Retteketet niet naar Beter Bed
Geplaatst: 04 jan 2006 14:37
Eventuele door de reclame geïnspireerde potentiële Beter Bed-klanten wil ik toch even waarschuwen. Zelf was ik helaas niet zo slim om voor mijn aankoop hetzelfde te doen.
Beter Bed lijkt een goed bedrijf: mooie winkels op goede locaties met een ruime sortering. Helaas is het schijn die bedriegt. Over hun huismerk matrassen heb ik hier veel negatieve verhalen gelezen die ik herken. Natuurlijk is het niet allemaal rommel wat ze leveren maar een pocketveringmatras van € 600,- dat na een week al de eerste kuilvorming vertoont is toch wel schrikbarend. Om een hoop gezeur te voorkomen doe je een beroep op de 14 dagen omruilgarantie maar daar worden weer extra voorwaarden aan gesteld die niet in de bij de koop geleverde schriftelijke voorwaarden stonden waardoor je alsnog € 300,- kunt bijbetalen.
In discussie gaan in de winkel lukt niet, want mogen nergens een antwoord op geven want dat is het werk van de Klantenservice. Voor de klantenservice is de vraag zo ingewikkeld dat je de vraag alleen per mail of brief kunt stellen! Je krijgt een antwoord dat op geen enkel argument ingaat en vervolgens kun je daarover ook niet telefonisch in discussie gaan want dat is niet de policy van Beter Bed. Zelfs het maken van een afspraak met een servicemonteur duurt zo dagen. Lukt het uiteindelijk blijkt dit minstens vijf weken te gaan duren. Mijn conclusie is dat de service van Beter Bed ophoudt zodra ze je geld binnen hebben. Daarnaast moet je oppassen met hun huismerk. Voor deze matrassen geldt een omruilgarantie en ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik het omgeruilde matras van een eerdere koper heb ontvangen.
Beter Bed lijkt een goed bedrijf: mooie winkels op goede locaties met een ruime sortering. Helaas is het schijn die bedriegt. Over hun huismerk matrassen heb ik hier veel negatieve verhalen gelezen die ik herken. Natuurlijk is het niet allemaal rommel wat ze leveren maar een pocketveringmatras van € 600,- dat na een week al de eerste kuilvorming vertoont is toch wel schrikbarend. Om een hoop gezeur te voorkomen doe je een beroep op de 14 dagen omruilgarantie maar daar worden weer extra voorwaarden aan gesteld die niet in de bij de koop geleverde schriftelijke voorwaarden stonden waardoor je alsnog € 300,- kunt bijbetalen.
In discussie gaan in de winkel lukt niet, want mogen nergens een antwoord op geven want dat is het werk van de Klantenservice. Voor de klantenservice is de vraag zo ingewikkeld dat je de vraag alleen per mail of brief kunt stellen! Je krijgt een antwoord dat op geen enkel argument ingaat en vervolgens kun je daarover ook niet telefonisch in discussie gaan want dat is niet de policy van Beter Bed. Zelfs het maken van een afspraak met een servicemonteur duurt zo dagen. Lukt het uiteindelijk blijkt dit minstens vijf weken te gaan duren. Mijn conclusie is dat de service van Beter Bed ophoudt zodra ze je geld binnen hebben. Daarnaast moet je oppassen met hun huismerk. Voor deze matrassen geldt een omruilgarantie en ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik het omgeruilde matras van een eerdere koper heb ontvangen.