Pagina 1 van 2

spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 04 jan 2006 16:15
door whoknows
Hallo, wie heeft er ervaring met het bij verschillende winkels bestellen van de kasten, keukenapparatuur en het blad. En hoe zit het dan met de assemblage? :?: :idea: :?:

Kan volgens mij heel wat schelen wanneer je de apparatuur op internet besteld. Natuurstenen aanrecht bij de granietboer.nl en kasten bij een dealer haalt.

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 04 jan 2006 17:11
door Herrie2
Ik :) Apparatuur bij www.inbouw.nl en www.de-goedkoopste.com gekocht. Rest van de keuken bij Houtsma keukens. Op zich doen ze er niet moeilijk over, alhoewel ze liever een complete keuken verkopen natuurlijk ;)

Wanneer je de typenummers + merken van apparatuur hebt, kunnen ze de keuken hierop aanpassen.

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 04 jan 2006 17:13
door maxx
Maar dan ook het zeuren als het mis gaat......

mvg

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 04 jan 2006 18:34
door Herrie2
Wanneer alle maten correct zijn, dan moet het ook goed gemaakt worden. Ik neem aan dat de 'keukenkastjesfabriek' niet elk apparaat op voorraad heeft. Deze gaan ook uit van de tekening van de keuken'winkel'.

Meeste apparatuur heeft redelijk standaard maten overigens :)

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 04 jan 2006 20:54
door echtespecialist
Ging het goed die aparte bestellingen Herrie2 ?

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 04 jan 2006 21:18
door Herrie2
Bij mij prima. Ik wacht nog op de keuken. Ik zal zelf de kookplaat + grill uitzagen, maar dat kon de winkel prima doen, echter wisten we nog niet precies waar we hem wilden plaatsen :)

Voor de rest gewoon specificaties + typenummers meegenomen naar de winkel, op basis daarvan zijn de kasten erbij gezocht :)

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 04 jan 2006 21:34
door Rasje34
Onze keuken is ook een "allegaartje". Het fornuis, het blad, de vloer, wandtegeltjes, schouw, de kastjes...alles komt van een andere leverancier. En het is een supergoeie en mooie keuken geworden. Bij de kleur van de kastjes zou ik wel het RAL-nummer noteren; is makkelijk als je dan tegels erbij gaat zoeken.

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 04 jan 2006 22:33
door mahoni1
Hallo,

Wanneer je type nummers meeneemt naar de showroom kunnen zij kijken of ze in de prijs kunnen meegaan.

Dit kan overigens niet geheel aangezien showroom bepaalde kosten hebben bv showroom, personeel enz.

Let wel, waar ga je naartoe als er iets aan het apparaat mankeerd?
Je hoeft dan niet naar een winkel toe te gaan, zij helpen je dan eigenlijk niet.
Wie is je aanspreekpersoon?
Wordt het bij thuis geleverd of zet men de apparaten voor deur?

Bij aankoop van een complete keuken kan je vaak een korting krijgen omdat de leverancier alles mag leveren.
Dat wordt de klant dan zeg maar 'beloond'.
Vaak is het verschil dan niet erg groot meer.

Veel mensen vinden het toch fijn om ergens naar toe te kunnen, of tegen iemand te kunnen praten.

Groet.

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 05 jan 2006 06:05
door Herrie2
@mahoni1:

Helaas kon mijn leverancier niet meegaan met de prijzen en kwam er niet eens in de buurt. Het scheelde mij 1500 euro op 4 apparaten, hetgeen ik veel geld vind. Op deze manier kon ik meer geld aan de keuken zelf besteden. Dus de keukenzaak is er uiteindelijk niet veel slechter van geworden ;)

M.b.t. garantie: Bestellen online is in dat geval inderdaad een minpuntje, maar de meeste keukenzaken zullen toch ook alleen als 'doorgeef'-luik fungeren wanneer er iets moet gebeuren m.b.t. garantie. Dus of je deze nu zelf naar de fabrikant stuurt of via de keukenzaak, maakt dan niet veel uit.

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 05 jan 2006 08:35
door Blauw Dopje
maar de meeste keukenzaken zullen toch ook alleen als 'doorgeef'-luik fungeren wanneer er iets moet gebeuren m.b.t. garantie.
Niet dus!!

De meeste fabrikanten van apparaten doen alleen iets met een melding als de keuken(of apparaten-) leverancier hier een melding van maakt. Het grootste probleem zit 'm ook niet in de fabrieksgarantietermijn. Echter wat na die 2 jaar. Als je apparaat na 4 jaar de geest geeft kan een leverancier een bepaalde regeling met je treffen. Dit doet een internetwinkel dus echt niet. Maar goed voor 1500 euro heb je aardig wat over voor een eventuele reparatie over 4 jaar. Als je dat geld dan nog hebt tenminste.

