, en je klikt op de banner om dat te doen. Ik ben geen lid, dus klik ik door naar die banner. Totaal in de verwachting dat ik een vergelijking krijg van alle zorgverzekeraars, krijg ik tot mijn grote schrik een pagina met dat je lid moet zijn wil je deze vergelijkingen op kunnen halen.

En dit voor een organisatie die er prat op gaat om dit soort misleidingen aan te pakken.
Niet netjes.
:evil:

Re: misleidende reclame consumentenbond

Geplaatst: 26 dec 2005 14:13
door aartje
Tja ik zit net te kijken en heb dus diezelfde ervaring.
Laat ze dus die verkapte reclame maar achterwege laten.

Re: misleidende reclame consumentenbond

Geplaatst: 27 dec 2005 15:28
door bodejosm43
Zelfs als lid van de consumentenbond moet je voor die service betalen.

Ze schermen altijd ermee dat ze opkomen voor de consument? Nou, dan zou je toch denken dat je als lid die service gratis kon raadplegen? Mooi niet.

En dan nog iets, dat me vies van ze tegenvalt: ze hebben het altijd over opzegtermijnen, die in het nadeel van de consument uitpakken?

Ik had het wel netjes gevonden, als ze de acceptgirokaart voor 2006 in november hadden gestuurd, dan had ik nog op tijd kunnen opzeggen. maar wat doen ze? Begin december ploft ie in de brievenbus, en zit je weer een jaar aan het abonnement vast. Ik heb TOCH opgezegd hoor, maar zit desondanks aan nog een jaar abonnement vast.

Van een consumentenorganisatie zou je verwachten dat ze dit niet stilzwijgend deden, en je bij het toezenden van de accepts de gelegenheid gaven dit abonnement tijdig op te zeggen.

Re: misleidende reclame consumentenbond

Geplaatst: 27 dec 2005 15:40
door Cern
Van de consumentenbond moet je het maar hebben :shock:

Ook ik dacht een vergelijking te doen als LID van de consumentenbond. Helaas je moet On-Line lid zijn.:evil:

Ben in ieder geval geen LID meer in 2007 omdat mijn brief met opzegging gelijk is verzonden. :lol: Helaas zit ik er nog aanvast voor 2006 omdat ze van de leuke doorlopende, door hun zelf gewraakte, abonnementen hebben.

Wat een oplichters................ :twisted:

Re: misleidende reclame consumentenbond

Geplaatst: 27 dec 2005 17:13
door bot321
Ben 40 jaar lid geweest totdat ik ze
een keer nodig had.
Ben nu dus geen lid meer.

Re: misleidende reclame consumentenbond

Geplaatst: 01 jan 2006 19:02
door Vondee
Ook ik ben al jaren lid van de Consumentenbond, en heb al heel wat info via deze organisatie gekregen.

Echter wanneer je wat wil opzoeken (wat al eens in een blad heeft gestaan) dan moet je opeens On-Line lid zijn (kan alleen in combinatie met normaal abonnement). Ping-ping kassa!

Wil je iets over computers opzoeken, moet je weer een ander abonnement nemen....

Alle 'aanbiedingen' riekt naar het in geding komen van hun 'onafhankelijkheid'

Heb je een geschil met een leverancier, dan moet je extra betalen voor hulp, de antwoorden die je krijg kan ik zelf ook wel opdreunen....

Ik zit er ook sterk over te denken te stoppen met dit abonnement !

Re: misleidende reclame consumentenbond

Geplaatst: 01 jan 2006 20:27
door Vondee
Z0....

Weer een klantje minder, heb zojuist m'n abonnement opgezegd.
Was het al langer van plan, laat ik het jaar GOED beginnen...


Vondee

Re: misleidende reclame consumentenbond

Geplaatst: 01 jan 2006 20:45
door Bob Schurkjens
Vraag via www.independer.nl gewoon een second opinion aan. Is gratis en het resultaat zal (ongeveer) hetzelfde zijn als het Consumentenbondadvies. Ik heb de Consumentenbond ook opgezegd vanwege het Bond-Online "gezeur" en de slechte website.

