beeindiging levering Essent.
Geplaatst: 03 jan 2006 15:44
Per 13 januari beeindigd ons leverings kontrakt bij Essent.
Hierover werden wij tegen het einde van december over bericht.
We hebben al met een andere leverancier (energie direct) kontakt gehad.
Geen ervaring mee, ik lees echter gruwel verhalen hier en daar maar we moeten snel beslissen, het kan echter even duren deze overstap periode en Essent wijkt niet af van hun datum, ze komen namelijk als ze nog geen nieuwe leveringskontrakt hebben afsluiten op 13 januari.
Sterker nog, ze willen 5 dagen VOOR 13 januari een kontrakt zien.
Energie direct is nog bezig met het verwerken van de gegevens en berichten ons verder via email. Op 27 dec. daar aangemeld maar we stonden nog steeds niet in hun systeem???
Essent toont geen begrip, jagen ons zo nog meer op kosten want sluiten af zonder pardon en daarna moet je weer aansluitkosten betalen terwijl de nieuwe leverancier bezig is met het kontrakt, zelfs 1 dag extra is TE veel gevraagd.
Ik mocht wel een nieuw kontrakt bij hun afsluiten, of ik dan wel even 500 euro borg wilde betalen boven op de voorschotnota.
Wij hebben betalingsachterstand gehad in 2005 omdat we in de schuldhulpverlening zitten.
Die achterstand is echter opgelost.
Toch blijven ze moeilijk doen.
Heeft iemand een goede tip voor ons?
En is er dan misschien een ander goedkoper energiebedrijf die sneller werkt?
Hoe kunnen we dit het beste oplossen.
Hartelijk dank voor uw reacties.
Hierover werden wij tegen het einde van december over bericht.
We hebben al met een andere leverancier (energie direct) kontakt gehad.
Geen ervaring mee, ik lees echter gruwel verhalen hier en daar maar we moeten snel beslissen, het kan echter even duren deze overstap periode en Essent wijkt niet af van hun datum, ze komen namelijk als ze nog geen nieuwe leveringskontrakt hebben afsluiten op 13 januari.
Sterker nog, ze willen 5 dagen VOOR 13 januari een kontrakt zien.
Energie direct is nog bezig met het verwerken van de gegevens en berichten ons verder via email. Op 27 dec. daar aangemeld maar we stonden nog steeds niet in hun systeem???
Essent toont geen begrip, jagen ons zo nog meer op kosten want sluiten af zonder pardon en daarna moet je weer aansluitkosten betalen terwijl de nieuwe leverancier bezig is met het kontrakt, zelfs 1 dag extra is TE veel gevraagd.
Ik mocht wel een nieuw kontrakt bij hun afsluiten, of ik dan wel even 500 euro borg wilde betalen boven op de voorschotnota.
Wij hebben betalingsachterstand gehad in 2005 omdat we in de schuldhulpverlening zitten.
Die achterstand is echter opgelost.
Toch blijven ze moeilijk doen.
Heeft iemand een goede tip voor ons?
En is er dan misschien een ander goedkoper energiebedrijf die sneller werkt?
Hoe kunnen we dit het beste oplossen.
Hartelijk dank voor uw reacties.