LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingen en vonnis

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
cornelia88

Betalingen en vonnis

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Allereerst de beste wensen voor 2006 voor iedereen!

Op 4 januari is dus de uitspraak. In het geval dat alle contracten nietig verklaard worden, zal Aegon in hoger beroep gaan.

Mijn Sprintplan loopt nog tot en met augustus. Ben ik bij een positieve uitspraak op 4 januari verplicht om nog door te betalen? Of moet je blijven betalen tot er een uitspraak ligt van de Hoge Raad waar Aegon gewoon niet omheen kan?

Wie weet dat? :)

peewee

Re: Betalingen en vonnis

Ongelezen bericht door peewee »

Cornelia,

In beginsel kun je nu al stoppen met betalen. Je vertrouwt er dan wel op dat er uiteindelijk een eindvonnis komt waarin de nietigheid van SprintPlan-contracten die onder de Wck vallen is uitgesproken. Nietigheid geldt namelijk met terugwerkende kracht, vanaf het moment dat je je contract sloot.

Verder kan de rechter het vonnis dat straks op 4 januari wordt gewezen voorzien van de kwalificatie "uitvoerbaar bij voorraad", maar bij dit soort collectieve rechtszaken gebeurt dat niet zo vaak. Rechters geven de partij die veroordeeld wordt a.h.w. de gelegenheid in hoger beroep te gaan en daarmee uitstel te krijgen.

cornelia88

Re: Betalingen en vonnis

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Ik wil niet stoppen met betalen, omdat Aegon dan een punt tegen mij heeft dat ik aan mijn kant van de overeenkomst niet voldoe.

Dus als ik je goed begrijp, moet ik gewoon doorbetalen, zelfs in het geval dat Aegon in hoger beroep gaat na aanstaande donderdag? :)

Gesloten