LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Full Media Service

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Guusje »

ik zal tijdens kantooruren eens na gaan kijken in de Kamer van Koophandel of er een ander vestigingsadres is van FMS. Als ik wat weet laat ik je het weten.
op deze manier van werken van FMS zou je dus nooit van een contract af kunnen komen, in ieder geval niet naar Belgisch recht.

ayol
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:33

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door ayol »

Is dit wat ?

Full Media Service International BV. Vestigingsadres:, Brusselseweg 704.
Vestigingsplaats:, 6219NP Maastricht. KvK-inschrijfnummer:, 14063559 0000

Rientje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2006 17:31

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Rientje »

Is dit wat ?

Full Media Service International BV. Vestigingsadres:, Brusselseweg 704.
Vestigingsplaats:, 6219 NP Maastricht. KvK-inschrijfnummer:, 14063559 0000
Ik weet niet of het forumreglement het toelaat doch ik heb deze gegevens : Full media Service International B.V. Brusselseweg 704, 6219 NP Maastricht, Tel : 043-3509805/3254292, K.v.K. no. 22.583, PCR : 001-394712375 en Btw nr. : NL008251964B01.
Zo staat het bovenaan de brief.

Op de overschrijving staat : Full Media Service International B.V., Postbus 84, NL 6200 MC Maastricht, PCR nr. hetzelfde.

het KvK-nummer blijkt verschillend te zijn ik heb op de brief 22.583 staan niets meer en niets minder.
En NL 6200 MC Maastricht of 6219 NP Maastricht is dat in Nederland hetzelfde :?:
ik zal tijdens kantooruren eens na gaan kijken in de Kamer van Koophandel of er een ander vestigingsadres is van FMS. Als ik wat weet laat ik je het weten.
op deze manier van werken van FMS zou je dus nooit van een contract af kunnen komen, in ieder geval niet naar Belgisch recht.
Inderdaad naar Belgisch Recht heb ik een probleem, net zoals een aantal mensen uit mijn vriendenkring, ze hebben één voor één de Deurwaarder betaald en nooit meer iets vernomen van FMS.

Toch bedankt voor de reactie's, ik ga zelf uiteraard ook nog wat opzoeken via vrienden hier in Belgenlandje, hun Raadsheren eens raadplegen of mijn licht eens opsteken bij de Vrederechter zelf, deze Rechter is een vriendelijke man en geeft altijd advies, normaal gezien zou hij toch wel iets meer moeten weten over deze problematiek, moest ik van hem meer info verkrijgen dan post ik het hier wel even.

Groetjes,
Rientje.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Gevonden via www.opgelicht.net

Misschien helpt het jullie .....

Veel klachten over het colportage bedrijf Full Media Service

Mensen worden met allerlei smoesjes en mooie verhalen overgehaald tot het nemen van een abonnement en dan begint de ellende.

Even wat gegegevens :

Exploitatie en Administratie
Full Media Service Int. BV
Postbus 84
6200 MC Maastricht
Inschrijfnummer KvK Zuid Limburg : 1403559
Telefoonnr.: 043 - 3509805 bereikbaar van 9.00 tot 13.00 uur

Maar er is nooit iemand , die de telefoon opneemt.

Dus daarom nog twee andere nummers:
043 - 3508500
043 - 3254292

Beiden nummers bereikbaar van : 8.30 tot 12.30


Navraag bij de Kamer van Koophandel , werpt een heel ander licht op dit bedrijf :

Van uw gegevens over abonnementen die u met Full Media Service
International B.V. heeft afgesloten, is bij ons niks bekend. Volgens de
colportagewet moet een colporteur een exemplaar van de overeenkomst door de
Kamer van Koophandel van een gewaarmerkte dagtekening laten voorzien. Na
deze dagtekening gaat er een zogenaamde "afkoelingsperiode" in van 8 dagen,
waarbij de koper het recht heeft om de colportageovereenkomst te ontbinden,
zonder opgaaf van reden.

Full Media Service International B.V. laat overeenkomsten, tot op de dag
van vandaag, niet bij onze Kamer van Koophandel dagtekenen, zodat u ook nu
nog uw overeenkomst kunt laten vervallen.
Als u uw overeenkomst wilt annuleren dan dient u aan bovengenoemde
onderneming een aangetekende opzeggingsbrief te sturen; de tekst voor die
brief is vermeld op de in uw bezit zijnde bestelbon .



