LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OV ophalen bij postkantoor

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Talll

OV ophalen bij postkantoor

Ongelezen bericht door Talll »

Vandaag ging ik mijn OV ophalen bij het postkantoor. Ik had er eerder niet aan gedacht ivm kerst en dergelijke, maar met kerst hebben ze toch liever niet dat je komt ivm drukte. Enfin, ik ging dus heen. Word ik door zo'n knulletje geholpen.
De eerste opmerking die ik terug kreeg toen ik zei dat ik mijn ov kwam ophalen was 'goh, verrassend! Twee pasfoto's en legitimatie'.

Ik heb maar wijs mijn mond gehouden. Toen hij mijn OV in elkaar aan het knutselen was zat hij met zo'n grietje grote lol te maken over vanalles en nog wat, maar werken? ho maar!
Uiteindelijk was mijn OV klaar en kreeg ik twee paieren onder mijn neus geduwd: 'tekenen' werd er gezegd.
Alles was klaar en ik kreeg een 'tot kijk' toegesnauwd.

Nou, ik snap dat je gefrustreerd raakt als je veel OV kaarten in elkaar moet zetten voor mensen die aan hun toekomst werken, maar dat is je werk!

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Bijna had ik er wat van gezegd, maar laten we het er maar op houden dat ik oud en wijs genoeg ben om me volwassener te gedragen dat hem.

Je zou er toch bijna een klacht over indienen...
Laatst gewijzigd door Talll op 03 jan 2006 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

karr-2

Re: OV ophalen bij postkantoor

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je gaat een klacht indienen omdat je niet goed geholpen bent bij een postkantoor? Heb je gekregen waar je voor kwam?

Misschien hadden ze hun dag niet of was het de laatste dag van het jaar of zo. Een beetje coulance zou goed zijn eind van het jaar. Wat kan mij het schelen hoe ik geholpen wordt als ik maar krijg waar ik om vraag.

Talll

Woh! Nog iemand gefrustreerd aan het einde van het jaar?!

SERVICE heet zoiets...

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

Woh! Nog iemand gefrustreerd aan het einde van het jaar?!

SERVICE heet zoiets...
Jij hebt toch gekregen wat je wou. Dat personeel onderling lol heeft, prima toch beter dan zo'n zuurpruim voor je neus. Gewoon lekker mee lachen en verder niet druk om maken.

Zo hebben je toch niet onvriendelijk geholpen.

selina

Ongelezen bericht door selina »

ik kan mij de ergernis wel voorstellen.

dienstverlenend personeel moet niet te uitbundig doen.
je weet nooit of de klant bijv. niet net een begrafenis heeft gehad.

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

dienstverlenend personeel moet niet te uitbundig doen.
je weet nooit of de klant bijv. niet net een begrafenis heeft gehad
:lol: :lol: :lol:

Ja, hij is goed :lol:
Tenminste, ik hoop dat je het sarcastisch bedoeld :oops:

Hoe doe je dat dan met verjaardagen en bruiloften?
Hoe moet je dat dan doen, stel je komt bij de balie van een postkantoor.
Moet de medewerker dan zeggen "goedemorgen, van harte gefeliciteerd en met oprechte deelneming, wat u het beste uitkomt"
En eigenlijk moet ie dan goedemorgen weglaten want wie weet is het helemaal geen goede morgen voor de klant.
Er zitten mensen achter de balie met hun goede kanten en fouten.
Die kunnen geen rekening houden met de gemoedstoestand van de honderden die aan de balie komen alleen al om het simpele feit dat ze dat niet kunnen weten.
Maar ze mogen wel plezier hebben bij hun werk

groeten

selina

nvt
Laatst gewijzigd door selina op 06 nov 2006 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Talll

juist, ik had gewild dat hij plezier in zijn werk had. Dan had hij mij gewoon vriendelijk te woord kunnen staan ipv zijn sarcastische opmerkingen te uiten.

Er wat meer woorden ipv 'tekenen' zouden wel zo netjes hebben gestaan. De lol die hij had met zijn collega mag hij van mijn part ook naar de klant uitstralen.

Maar goed, goed lezen wat iemand schrijft is ook een vak

selina

nvt
Laatst gewijzigd door selina op 06 nov 2006 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

karr-2

Meneer of mevrouw Tall had waarschijnlijk een rotdag en meent dat nu af te moeten reageren op personeel van het postkantoor dat toevallig iets meer plezier had die dag. Kinderachtig noemen we dat in normaal Nederlands.

Talll

Nee, Selina, dat begreep ik al. Ik had het dus eigenlijk niet tegen jou, had ik er even bij moeten zetten. De service is tegenwoordig ver te zoeken nietwaar?

Karr: Als ik het af wou reageren had ik dat wel gelijk tegen de persoon ik kwestie gedaan. Mijn vraag was of anderen dit ook hadden meegemaakt. Mensen bij het postkantoor die liever andere dingen doen dan werken en hun klanten normaal te woord staan maar blijkbaar snap jij dat niet helemaal. Als jij hieruit opmaakt dat ik een rotdag had, prima, moet je zelf weten.

Iemand die wel kan reageren op mijn eigenlijke vraag?

