LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verbindingsverklaring DR

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Janny »

Is er door jullie dan niet een overeenkomst gemaakt voor de totaal kosten tot aan het vonnis?

Dit kan wel, Ik heb in okt 2003 een afspraak voor de totaal begeleiding gemaakt en geaccepteerd, zodoende wist ik vanaf het begin hoeveel ik moest betalen. Dit kon per maand. Zodat ik nu alles betaald heb en geen naheffing zal ontvangen.
alleen voor de aanvraag ontheffing van WCAM.

Janny.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door aert0001 »

Jongens, we zitten in een cirkel, de advocaat wint altijd; ieder gesprek, ieder telefoontje ( ook met ons, slachtoffers) kost minstens 60 euro x 400 en we hebben allemaal éénmaa'gebeld, of het nu over Dexia gaat of niet, ieder document moet worden bestudeerd, ( denk aan het boekwerk van Prince Waterhouse) ieder protest tegen vertraging kost geld, duisenberg-compromis, W.C.A.M., B.K.R.
Je advocaat is een betaalde raadgever, net als een voetballer een betaalde speler is, het spel kost geld, de verwachtingen in eerste instantie waren één jaar voor de eerste aanleg, dat is inmiddels al twee jaar.
persoonlijk vertrouw ik onze advocaten 100%, ik weet dan ook hoeveel werk 400 mensen is, de advocaat is professioneel, betaald raadgever, en goede raad is duur, ook voor ons

Ton

( copla; ik heb de antwoorden maar begrijp nog steeds de voortdurende kritiek van je niet, noch je vergelijkingen)

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Hans A »

In de dagvaarding zou ook de eis tot vergoeding van proceskosten worden opgenomen.
Volgens mij is dat niet gebeurd. Waarom niet?
Dexia laat vele zaken voorkomen waarvan de uitspraak al bij voorbaat vast staat, denk bijvoorbeeld aan de eegaleasers. Dexia veliest al deze zaken. Dexia weigert dit te erkennen en dwingt ons tot een rechtzaak en dus onnodige kosten te maken.
Het lijkt mij dan ook niet onredelijk om de gemaakte proceskosten incl. advocaatkosten terug te vorderen.
Ik herinner mij dat dit in het verleden al eens eerder is gedaan en dat toen de gemaakte proces- en advocaatkosten gedeeltelijk door Dexia moesten worden vergoed.
Ton, kun jij hier wat meer over zeggen?

Gr Hans A

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door bromtol »

Dat kan niet. je hebt bij een gewonnen procedure meestal, maar niet altijd, recht op de proceskostenveroordeling en dat gebeurt op basis van een wettelijk tarief. Dat tarief komt niet overeen met de werkelijke kosten. Daarnaast heb je recht op de redelijke buitengerechtelijke kosten als Dexia schadeplichtig is, maar dan moeten die kosten wel verder gaan dan een aanmaning en je moet ze wel daadwerkelijk hebben gemaakt én een en ander moet niet buitensporig zijn. Rechters houden vaak een maximum van 15 % van de vordering aan. Dit geldt alleen voor de kosten die je vóór de procedure maakt en die geen betrekking hebben op voorbereiding van de procedure.

DEX-AEGO
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:48

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door DEX-AEGO »

Ik zit ook in deze groep 1

Ik ga door ik geef dit niet meer af, wat heb ik te verliezen tegen de boeven van Dexia zie nu maar weer in Belgie zo komen toch wel een keer over de brug we moeten meer geduld opbrengen.Laat het nu geld kosten je ziet je geld binnekort terug.We zijn nu in een ver staduim in dit proces.Dus ga door.

Mensen ga het nu niet opgeven dan denkt Dexia dat ze gewonnen hebben.
Denk maar zo de aanhouder wint en dat zijn wij de Gedupeerde.


De GRT van DEXO_AEGO

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door faeks »

Ik heb begrepen dat de wetgeving in B inzake deze kwestie anders (lees: strenger) is als in NL. Misschien moeten we wel tot het Europese hof..

