Ervaringen met E-part Energie (Simpelstroom)
Geplaatst: 02 jan 2006 15:41
Van 1 juni 2004 tot en met 20 november 2005 ben ik klant geweest bij E-part Energie in Woubrugge. Ik heb in al die tijd geen enkele maal een afrekening gekregen, geen jaarafrekening (die ik in juli 2005 had moeten krijgen) en ook geen eindafrekening (die ik na opzegging van het contract per 1 december 2005 had moeten krijgen).
Wel is mijn voorschotbedrag zonder nadere toelichting in augustus 2005 met 50% verhoogd. Ik heb mijn contract per aangetekend schrijven opgezegd en om een bevestiging gevraagd, nooit antwoord gekregen. De "switch" naar mijn nieuwe energieleverancier heeft wél plaatsgevonden (bericht ontvangen van nieuwe leverancier). E-part heeft ook na herhaalde schriftelijke verzoeken om bevestiging en om de eindafrekening nog niets van zich laten horen. En nu komt het: de automatische incasso's blijven gewoon doorgaan. De machtiging hiertoe heb ik tegelijk met de contractopzegging ingetrokken, maar daar trekken ze zich niks van aan. Telefonisch is het nedrijf onbereikbaar, je krijgt een bandje dat je vertelt dat ze je "helaas niet telefonisch te woord kunnen staan" en dat je maar een email moet sturen. Maar ik heb op email van hen nog nooit antwoord gehad. De incassos heb ik door de bank terug laten boeken en een klacht ingediend over het onterecht incasseren door E-part.
Mijn advies is: BLIJF VERRE VAN E-PART ENERGIE. Klant worden bij hen is een fluitje van een cent, maar daar houdt alles ook mee op.
Wel is mijn voorschotbedrag zonder nadere toelichting in augustus 2005 met 50% verhoogd. Ik heb mijn contract per aangetekend schrijven opgezegd en om een bevestiging gevraagd, nooit antwoord gekregen. De "switch" naar mijn nieuwe energieleverancier heeft wél plaatsgevonden (bericht ontvangen van nieuwe leverancier). E-part heeft ook na herhaalde schriftelijke verzoeken om bevestiging en om de eindafrekening nog niets van zich laten horen. En nu komt het: de automatische incasso's blijven gewoon doorgaan. De machtiging hiertoe heb ik tegelijk met de contractopzegging ingetrokken, maar daar trekken ze zich niks van aan. Telefonisch is het nedrijf onbereikbaar, je krijgt een bandje dat je vertelt dat ze je "helaas niet telefonisch te woord kunnen staan" en dat je maar een email moet sturen. Maar ik heb op email van hen nog nooit antwoord gehad. De incassos heb ik door de bank terug laten boeken en een klacht ingediend over het onterecht incasseren door E-part.
Mijn advies is: BLIJF VERRE VAN E-PART ENERGIE. Klant worden bij hen is een fluitje van een cent, maar daar houdt alles ook mee op.