Geen geld terug bij artikelen boven 50 euro bij het kruidvat
Geplaatst: 28 dec 2005 21:52
Wij hebben vrijdag 23 december een home-cinemaset gekocht van 72 euro bij het kruidvat.
Wij wilden dit vanmiddag netjes ruilen, we hadden alles netjes in de doos teruggedaan, ik had ook de koopbon nog, maar de verkoopster vertelde mij dat er niet geruild werd boven de 50 euro.
Ik heb hier nog nooit van gehoord en was echt met stomheid geslagen.
Wij hebben daarna naar een ander filiaal gebeld, eerst gevraagd en daar deden ze dus helemaal niet moeilijk erover.
We hebben bij dit filiaal het bovengenoemde om kunnen ruilen voor iets anders.
Ik snap dit niet helemaal, waarom bij het ene filiaal moeilijk doen en bij een ander filiaal niet?
Ik heb ook nog navraag gedaan bij een kennisje die ook bij het kruidvat werkt en die had ook nog nooit van die regel gehoord.
Ik heb een mailtje gestuurd naar het kruidvat en daar stond in dat deze regel in juni van dit jaar van kracht is gegaan.
Mijn vraag is eigenlijk: mag het kruidvat zo'n regeling zomaar invoeren.
Alles wat je gekocht hebt en nog in de doos zit mag toch na een bepaalde tijd met overhandiging van een koopbon gewoon teruggebracht of geruild worden?
Ik dacht dat dit wettelijk zo geregeld was?
kan het kruidvat daar zomaar eigenlijk regeltjes voor maken?
Het staat ook nergens in de folder vermeld en de verkoopster heeft ook niets gezegd bij de kassa van deze regeling, anders hadden wij deze dvd set nooit genomen, want het was voor onze kleinzoon en de bedoeling was dat dit artikel wel geruild kon worden.
Wij wilden dit vanmiddag netjes ruilen, we hadden alles netjes in de doos teruggedaan, ik had ook de koopbon nog, maar de verkoopster vertelde mij dat er niet geruild werd boven de 50 euro.
Ik heb hier nog nooit van gehoord en was echt met stomheid geslagen.
Wij hebben daarna naar een ander filiaal gebeld, eerst gevraagd en daar deden ze dus helemaal niet moeilijk erover.
We hebben bij dit filiaal het bovengenoemde om kunnen ruilen voor iets anders.
Ik snap dit niet helemaal, waarom bij het ene filiaal moeilijk doen en bij een ander filiaal niet?
Ik heb ook nog navraag gedaan bij een kennisje die ook bij het kruidvat werkt en die had ook nog nooit van die regel gehoord.
Ik heb een mailtje gestuurd naar het kruidvat en daar stond in dat deze regel in juni van dit jaar van kracht is gegaan.
Mijn vraag is eigenlijk: mag het kruidvat zo'n regeling zomaar invoeren.
Alles wat je gekocht hebt en nog in de doos zit mag toch na een bepaalde tijd met overhandiging van een koopbon gewoon teruggebracht of geruild worden?
Ik dacht dat dit wettelijk zo geregeld was?
kan het kruidvat daar zomaar eigenlijk regeltjes voor maken?
Het staat ook nergens in de folder vermeld en de verkoopster heeft ook niets gezegd bij de kassa van deze regeling, anders hadden wij deze dvd set nooit genomen, want het was voor onze kleinzoon en de bedoeling was dat dit artikel wel geruild kon worden.