Janny, zo'n afspraak was er volgens mij ooit wel. Er is nu weliswaar aangegeven dat het bedrag gespreid betaald mag worden, maar ik vind het zo net voor het einde van het jaar een onvriendelijke 'geste' van onze advocaten. Dit is voor mij een kostenstijging van 100%. Hoe je denkt over een dergelijke rekening en over doorgaan is één ding, of het bedrag (en wat er nog komen gaat) nog in verhouding staat tot hetgeen je terug denkt te krijgen (is zelfs geen zekerheid) is iets anders. Voor mij staan de kosten niet meer in verhouding tot de 'baten'. Ik zal deze factuur moeten betalen en moeten stoppen voor er nog een volgende factuur komt. Weggegooid geld dus.

Ton, 400 x 500 x 2 = héél erg veel geld! Uit de opmerking van Leeuwtje blijkt dat anderen minder betalen. Bovendien is het bij veel brieven zo dat je met zoeken en vervangen heel snel een persoonlijke brief hebt, tegen het uurtarief van een secretaresse, niet van een advocaat. Met alle respect voor de advocaten overigens en ook voor jou, maar dit is een onplezierige verrassing voor velen, zeker in deze tijd van het jaar.

Anne, ik moet euro 455,25 betalen. Dit bedrag wijkt dus ook af van dat van jou!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Lieve mensen.

Dit was dus wat dexia voor ogen had.
Opjagen(van kosten), en daarmee frustreren zodat mensen gaan afhaken.
Helaas het is de macht van het geld, en in dit geval gesteund door de politiek.

Sterkte allemaal en toch hopelijk een goed 2006!!!!

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door faeks »

Opjagen(van kosten), en daarmee frustreren zodat mensen gaan afhaken.
Tsja, het is een strategie natuurlijk.
Overigens geldt dit af moeten haken in mijn geval, misschien niet voor anderen! Wij hebben ooit (twee jaar geleden) alles betaald. Voor de A2 BKR, ach daar heeft procederen (in ons geval) ook nauwelijks nog zin voor, want tegen de tijd dat de uitspraak er misschien is, zijn die vijf jaar al voorbij. Nog maar drie te gaan..... :cry:
Ik meen het echt, hád ik maar kunnen schikken!
Bij ons product is er nauwelijks sprake van restschuld. Om iets terug te krijgen moet er een gunstige uitspraak inzake inleg komen. Stel dat is 50%, dan betaalden/betalen we ons voor dat bedrag relatief blauw aan incasso en advocaat. Terwijl de insteek min of meer het verwijderen van die A2 codering was. Misschien ga ik Dexia zelf een schikking voorstellen....met een kopietje aan de pers.

Copla
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Copla »

copla; ik heb de antwoorden maar begrijp nog steeds de voortdurende kritiek van je niet, noch je vergelijkingen
Kritiek is zinloos Ton, je hebt gelijk, het leek zo mooi deze oplossing voor jullie maar ook deze oplossing is helaas niet meer haalbaar voor iedereen.

Sorry jullie bedoelingen waren goed :oops:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Hans,

Bromtol heeft het al gezegd maar in zaken gelijk de onze worden de advocaatkosten niet vergoed, zou in z'n totaal ook onzin zijn omdat de werkelijke advocaatkosten en de kosten die je in groepsverband betaald mijlenver uit elkaar liggen.

Natuurlijk is het een feit dat een rekening van 455 euro tussen de oliebollen niet echt tactisch inzicht afspiegelt, logisch is natuurlijk wel dat groep 1 met 38 personen méér kwijt is per persoon dan groep 6 met 80 personen, wel worden de kosten voor opmaken stukken en reacties uitgesmeerd over alle groepen, immers groep 8 profiteert ook van de opgedane kennis bij groep 1 en vice versa.

Per groep zijn er dus wel degelijk naar redelijkheid verschillen in de nota's, daarenboven is groep 1 het verst gevorderd, er zijn al twee rechtelijke stukken ingebracht terwijl alle andere groepen alleen de dagvaarding hebben uitgebracht, ook dat geeft een significant verschil.