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 05 jan 2006 19:26
door Herrie2
Je kan alsnog beroepen op de verwachte levensduur van een apparaat. Als je een apparaat koopt (laat zeggen schouw) voor 1200 euro, kan je ervan uitgaan dat deze langer meegaat dan de wettelijke 2 jaar garantie. Op basis hiervan kan je alsnog je service halen (al dan niet via rechtswinkel, kort geding etc.)

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 05 jan 2006 19:48
door Blauw Dopje
Ja..........

En waar ga je dat doen, want waar zit die internetwinkel. Een postbusje hier en een of ander vaag adresje daar. UIteraard zijn er ook betrouwbare internetwinkels. Maar geloof me, je recht halen is lastiger als je niet in een winkel koopt.

En ga jij maar een kortgeding starten om 250 euro vergoed te krijgen. Duurt een paar maandjes en ach... als dan je koelkast het niet doet dan wacht je toch even tot het kort geding is geweest.

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 05 jan 2006 23:20
door whoknows
Kan je dan gewoon niet de fabrikant bellen? Is volgens mij ook zo met apparatuur die uit het buitenland komt, 't is in principe 1 grote markt. De garantie moet in principe altijd door de fabrikant geleverd worden, een keuken showroom repareert niets aan apparatuur volgens mij.


Heb je de apparatuur en keuken zelf geplaatst, of heb je dat laten doen. heb in een verleden wel eens een ikea keuken geplaatst maar probeer nu een wat hogere kwaliteit kastjes te nemen. Moet nog wel kijken of het inderdaad veel scheelt. Maar het lijkt me in het merendeel van de gevallen veel te kunnen schelen.


Wat ik in ieder geval wel ga doen is prijzen voor apparatuur op internet opzoeken en ik weet ook wel wat er ongeveer per meter betaald moet worden voor een blad. Ik wil namelijk niet echt opgelicht worden. Heb soms een beetje het gevoel dat het met keukens is van: 't is wat de gek ervoor geeft" Ook de opmerking van "je moet het doen als je er een goed gevoel bij hebt" vind ik volstrekt onzin; een goede verkoper zal je proberen een goed gevoel te geven maar uiteindelijk wil hij zoveel mogelijk aan je verdienen (een goed gevoel hebben en te veel betalen gaat in heel veel gevallen heel goed samen).

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 06 jan 2006 14:04
door Rob H
whoknows schreef: Hallo, wie heeft er ervaring met het bij verschillende winkels bestellen van de kasten, keukenapparatuur en het blad. En hoe zit het dan met de assemblage?

Kan volgens mij heel wat schelen wanneer je de apparatuur op internet besteld. Natuurstenen aanrecht bij de granietboer.nl en kasten bij een dealer haalt.
Het is inderdaad goedkoper als U apparatuur via internet of het werkblad bij de granietboer bestelt.

Als U koffiebonen bestelt, dan is koffie ook goedkoper. De eieren bij de kippenboer zijn waarschijnlijk ook goedkoper. U kunt zich dan gelijk afvragen waarom supermarkten zo groot geworden zijn. :wink:

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 06 jan 2006 20:02
door layla
De opmerking dat de keukenzaak je klacht oplost gaat niet altijd op. Een dag na de oplevering van mijn keuken constateerde ik een kleine beschadiging op de ovendeur (er was een stukje glas van de rand), hetgeen pas zichtbaar werd bij het schoonmaken van de keuken. Toen ik de keukenzaak belde om het te melden, kreeg ik het telefoonnummer van de fabrikant, die moest ik zelf maar bellen om het op te lossen. Uiteindelijk was de fabrikant heel coulant en werd de ovendeur kosteloos vervangen, maar ik vond het wel een vreemde gang van zaken. Ik had eigenlijk werl verwacht dat de keukenzaak zelf iemand langs zou sturen om de klacht op te lossen.

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 06 jan 2006 20:27
door keukenvakman
Ik heb het forum hierover een tijdje gevolgd met stijgende verbazing.

