LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TELE2 TELEFOONREKENING
TELE2 TELEFOONREKENING
Ik heb problemen met Tele2 over mijn telefoonrekening. Het probleem is namelijk dat nu al twee keer achter elkaar mijn telefoonrekening niet klopt. De eerste keer is namelijk dat er teveel van werd afgeschreven en toen ik belde naar dat servicenummer, wat €0,10 p/m kost, werd mij gezegd dat het gecorrigeerd zou worden bij de volgende afschrift. Komt de afschrift is er niets gecorrigeerd en blijkt deze ook niet te kloppen. Ik weer dat servicenummer gebeld werd mij gezegd dat ze het in orde zou maken.
Mijn vraag is nu: 1) Heb ik als consument het recht om een duidelijk afschrift te krijgen waar en hoe alles is gecorrigeerd?
2) Kan ik als consument het geld, wat door middel van automatische incasso van mijn rekening wordt afgehaald, terug laten storten?
3) Kan ik mijn automatische incasso laten stoppen zolang het niet goed is?
4) Wie heeft met zo'n zelfde situatie te maken gehad en hoe is dat afgelopen?
Mijn vraag is nu: 1) Heb ik als consument het recht om een duidelijk afschrift te krijgen waar en hoe alles is gecorrigeerd?
2) Kan ik als consument het geld, wat door middel van automatische incasso van mijn rekening wordt afgehaald, terug laten storten?
3) Kan ik mijn automatische incasso laten stoppen zolang het niet goed is?
4) Wie heeft met zo'n zelfde situatie te maken gehad en hoe is dat afgelopen?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 06 jan 2006 00:49
Re: TELE2 TELEFOONREKENING
Hoi,
Nou ik heb zoiets mee gemaakt, alleen dan bij UPC.
Deze firma heeft eerst 1 jaar lang folders gestuurd en brieven of ik niet automatische incasso wilde, dat scheelde mij wel 1 euro. Nou dat wou ik dus niet, wat doet UPC ze flikken het gewoon om ineens alles automatisch in te houden. Je kent de rest ik bellen, bellen enz.
De enige oplossing is of overstappen en anders je bank te vragen de incasso tegen te houden tot ze overgegaan zijn tot het corrigeren van je rekening... Dan worden ze misschien wat sneller
Nou ik heb zoiets mee gemaakt, alleen dan bij UPC.
Deze firma heeft eerst 1 jaar lang folders gestuurd en brieven of ik niet automatische incasso wilde, dat scheelde mij wel 1 euro. Nou dat wou ik dus niet, wat doet UPC ze flikken het gewoon om ineens alles automatisch in te houden. Je kent de rest ik bellen, bellen enz.
De enige oplossing is of overstappen en anders je bank te vragen de incasso tegen te houden tot ze overgegaan zijn tot het corrigeren van je rekening... Dan worden ze misschien wat sneller
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 dec 2005 21:14
Re: TELE2 TELEFOONREKENING
Heb ik gedaan met als resultaat, dat Tele 2 dreigt af te sluiten en over gaat, tot het inschakelen van hun incasso buro.
GEEN optie dus !
GEEN optie dus !
Re: TELE2 TELEFOONREKENING
Tele2 is nouw eenmaal achteraf duurder dan kpn.
Dus ik zeg altijd: Blijf bij de kpn.
Dus ik zeg altijd: Blijf bij de kpn.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 jan 2006 20:09
Re: TELE2 TELEFOONREKENING
Hey medic,
Kan je vertellen wat er precies verkeerd wordt gefactureerd?
Mijn advies is verder om je geduld te bewaren, misschien kost het gewoon wat meer tijd.
Kan je vertellen wat er precies verkeerd wordt gefactureerd?
Mijn advies is verder om je geduld te bewaren, misschien kost het gewoon wat meer tijd.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: TELE2 TELEFOONREKENING
ook ik kwam er al vrij snel achter dat Tele2 niet goedkoper, maar duurder blijkt te zijn dan KPN.
Hoe dat komt? Hoewel ze het tegendeel beweren, heb ik vaak de proef op de som genomen, door vanaf mijn vaste aansluiting naar mijn mobiel nummer te bellen, en niet op te pakken. Resultaat: die belpogingen worden geregistreerd EN in rekening gebracht. Tele2 beweert bij hoog en bij laag dat dat niet gebeurt.
Het scheelt soms 10 procent op je rekening. Met de ene hand geven, met de andere hand nemen, heet dat.
Ik zou Tele2 gewoon duidelijk maken, dat je een correcte rekening wil, en dat je die zult betalen, als het blijkt te kloppen.
Klantenservice van Tele2 is nogal hardleers wat dat betreft, dus je moet voet bij stuk houden.
Hoe dat komt? Hoewel ze het tegendeel beweren, heb ik vaak de proef op de som genomen, door vanaf mijn vaste aansluiting naar mijn mobiel nummer te bellen, en niet op te pakken. Resultaat: die belpogingen worden geregistreerd EN in rekening gebracht. Tele2 beweert bij hoog en bij laag dat dat niet gebeurt.
Het scheelt soms 10 procent op je rekening. Met de ene hand geven, met de andere hand nemen, heet dat.
Ik zou Tele2 gewoon duidelijk maken, dat je een correcte rekening wil, en dat je die zult betalen, als het blijkt te kloppen.
Klantenservice van Tele2 is nogal hardleers wat dat betreft, dus je moet voet bij stuk houden.
Re: TELE2 TELEFOONREKENING
Het hierbovenstaande is echt kul; er is geen aanbieder die dat doet en mag doen in Nederland.
Daarnaast kun je de tarieven van alle aanbieders gewoon naast elkaar leggen en dan kun je goed zien wie goedkoper is.
Daarnaast kun je de tarieven van alle aanbieders gewoon naast elkaar leggen en dan kun je goed zien wie goedkoper is.
Re: TELE2 TELEFOONREKENING
Het is dus wel zo hoor, voor elke poging om te bellen betaal je. Maar ik geloof dat dat ook bij de KPN is. Toch blijf ik bij Tele2, want ik ben nog altijd goedkoper uit. 30 Euro per 2 maanden voor mobiel en gewoon, dat vind ik niet veel.
Re: TELE2 TELEFOONREKENING
kpn doet dat dus niet. Kijk een keer op deze site dan kun je zien wat al die bedrijven doen om hun geld te verdienen. http://www.yiggers.nl/telefonie/addertjes/