Het is een bittere pil, maar onoverkoombaar en noodzakelijk, en geloof maar dat 400 dossiers doornemen en daarna iedereen persoonlijk advies geven over je persoonlijke situatie, dat soort dingen doe je niet in één week, terwijl iedereen toch duidelijk aangaf hieraan behoefte te hebben,

Fijne jaarwisseling,

Ton

Copla
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Copla »

Denk ik nu toch dat leaseproces wel eerlijke voorlichting geeft !!!!!!! Ton komt bovenstaande reaktie wel uit je eigen koker ?

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door aert0001 »

beste copla,

het is zo eenvoudig, de splinter in andermans oog, hoe zit het met de balk in je eigen oog, je doet toch wel erg graag continu onrust veroorzaken bij iedereen, wel steeds onder andere aliassen maar toch, sneeky ventje ben je eigenlijk, wees eens eerlijk, en jezelf,
wat is eigenlijk jou bijdrage? buiten anderen bekritiseren, ook jij zat in dezelfde situatie als ik indertijd, ook jij kon met anderen samen een groep vormen, jij koos voor jezelf, ik niet, tientallen zochten indertijd hulp, iemand moest iets doen, wat doe jij, anders dan anderen bekritiseren, of zeggen dat jou advocaat zo goed was voor minder dan 900 euro, wel met toevoeging.
gaan voor eegalease, gedeeltelijk toegewezen krijgen op W.C.K. en ook nog een contract vergeten, zie je kritiek is eenvoudig, iemand kwetsen ook, kun je begrijpen dat ik er een beetje de peee in heb

Ton

Copla
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Copla »

Ton mensen zijn bedrogen door jouw bemiddeling verder zul je wel een goed mens zijn. Voor toevoeging kwam ik niet in aanmerking!!!!!!!!!!!!!!!

Wie heeft wie gekwetst !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( Of valse voorlichting gegeven)

Groeten.
Ton komt bovenstaande reaktie wel uit je eigen koker ?
Kijk eens naar de spelling hiervan geen taalfouten en dan naar je eigen schrijven.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Getver!!

Waar is het respect, Dit doet pijn!!!!!

jaantje
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2004 11:38

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door jaantje »

Waarom moet ieder Ton nu zo afkraken. Vergeet niet al het voorwerk, informatie etc. dat hij voor de groep (GRATIS) heeft gedaan. Hij was de contactpersoon die over de kwestie veel kon vertellen. Ieder heeft zelf zijn eigen keuze ivm de DR kunnen maken en moet nu niet gaan zeuren. Het is een feit: bel je je advocaat, gaat de teller bij hem meteen lopen.

Jetsbasket
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 okt 2005 19:47

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Jetsbasket »

T :cry: n

Natuurlijk is het een feit dat een rekening van 455 euro tussen de oliebollen niet echt tactisch inzicht afspiegelt
Een uitstekend moment, juist wanneer iedereen de kerstbonus binnen krijgt, tactisch misschien niet vanuit de betalende kant maar vanuit de ontvangende kant een prima timing. Op naar mei 2006 wanneer het vakantiegeld er aan komt.

Tja T :cry: n, ik weet het niet maar die lachebekjes die je vroeger zo trots plaatste tussen de T en de N zou ik voorlopig maar achterwege laten! :twisted:

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door anne_ »

Ton bedankt voor je uitleg wat betreft de kostenverdeling, het is even slikken maar het is niet anders.

Fijne jaarwisseling,

Anne.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Modder spuiten, daar is een spuit 11 zoals jetsbasket een meester in. Maar iets bruikbaars aan het forum toevoegen: ho maar!

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door anne_ »

Geplaatst op 30 Dec 2005 02:31 door ad snoeren


--------------------------------------------------------------------------------

Getver!!

Waar is het respect, Dit doet pijn!!!!!
Ad ben het met je eens, bah, bah. Kritisch zijn mag maar zoals Copla, die totaal niets met de groepsprocedures te maken heeft Ton aanpakt vind ik min.

Gr. Anne.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door aert0001 »

mensen, mensen toch,

T :? n

Copla,
sneeky ventje ben je eigenlijk, wees eens eerlijk, en jezelf,
wat is toch jou belang in deze, en waarom verander je steeds van alias? geniet je hiervan?

Gesloten