LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nationale inburgeringtest

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door hanz »

Gisterenavond deed ik mee aan de nationale inburgeringtest. Score:net een voldoende. Ik blijk een uitzondering te zijn. Het gemiddelde van alle nederlanders was onvoldoende. Als nederlanders al zakken,hoe kunnen dan nieuwkomers slagen voor de echte inburgeringtest?
Zou Rita Verdonk zelf zo'n test wel foutloos kunnen maken?
Ik vind het een trieste zaak,op deze wijze het aantal vluchtelingen te minderen. Zeg dan meteen"Je komt er niet in". Dan hebben de mensen niet eerst hard zitten studeren voor een test,die de meeste nederlanders ook niet halen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ja hallo, het was geen stomme quiz ook. Van die stompzinnige vragen wat je doet als je buurvrouw gaat trouwen. En gezeik over consultatiebureau's (ik heb en WIL geen kinderen, wat interesseert mij dat dan?) Tjonge, echt weer van hoog niveau, hoor!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door acjzr1 »

De eerste 9 vragen waren zodanig dat ik als geboren en getogen Nederlander het gevoel had dat ik te maken had met totale willekeur.
De vragen sloegen werkelijk nergens op.De zogenaamd juiste antwoorden sluiten totaal niet aan op de werkelijkheid.Aan dit soort "tests" moet men dus geen belang hechten.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door lind@ »

ik snap überhaupt niet dat er mensen naar kijken

:shock:

en dat nederlanders er aan meedoen vind ik helemaal kolder
ik denk ook echt niet dat er mensen aan meedoen die nog niet niet ingeburgerd zijn want die snappen er geen bal van
dat hele programma moet van de buis
onzin tv dus

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik heb de test op internet gedaan (heb tv-uitzending niet gezien) en ik kwam op 5.3 punten. Ik ben dus niet ingeburgerd :shock: Moet ik er dan maar vanuit gaan dat ik geen echte Nederlandse ben, ook al ben ik hier gewoon geboren en getogen?
Wat zullen die allochtonen wel niet denken als ze zo'n test moeten doen :oops: Ik heb echt last van plaatsvervangende schaamte. Wie heeft die test in hemelsnaam gemaakt?

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door justus »

Het is inderdaad een vreemde test. Volgens mij was van het panel er maar één geslaagd? Dat moet degene die de test heeft bedacht toch óók aan het denken zetten.

Nog zo'n vreemde vraag:
Je komt je huis binnen en ruikt een gaslucht? Wat doe je.

Ik heb geen HBO maar als je toch al binnen bent, zou ik de ramen open zetten en de gaskranen dichtdraaien en daarná de leverancier bellen?? Fout fout.

Ramen en deuren open zetten en de leverancier bellen! Was goed!
En ondertussen het gas laten doorstromen? Mijn ervaring is dat als je belt dat je blij mag zijn als er binnen drie dagen iemand verschijnt.

Maar ja wie ben ik "domme Hollander" die hier eigenlijk niet hoort??

Justus 4all

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door NONO »

Dat zal nu juist het probleem zijn, de samenstellers zullen wel tot de categorie "academisch denkniveau" behoren.

En dan nog wel van het soort "wereldvreemd".

Krijg wel eens het idee dat Neerlands ministeries en andere ambtenaren bolwerken er vol mee zitten.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door sprokkel »

Onze overheid zou deze test moeten maken, degene die niet slaagt het land uit zetten.
Zijn we gelijk van het meest asociale kabinet ooit verlost.

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door achmed666 »

Dit zijn wel de vragen die je op de echte inburgeringstest krijgt. Verder zijn de antwoorden over gedrag vaak, wat je het beste kan doen, en waarmee je niemandd voor het hoofd slaat.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door kazana »

en waar kun je deze test online doen ben wel nieuwsgierig of ik een echte NEDERLANDER bent :wink:

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door Mk »

http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/

Als dit inderdaad de echte vragen zijn dan denk ik dat er eens een bedrijf als McKinsey langsmoet bij de ambtenaren die dit bedacht hebben om de minst competenten van het stel weg te schoppen en de rest bij te scholen. Sommige vragen slaan echt nergens op.

Had zelf overigens een 8,1 :lol:

jansdochter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2006 11:00

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door jansdochter »

Mijn stamboom is in de 80-jarige oorlog door een spaanse soldaat voorzien van vers bloed. Ik kon daarom ook niet wachten om mee te doen aan de nationale inburgeringstest. Echt een goede test! Ik scoorde slechts een 5.1 dus niet goed ingeburgerde echte allochtonen haal je er altijd uit. Met vriendelijke groet, Jansdochter

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door kazana »

:lol: :lol: 4,4 waar moet ik dan nu gaan wonen :?:
Ken alleen Nederland al 47 jaar :wink:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door NAK »

Ik heb slechts een flard van de test op tv gezien.
Het feit dat deze test gepresenteerd werd door de nét iets te enthousiaste Belg, Bart Peters geeft al aan dat je het allemaal niet serieus mag nemen.
Zeker niet als je dan het soort vragen nog eens ziet.
Ik vraag me af hoe men van allochtonen een goed antwoord verwacht als de gemiddelde Nederlander nog niet weet hoe het zit.

Om te kijken of wij tot de gemiddelde Nederlanders behoren hebben
mijn vrouw en ik, afzonderlijk van elkaar, zojuist de test op internet gedaan.

Beide hadden we 25 antwoorden goed.

Zijn derhalve niet ingeburgerd want hadden als resultaat respectievelijk 4,6 en 5,3.
Maar die uitslag zal wel aan de vrouw onvriendelijkheid van de computer gelegen hebben.

dejanman
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:21

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door dejanman »

Ik heb zojuist de test op internet gedaan.
Ik heb het niet gezien op tv.
Ik heb de test 2x gedaan. De eerste keer haalde ik een score van 6.1.
Ik ben gelukkig ingeburgerd. :?

De tweede keer heb ik de test gemaakt met de antwoorden erbij.
puur voor de lol en de 10.
Wat schetst mijn verbazing: ik heb geen 10.
Alle antwoorden goed, en geen 10. :shock: Hoe kan dat?
blijf ik zitten met een 9.4.

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: nationale inburgeringtest

Ongelezen bericht door Mk »

2 keer doen = valsspelen = 0,6 strafpunten (want valsspelen mag niet in Nederland) :lol: :lol: :lol:

Gesloten