Zo ziet de bestelbon er uit :

http://img239.exs.cx/img239/3456/fullme ... ce25fm.jpg






Het bedrijf achter deze oplichterspraktijk is :

Leesportefeuille Komeet Maastricht B.V.
Brusselseweg 704
6219 NP Maastricht
Telefoon: 043 - 3218091
E-mail: [email protected]
KvK nr.: 14624554
Postbank: 1315197 en dit gironummer staat op naam van :

Full Med Serv Int. Derden Rek Uca


Mensen die hun abonnement willen opzeggen , kunnen dat schriftelijk doen t.a.v. bovenstaand adres.

Wie al een brief heeft ontvangen van een Incassobureau , kan het beste een aangetekende brief sturen.

Verder kunnen alle gedupeerden van dit bedrijf , natuurlijk hier hun reactie achterlaten!

Succes, Lieske

Gasssst

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Gasssst »

Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Full Media Service handelt volgens Nederlands recht. De Nederlandse colportagewetgeving en het Nederlandse verbintenissenrecht is daarmee van toepassing.
Een geschil zal moeten worden voorgelegd aan een Nederlandse kantonrechter, die de Nederlandse wet hanteert en die je kan vragen alsnog de overeenkomst te ontbinden indien deze nog niet bij de Kamer van Koophandel is vastgelegd. Je kunt je permitteren om rustig een dagvaarding af te wachten.
Misschien heb je het al gedaan, maar het best kan je geen ondertekende brieven sturen met je naam juist gespeld, of je voorletters prijsgeven. Een aangetekende brief kan je wel naar een postbusnummer sturen, en ook een geweigerde brief geldt voor de kantonrechter als bewijs dat jij je hebt ingespannen om hen duidelijk te maken dat je van je recht zoals dat in de colportagewet is vastgelegd, gebruik wenst te maken.

Gasssst

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Gasssst »

En NL 6200 MC Maastricht of 6219 NP Maastricht is dat in Nederland hetzelfde
Nee, het één is de postcode van het postbusnummer, het ander van de Brusselseweg.

lenieke
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2006 10:06

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door lenieke »

Hoi,
Wat doet FM eigenlijk? Zie hier net dat er een domiciliering voor geopend is bij ons en ik ken het niet eens!!!
Guusje, ben jij van België?
Groeten

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Guusje »

@Ieneke,
Ik ben Nederlandse en woon in het midden van Nederland.
Door mijn interesse in recht en mijn huidige rechtenstudie kom ik de afwijkingen tegen binnen ons rechtenstelsel tegenover o.a. het Belgische en het Duitse recht.

FMS houdt o.a. de administratie bij van abonnementen die op straat zijn aangeboden aan passanten.
Binnen Nederland valt dat onder colportage, de contacten komen geheel tot stand door het initiatief van de aanbieder, aanbieder moet bestaansrecht van de overeenkomst aantonen, zij moet ook de ondertekende overeenkomst kunnen overleggen.

Guusje

lenieke
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2006 10:06

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door lenieke »

Ik heb t s opgezocht via onze bank en heb een adres teruggevonden. Ik heb op Google alles afgezocht en vind nergens dat bedrijf op dat adres terug! Heb direct de domiciliering opgezegd natuurlijk. Maar hebben nooit iets getekend op straat of zo. Dat kunnen ze toch niet zomaar doen he?
Ik vroeg dat omdat mijn tante ook Guusje heet en dat komt niet veel voor he...
Grtjs

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Guusje »

van mijn ouders heb ik een andere roepnaam gekregen, maar sinds tienertijd noemen mijn zusjes mij al Guusje, en dat hebben we maar zo gelaten.

er worden ook wel ongevraagde pakketjes toegestuurd en rekeningen meegezonden. sommige zijn zelfs zo brutaal dat zij daarvoor een incassobureau voor inschakelen.
binnen Nederlands recht wordt een consument (natuurlijk persoon) hier tegen beschermd. ongevraagd toegezonden pakketjes mogen zij, zonder daarvoor te betalen, behouden. art. 7:6 BW
inhoud van dit artikel is terug te lezen op http://www.overheid.nl/ bij wet- en regelgeving.
als hiervoor bedragen door automatisch incasso worden afgeschreven van je rekening deze direct laten storneren (binnen 30 dagen).

Guusje

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het bedrijf Full Media Service handelde vroeger dus onder de naam Komeet, en verkocht onder meer de Burda. Misschien zegt in dit verband de straatnaam Wyckergrachtstraat 1c in Maastricht iemand iets?

Het bedrijf is nu gevestigd, en daar zitten ze echt, op de eerder genoemde Brusselseweg 704 in Maastricht. Op datzelfde terrein zit onder meer een steenfabriek (huisnummer 700), die overigens niets met die firma te maken heeft.

