LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werknemers verplicht op draf door kantoor

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
tomaatje

Werknemers verplicht op draf door kantoor

Ongelezen bericht door tomaatje »

Het moet niet gekker worden het bewijst maar weer eens hoe ver werkgevers willen gaan : :D :D

Uitgegeven: 27 december 2005 12:09
Laatst gewijzigd: 27 december 2005 12:16

SCHEEMDA - De werknemers van metaalbedrijf Hoza in het Groningse Scheemda moeten voortaan met een minimale snelheid van vijf kilometer per uur door het kantoor lopen. Het is daarbij verboden om de handen in de zakken te hebben, zo meldde bestuurder J. Vos van FNV Bouw dinsdag. Werknemers die langzamer lopen, moeten verplicht eens per week onder begeleiding de sportschool bezoeken.

Het voorschrift maakt deel uit van drie kantjes tellend pakket aan maatregelen dat de directeur van Hoza aan zijn personeelsleden heeft uitgedeeld. In het epistel valt verder te lezen dat de vijftig werknemers van het metaalbedrijf alleen in hun pauze van hun plaats mogen om naar het toilet te gaan.
Om eventuele dorst te lessen krijgen de medewerkers 's ochtends een halve liter mineraalwater uitgereikt waar ze de hele dag mee moeten doen.

Bezorgde en woedende personeelsleden hebben inmiddels aan de bel getrokken bij de vakbond en die is woedend. Vos spreekt van "absurde maatregelen". "Dit is niet meer van deze tijd. In de jaren twintig ging je zo met je personeel om, maar anno 2005 is het belachelijk." Vos wil binnenkort met de directeur van Hoza om tafel voor een "pittig" gesprek. De directeur was dinsdag niet bereikbaar voor commentaar. In de schriftelijke mededeling staat dat hij "een nieuwe cultuur wil realiseren". Andere beweegredenen geeft hij niet.

kidcat

Re: Werknemers verplicht op draf door kantoor

Ongelezen bericht door kidcat »

Zou het niet gewoon een (veel) te vroeg uitgelekte 1-aprilgrap zijn? :D

Zo niet, dan is die vent echt geschuffeld.... Je zal zo'n idioot maar als baas hebben, daar ben je lekker klaar mee dan.

Groet.
Kid

tomaatje

Ongelezen bericht door tomaatje »

Nee dit is echt serieus zag het ook al op het teletekst nieuws.

gelukkig is er nog zoiets als de vakbond anders hadden wij werknemers helemaal geen poot meer om op te staan.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik heb het ook gelezen. Terug naar het jaar nul. Maar aan de andere kant als werknemers hun tijd teveel verdoen met kletsen en andere zaken, die niets met het werk van doen hebben kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dan moet het bedrijf het wel op een andere manier mededelen. Nu krijg ik half nederland over me heen Maar we hebben als werknemer ook plichten.

kidcat

Maar aan de andere kant als werknemers hun tijd teveel verdoen met kletsen en andere zaken, die niets met het werk van doen hebben kan ik me er iets bij voorstellen.
Okee.... maar wees nou eerlijk: wat voor werksfeer krijg je als je niet eens meer met elkaar mag spreken? Verschrikkelijk lijkt me dat :?

Groet,
Kid

ronald g

Is ook zo de manier waarop is zowiezo fout maar ik maak me nu niet geliefd het is wel dat er gewerkt moet worden. Iemand verbieden om een gesprekje te voeren of naar het toilet gaan mag niet en kan niet. Dat maakt de werksfeer kapot. Maar laten we eerlijk zijn dat als iedereen er maar een potje van maakt en er niet gewerkt wordt dan is het uiteindelijk slecht voor het hele bedrijf. Of heb ik het mis.

kidcat

Plezier in je werk hebben is ook héél belangrijk!
En ik heb een vermoeden dat men, door zulke draconische maatregelen te nemen, het werkplezier totaal naar de filistijnen helpt.

Ik meen trouwens dat er onlangs uit één of ander onderzoek is gebleken dat mensen die zo af en toe effetjes een beetje zitten te babbelen meer presteren en dus beter werk afleveren.

Maar zoals bij alles: overdaad schaadt, tevéél ohaaien is natuurlijk niet goed. Maar om dan helemaal maar een spreekverbod in te voeren.... eng hoor!
Wow... en dan ook nog met z'n allen tegelijk in de koffiepauze naar de plee, zal wel flinke files geven. :roll:

Groet,

Kid

ronald g

Ik zie het al gebeuren dan moet je nog is de pauze voorbij. De manier waarop het gebracht is dat kan niet. Het is moeilijk te zeggen maar als je zelf baas bent en jou personeel loopt te lantefanteren grijp je ook in. Er zal best wel een voorgeschiedenis aan zitten.

kidcat

Oh vast! Maar dan nog!
Maar...heeft die baas het dan niet te lang op z'n beloop gelaten dat ie nu zo'n stunt moet gaan uithalen?
(Anti-)Reclame heeft -ie in ieder geval wel gemaakt: heel Nederland kent nu Hoza uit Scheemda. :D

Wat betreft de lanterfanters, die heb je overal. Ikzelf ben een harde werker (als ik werk heb...) en ik erger mij ook groen en geel aan die geldvangertjes die geen ruk uitvoeren maar aan het eind van de week wel hetzelfde vangen als ik.
Helaas zijn juist de harde werkers weer eens het haasje als dit soort idiote akties worden bedacht. :?