PS

Independer is een intermediair en verdient er aan als je via hen een polis afsluit.

Re: misleidende reclame consumentenbond

Geplaatst: 05 jan 2006 20:20
door digibeet1951
Ik ben ruim 25 jaar lid geweest van de consumentenbond.
Door de steeds commerciƫlere opzet, moet je als lid voor ieder wissewasje (bij)betalen.
Uitnodiginge om producttesten in te zien via de nieuwsbrief blijken lokkertjes te zijn om bond-online lid te worden.
Bah, wat is de consumentenbond een misselijk clubje geworden.
Je mag hopen dat er zoveel leden weglopen (net als bij de ANWB) dat ze zich misschien weer eens realiseren dat ze geen bedrijf maar een vereniging zijn.
Ik heb mijn lidmaatschap per 01.01.06 opgezegd.
Wie volgen er???

Re: misleidende reclame consumentenbond

Geplaatst: 07 jan 2006 08:18
door Rob Wanschers
Een van de bovenstaande reageerders schreef dit:

----------
Van de consumentenbond moet je het maar hebben Shocked

Ook ik dacht een vergelijking te doen als LID van de consumentenbond. Helaas je moet On-Line lid zijn.
Ben in ieder geval geen LID meer in 2007 omdat mijn brief met opzegging gelijk is verzonden. Laughing Helaas zit ik er nog aanvast voor 2006 omdat ze van de leuke doorlopende, door hun zelf gewraakte, abonnementen hebben.

Wat een oplichters................
-------------
Ik heb dezelfde ervaring dat ook (driewerf helaas) een instelling die ik als betrouwbaar beschouwde toch een dermate commerciƫle instelling heeft dat vooralsnog een jaarcontract geldt in plaats van een een redelijke drie maanden. Dat "vooralsnog" geldt zolang een wetsvoorstel van (in dit geval) de PVDA omtrent dit soort (stilzwijgende abonnements verlengingen) nog niet is aangenomen.
Misschien een goed item voor Radar of Kassa om mensen erop attent te maken dat contracten vaak voor een jaar worden verlengd.
Ik lig er geen minuut wakker van en accepteer de verlenging maar dat nu net mijn vertrouwen in de mensheid er minder op wordt door een Consumentenbond is treurig. Overigens net als de FNV. Je kunt je online aanmelden maar afmelden moet ouderwets schriftelijk. U begrijpt dat dit ook treurig is.
De Lotto heeft "mijn handtekening nodig"!!!??? Je hebt toch iemand zijn handtekening niet nodig om niets meer van de bankrekening af te schrijven? Wel om er iets te mogen afhalen. U ziet u bent voorlopig nog niet werkeloos.

Re: misleidende reclame consumentenbond

Geplaatst: 12 jan 2006 13:28
door miniad
Ik heb al jaren (veel te lang) Consumentenbond gevolgd en steeds meer een grotere afstand gevoeld tussen Consumenten en Bond.
De Commercie is naar hun hoofd gestegen en als je ze een keer nodig heb dan is de hulp niet meer dan een simpel adviesje wat een ieder zelf kan bedenken en waarschijnlijk ook bedacht had en daardoor contact met de Consementenbond zocht.

Naar mijn idee zijn ze overbodig geworden en zijn er zeer goede consumenten-programma's zoals RADAR en KASSA. GRATIS !!!!!!

Het vergelijk van Zorgverzekeraars gaat zeer goed op de Gratis sites en de uitslagen voor mijn vergelijk waren zelfs beter dan bij de Consumenten Bond Online. Dus je mist daar niets..

De opzegging is de deur uit en inmiddels al bevestigd door de BOND GCB voor eigen Gewin door Commercie en Beperkingen. Ik help niet om dit in stand te houden.