Willem 4

Lezen mag dan een kunst zijn dat is schrijven ook.
Wordt ik door zo'n knulletje geholpen.

Knulletje?
Toen hij mijn OV in elkaar aan het knutselen was zat hij met zo'n grietje grote lol te maken over vanalles en nog wat, maar werken? ho maar!
Knutselen?
Grietje?
Werken ho maar? hij was toch de OV kaart aan het maken voor je
Nou, ik snap dat je gefrustreerd raakt als je veel OV kaarten in elkaar moet zetten voor mensen die aan hun toekomst werken, maar dat is je werk!
Mensen die aan hun toekomst werken?
Dat is je werk?
maar laten we het er maar op houden dat ik oud en wijs genoeg ben om me volwassener te gedragen dat hem
Natuurlijk kerel, wat jij wilt

Zou het misschien zo kunnen zijn dat je arrogantie uitstraald en bij die knulletjes of grietjes overkomt als iemand die zichzelf verheven voelt boven baliepersoneel?
Het komt in je schrijven wel zo over.
En zou het niet zo kunnen zijn dat mensen die zich verheven voelen wat minder vriendelijk behandeld worden?

Ik heb zelden problemen met "dienstverlenend" personeel.
Maar ja, ik ben altijd vriendelijk, uit eigenbelang want vriendelijk zijn kost me niets maar ik krijg er altijd veel van terug, met rente

groeten

karr-2

Willem jij snapt me tenminste. Behandel een ander zoals je zelf behandeld zou willen worden, dan heb je nooit problemen.

Willem 4

Wat mij vooral in het verkeerde keelgat schiet is het idee dat knulletjes en grietjes achterover moeten buigen voor iemand "die aan zijn toekomst werkt".
Wat dan voor het gemak vergeten wordt is dat de knulletjes en grietjes achter de balie belasting betalen, ook om te zorgen dat hij aan zijn toekomst kan werken.
En als er iets onzeker is dan is het wel de toekomst, ook hij kan morgen door botte pech of een stommiteit zijn toekomst totaal veranderen.

Youp van 't Hek kan dat soort mensen goed omschrijven in zijn shows en boeken. :wink:
Maar ja, je weet hoe het gaat, ze horen en lezen het wel maar het gaat altijd over de anderen :lol:

groeten

S.

Ongelezen bericht door S. »

Zo, dat is een zeer sterk betoog Willem, de spijker op het ( zere) koppie, m'n complimenten. Je hebt helemaal gelijk. Vaak laat je deze dingen ongemerkt gebeuren en dan achteraf zie je er het lu llige van in.

Talll

Heb zelf ook jaren bij een vergelijkend bedrijf gewerkt maar moet zeggen dat ik nog nooit zo kortaf ben geweest tegen iemand die zegt 'hoi ik kom mijn OV ophalen'. Maar prima, als jullie dat zien als het achterover moeten buigen voor iemand dan is dat jullie mening.

Iemand anders?

S.

Ongelezen bericht door S. »

Sorry, maar het kwam bij mij ook nogal arrogant over.Misschien niet eens bewust bedoel hoor. Zou best kunnen dat het 'knulletje' niet zo correct reageerde, maar wanneer je jezelf als volwassen ziet, dan zou ik ter plekke een reactie erop geven. En dat hoeft niet direct met een opgeheven vingertje, kan ook op een ludieke manier.

Een serieuze klacht lijkt me niet reëel.

karr-2

Als je een OV kaart komt halen ben je dus student en heb je in mijn ogen nog geen recht van spreken. Je kost dan geld in plaats van dat je geld oplevert. Eerst maar eens droog worden achter de oren, dan kun je pas spreken van "knulletjes" en je op een dergelijke arrogante manier gedragen als deze Tall meende te moeten doen.

Talll

Misschien is de formulering niet echt handig gekozen, daar kan ik op zich wel inkomen. Dat je hierdoor gelijk als arrogant gezien wordt ligt denk ik meer aan hoe je het interpreteert.

Nu ik de woorden van karr ga interpreteren komt dat bij mij arrogant over. Ligt dit aan mij? Wie zegt dat ik zo jong ben als jij denkt? En nu schijn ik opeens weer minder te zijn omdat ik in jouw ogen geld kost? Jij bent dus beter? Wie zegt dat ik niet deeltijd studeer en daarnaast vrijwilligerswerk doe? Wie zegt trouwens dat ik een kerel ben ;)
Ik denk dat er aan het interpreteren van meerdere kanten iets schort. Mijn formulering zal, zoals hierboven al staat, wellicht net handig zijn geweest maar op dat moment voelde ik mij behoorlijk in de z**k gezet.

Op een serieuze reactie zal ik inderdaad niet meer wachten, het is prima zo. Maar nogmaals, ik denk dat gelijk er bovenop springen niet werkt. Niet op dit forum en ook niet op het postkantoor. Want wat schiet je ermee op?

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Waarom was het een knulletje, en geen man? Waarom was het een grietje, en geen vrouw? Of vind jij het gewoon leuk om anderen in de **** te zetten, en ben je zelf altijd als eerste op je teentjes getrapt.

Gesloten