Kid

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Het is daarbij verboden om de handen in de zakken te hebben
,

TIP:

Ga naar www.hoza.nl.
Link daarna door naar bedrijfsinfo en medewerkers.

Daar komt men als allereerste een afbeelding van de directeur van deze onderneming tegen.

Ja wel, met zijn handen in zijn zakken. :lol:

Dat telt eveneens voor nog eens 6 van de 9 overige geportretteerde medewerkers.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Er moet wel heel wat verkeerd gaan in dat bedrijf als hij zulke maatregelen wil gaan doorvoeren.
Probleem alleen is tegenwoordig, voor jou 10 anderen, dus je gaat wel wat sneller.
Moet zeggen dat wij in ons bedrijf ook luitjes hebben die nou niet echt snel zijn, idd lopen te lanterfanten en te ouwehoeren op elke moment over allerlei privezaken etc. Denk dat de maatregelen getroffen worden doordat de snelle en goed functionerende personeelsleden zich waarschijnlijk beklaagd hebben over de langzamen.
Dat van die zakken: neem iets mee als je loopt, doe iets nuttigs!
Handen in zak geeft wel erg de indruk dat je niks staat te doen...

prof

Ongelezen bericht door prof »

Werknemers verplicht op draf; De goede daar gelaten ,maar er zijn altijd mensen in alle bedrijven die er de kantjes vanaf lopen.
Een ambtenaar die de hele dag met een poststuk door de gangen wandelt zal niets van gezegt worden.
Maar bij een niet ambtelijk bedrijf let men wel op deze personen.
Er zijn nu eenmaal mensen die het totaal niet interesseert
Zij krijgen meer dan een uit kering en de rest kan ze totaal niet schelen .
En het omschreven komt niet altijd alleen door de werknemer de werkgever kan daar veel aan doen.

Voorbeeld: niet ik ben de baas en jullie luisteren en voeren uit Klaar begrepen.
Voorbeeld: Mensen dit is een goed bedrijf waar wij met zijn alle achterstaat en dat ook zo willen houden.
Wij kunnen eens in de maand een vergadering CQ gesprek voeren met zij alle of heeft u meer behoefte aan een ideeenbus.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Op draf door de kantoren rennen! laat me niet lachen! :lol:

Straks rijden we met z'n allen op opgevoerde brommers door de gebouwen heen!... :lol:

Geen idee wat de redenatie is om door een bedrijf te rennen i.p.v. te lopen!,

Het is ook geen wonder dat deze "grap" de media haalt!,

Leuk voor de klanten als ze iedere keer mederwerkers in draf langs zien rennen!, "zou er brand zijn?",

Zeer waarschijnlijk is dit weer zo'n "luchtballon" die na een paar weken weer knapt!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Een ambtenaar die de hele dag met een poststuk door de gangen wandelt zal niets van gezegt worden.
Maar bij een niet ambtelijk bedrijf let men wel op deze personen,
Bij een ambtelijk bedrijf let men ook op deze personen. Het beeld van een niets uitvoerende ambtenaar klopt m.i. niet. Het management binnen overheidsinstellingen is overigens wel vaak van een bedroevend niveau is mijn ervaring.

prof

Bij een ambtelijk bedrijf let men ook op deze personen. Het beeld van een niets uitvoerende ambtenaar klopt m.i. niet. Het management binnen overheidsinstellingen is overigens wel vaak van een bedroevend niveau is mijn ervaring.
Mr T Weet ik ook wel ,En dat het management te wensen over laat en er mensen zijn die totaal geen mensen kennis hebben.
En de reactie van ULBE Tja die weet blijkaar niet dat je moet werken voor je geld

prof

Geplaatst op 27 Dec 2005 15:46 door tomaatje

--------------------------------------------------------------------------------

Het moet niet gekker worden het bewijst maar weer eens hoe ver werkgevers willen gaan :

Straks gaat een werkgever je vertellen dat je niet alleen naar je werk komt om je loon te halen

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Prof zegt:
En dat het management te wensen over laat en er mensen zijn die totaal geen mensen kennis hebben
.

Als ik naar je reacties en opmerkingen kijk behoor je zelf tot de categorie die geen mensen kennis heeft.
Het zou je dus sieren als je dat Prof eens een keer verving door een naam die beter bij je past.

Gesloten