Het bedrijf handelde verder onder meer onder de naam Limbutex, en zat ook toen al op de Brusselseweg. Wie in de regio bekend is: het ligt vlakbij een tankstation, vlakbij de belgische grens, vlakbij Smeermaas/Lanaken.

lenieke
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2006 10:06

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door lenieke »

Hoi,
Ik heb even een nieuw topic gestart over Full Media Service. Kijken jullie daar s even want ik kan niet meer volgen...

Arjen77
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2006 13:32

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Arjen77 »

Na alle reacties gelezen te hebben, heb ik ook contact opgenomen met Full Media Services. Er is mij telefonisch door hen bij opgeven van mijn gironummer, verteld dat er bij mijn gironummer een andere klant bekend was. Na verder zoeken bleek er al meerdere malen bedragen van mij afgeschreven te zijn met hun tegenrekeningnummer voor een andere klant. Is er dus op een of andere manier mijn gironummer bij hun in het systeem gekomen voor een andere klant. Ik ga ze nu een brief schrijven en een kopie van de afschrijften toesturen en dat ik alle bedragen teruggestort wil hebben.
Uiteraard heb ik bij mijn bank ook zoveel mogelijk incasso's laten storneren en de automatische incasso voor dat rekeningnummer laten blokkeren, zodat er niet nog meer afgeschreven kan gaan worden van mijn rekening. Nu zullen ze hopelijk wel bij de 'echte' klant aan gaan kloppen en van hun eigen rekening alle bedragen incasseren. Indien ik hier meer van hoor, dan houd ik jullie op de hoogte.

Groet, Arjen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

En die andere klant krijgt wel regelmatig spullen, zonder ervoor te betalen? Mooie boel is dat.

Wanneer het zo is, en ik heb geen reden om jolu niet te geloven, die FMS dit zelf recht te trekken.

Heb je die verklaring op papier? In dat geval kun je met die verklaring in de hand naar de bank stappen, ik heb goede hoop dat het gewoon in orde komt. Zij erkennen dan immers dat ze fout hebben gehandeld.

Tiziano
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2006 12:29

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Tiziano »

Geachte,


Ik zit met een groot probleem nl. mijn vrouw heeft per ongeluk op een markt een abonnement afgesloten op een dierenmagazine.
Bij aankomst thuis hebben we direct een aangetekend schrijven gestuurd naar desbetreffend
magazine.
Het grote probleem is dat het adres niet duidelijk op het contractje stond.
We hebben dan via het internet het juiste adres gevonden nl in Maastricht.
Desondanks ons schrijven en faxen is er toch 31 euro van onze rekening gegaan en we hebben dan ook nooit een magazine ontvangen. Heel deze zaak is al bezig van
30 November 2005.
Na verschilende malen te hebben gebeld met hun klantendienst krijg ik steeds hetzelfde smoesje te horen nl. dat ze niet kunnen zien dat er geld is overgeschreven van mijn naar hun rekening terwijl zij zelf het geld hebben afgenomen dmv domicilie.
Ik heb mijn uitreksel van de KBC ook al naar hun gestuurd maar geen reactie.
Steeds zeggen ze dat ze niet kunnen zien dat er geld is overgeschreven.
Weet iemand hoe ik mijn geld terug kan krijgen? :idea:

lenieke
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2006 10:06

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door lenieke »

Via de kamer van koophandel. en zeker de domiciliering stopzetten.
grtjs

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door rommel2 »

U kunt en mag het geincasseerde geld laten storneren door de bank. Neem contact op met uw bank en zij kunnen u wel verder helpen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is wat lastig als je in België woont. Dat leid ik af uit de naam van de bank die je noemt. Maar het is zeker niet kansloos.

FMS is een dubieuze firma, en je hoeft ook niet bang voor ze te zijn. Jammergenoeg is oplichterij van alle tijden.

Tiziano
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2006 12:29

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Tiziano »

Tja we zijn weer 10 dagen verder en ze hebben nog steeds mijn 30 euro niet terug gestord.
Zal morgen nogmaals bellen naar Full Media Service.....
De aanhouder wint zeggen ze.....
Het laatste wat die telefoniste zei van full media : "we zullen het bedrag zo snel mogelijk terug storten". Tevens heb ik nog steeds geen boekje mogen ontvangen en heb ik nu 2 abonneenummers, wie kan er nog volgen? Ik heb in November 2005 alles opgezegd!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer je in de buurt van Maastricht woont: even op de brusselseweg 704 langs gaan, en in 1 ruk door naar het politiebureau voor aangifte wegens oplichting.

Gesloten