Wanneer gaan aspirant keukenkopers nu eens een KEUKEN kopen en geen PRIJS. De tijd dat een keukenzaak teveel wilde verdienen aan een keuken is allang voorbij. Inderdaad kan je bij de prijsstunters niet verwachten dat ze voor alle klanten een optimale service kunnen verlenen. Service kost immers ook geld!
Zelf licht ik mijn klanten uitgebreid voor over de apparatuur, de internetwinkels doen dat niet, als er klachten zijn over de apparatuur los ík die in combinatie met de leverancier op. Er zijn heel veel goede collega's in Nederland (en Duitsland) die de klanten op een fatsoenlijke manier voorlichten en een uitstekende service verlenen. Onze visie is dat een tevreden klant een ambassadeur is voor ons bedrijf en daar doe tenslotte alles voor, toch?
Problemen komen overal voor, het verschil is hoe ze opgelost worden.

Je kunt tegenwoordig ook fietsen etc. bij de bouwmarkt kopen, is weliswaar vaak goedkoper dan de fietsenmaker maar wie geeft de meeste service? en nog belangrijker wie heeft er het meeste vakmanschap.

Dus mensen, koop een KEUKEN en geen PRIJS!

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 07 jan 2006 06:43
door 16again
Layla,

Er is niks mis mee dat de keukenzaak je direct verwijst naar de fabrikant, zolang de fabrikant je klacht naar tevredenheid oplost.

Mogelijk heeft de winkel met de fabrikant de afspraak dat de fabrikant de service op zich neemt. Dan is het niet zo handig om daar als winkel tussen te zitten (denk o.a. aan het plannen van afspraken)

Echter, pas als je er niet uit komt met de fabrikant heb je reden tot klagen en moet je de winkel op haar verantwoordelijkheden wijzen.

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 07 jan 2006 18:30
door layla
16 again, je hebt een daar een punt, maar misschien kan een internetwinkel dezelfde afspraak met zijn leveranciers hebben gemaakt?
Overigens denk ik dat het over niet al te lange termijn niet meer zo aantrekkelijk zal zijn om via internet je apparatuur te kopen, omdat het fabrikanten vrij zal staan om aan internetbedrijven hogere prijzen te gaan berekenen, omdat deze geen investeringen hoeven te doen in bijv. showrooms, personeel etc.
Dus ik denk dat het dan sowieso niet meer aantrekkelijk is.

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 07 jan 2006 20:17
door Jolynne
Overigens denk ik dat het over niet al te lange termijn niet meer zo aantrekkelijk zal zijn om via internet je apparatuur te kopen
Is al zo

Re: spullen bij verschillende winkels bestellen

Geplaatst: 17 mar 2006 19:21
door Robert71
Het is een neerwaartse spiraal ingezet door "consumenten"-websites als kieskeurig.nl en consumenten zelf. Alsof degene bovenaan in het lijstje bij jouw gewenste apparaat automatisch degen is die gekozen moet worden. Ze laten één ding zien. De prijs. En er wordt om één reden gekocht: de prijs.

De enige concurentie die er op internet is, is concurentie op prijs lijkt het wel. Hoewel sommige webshops er alles aan doen de klant in te lichten en iets moois voor te schotelen (www.internetshop.nl, www.keukeninbouw.nl, www.12cook.nl) denken sommigen er vanaf te komen met: "ergens anders goedkoper, mail ons!". Ik zou zelf nooit inbouwapparatuur zomaar via een webshop bestellen, maar de informatie op deze sites heeft mij wel een eind op weg geholpen.

Ik heb zelf uiteindelijk eieren voor m'n geld gekozen omdat mijn 2 jaar oude vaatwasser + leverancier mij in de steek liet en 20 euro meer betaald voor mijn vaatwasser en ben naar de winkel van keukeninbouw.nl gegaan. De verkoper daar gaf ook al aan dat het "huilen met de pet op" is en dat ze letterlijk hun verkoop van sommige producten zien vertienvoudigen door een apparaat 5 euro goedkoper te maken zodat het op nummer 1 staat in kieskeurig. Die 5 euro is mij uiteindelijk echter het kopje koffie, het leuke gesprek, en een fatsoenlijke behandeling aan de telefoon/in de winkel zeker waard geweest. Dit zal natuurlijk per individu verschillen (het was geen lekkere koffie!)

Hetzelfde geldt voor complete offertes. Al het werk wat gedaan moet worden voor jouw keuken zal toch door iemand betaald moeten worden. Reken er maar niet op dat de keukenzaak dit doet nadat ze je een keuken letterlijk voor inkoopprijs verkocht hebben! Of je betaald het nu, of je betaald het over een paar jaar als de boel stuk gaat. Ik ben zelf zo dom geweest om mijn apparatuur + keuken + blad allemaal ergens anders weg te halen. Alles met een dikke korting natuurlijk, maar bij de keukenkasten wordt de winst op gedrukt die normaal gemaakt wordt op het blad + apparatuur + de kasten kwam ik later achter.