LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oppassen geblazen!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Wim

Oppassen geblazen!!!

Ongelezen bericht door Wim »

Bij mijn contract heb ik een vooruitbetaling gedaan.
Na 5 jaar moet ik weer maandelijke termijnen betalen.
In het contract is een automatische incasso verwerkt.
Ik ben bang dat na die vijf jaar ik automatisch verder ga betalen en ik zelfs geen verlengingsvoorstel krijg.
Wim

rene

Re: Oppassen geblazen!!!

Ongelezen bericht door rene »

beste wim.
ook ik heb hetzelfde contract, en heb gisteren het aanbod van dexia ontvangen.
het is wel zo als je hier niet op reageert dat je automatisch de afgesproken maand termijnen moet gaan betalen
en daar woord je niet vrolijk van.

Jan.H,

Ongelezen bericht door Jan.H, »

Beste Wim .Welk "Legioproduct" heb jij?
Vijf jaar geleden waren de aandelen nog niet op hun hoogste
punt, maar dat ligt aan je contract of je dan nog moet
betalen. Vr.gr.Jan.H,

Wim

Beste Jan.H.

Het zijn 2 contracten:All round Sparen en Overwaarde Effect

Jan.H,

Ongelezen bericht door Jan.H, »

Aan Wim,
Dat zijn inderdaad"aflossingsproducten" die niet voor een Dexia"aanbod" in aanmerking komen Of je met zo'n aanbod
blij moet zijn? Ik denk het niet.Dexia en c.s. zal nooit meer het
vertrouwen van de klanten kunnen terugwinnen als ze deze
Legio-ellende niet keurig oplossen.

Wim

Beste Jan.H.

Zou je je antwoord nog nader kunnen uitleggen.
Wat moet ik nou echt verstaan onder aflossingsprodukten.
En is dan de "aflossing"gedaan na de eerste vijf jaar of pas aan het einde van de gehele looptijd van het contract. In mijn geval is dit 20 jaar.
Graag zal ik je antwoord ontvangen.

liesje

Ongelezen bericht door liesje »

Wim, dat was al eerder aan de orde in het forum. Het is een aflossingsproduct, maar alleen als je het 20 jaar laat lopen. Zelf heb ik getekend voor 5 jaar. In dat geval blijf je wel met een flinke restschuld zitten. Maar dat is uiteraard slechts een detail. Dexia neemt dit product dan ook niet mee in haar aanbod. De stichting gelukkig wel.

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

Hallo Wim!

Je lost af op basis van annuïteiten. Dat betekent dat je in de eerste jaren veel rente en weinig aflossing betaald en dat de balans gedurende de jaren verschuift naar veel aflossing, weinig rente. Na 5 jaar kun je dagelijks beslissen of je er wel of niet mee door wil gaan. Die beslissing moet je natuurlijk af laten hangen van het feit of de winst minimaal de nog af te lossen schuld evenaart.

De stichting zal met klachten tegen dit product weinig kans maken, omdat er geen vaste einddatum is.

Groeten hoor! Kees

Leon

Ongelezen bericht door Leon »

Hallo Wim,

ik denk daar wat anders over. Wij hebben ook een aflossingsprodukt(weten we ook pas sinds een paar maanden), Mbv. van een depot werd de rente betaald. Nu is het depot leeg en dus moet er fiks gedrag per maand betaald worden. Dat bedrag is belachelijk hoog tov. inkomsten. Adviseur heeft er niks over gezegd, wij hebben in 2000 aangegeven dat we maximaal F300 per maand konden missen. Dat is 131 euro geworden(Hypotheek over de overwaarde.), nu komt daar dus 476 euro bij en dat wijkt toch wel erg af van die F300. Een erg goed reden om te protesteren lijkt me.

Groeten,
Léon

jos

Ongelezen bericht door jos »

Niet blijven zeuren op dit forum kom maar in de benen.
Als we voor de vrede binnen eenweek op straat kunnen staan dan kan dat ook voor onze zaak.
We moeten snel zijn en gaan voor onze zaak.

Wim

Kees,
Waarom zou de stichting hier geen kans maken?
Het algemene bezwaar: het ontbreken van een goede voorlichting bij het aangaan van het contract geldt toch ook hier

Kees

Hoi Wim!

Omdat ik denk dat stichting het daarop uberhaupt niet gaat winnen. Voorlichting is door en door gecheckt door de STE, daar gaan ze nu niet op terug komen.

ALs er iets gewonnen wordt, dan is het op zaken zoals die ene winnaar bij het DSI: ander contract dan het oorspronkelijke aangesmeerd gekregen als opvolger, terwijl er verteld is dat het om dezelfde risico's ging.

Verder vrees ik dat het allemaal vrij kansloos wordt, zeker als het contracten met een niet vaste afloopdatum betreft.

Succes en groeten hoor! Kees

Liesje

Ongelezen bericht door Liesje »

Ik heb wel een afloopdatum erop staan. Dus dat begrijp ik dan niet.

Kees

Hoi Liesje!

Je hebt contracten die na precies 3 jaar zijn afgelopen en contracten waar je na 5 jaar elke dag (gedurende 15 jaar) mag besluiten te stoppen. Dat noem ik contracten zonder vaste afloopdatum.

Groeten hoor! Kees

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Kees,
Na die 5 jaar mag je stoppen, ja, je mag stoppen , maar de rest van die termijnen moet je dan wel in 1 keer aflossen.
Je blijft dus 15 jaar betalen.
Of je stopt maakt hun niet uit hoor.

Wim

Sonja,

Ik vraag me af of het dan na 5 jaar verstandig is om te stoppen; Als je doorgaat (en als ik Kees begrijp wordt dit niet gezien als een verlenging; zie topic: Wat verstaat SLV onder verlenging?) dan kun je steeds zelf bepalen of je stopt (boetevrij).Misschien als de koersen gaan stijgen, je uiteindelijk toch beter af bent.Je zult je dus na 5 jaar en steeds daarna heel goed moeten realiseren en berekenen wat je het beste kunt doen
Wim

Kees

Hoi Wim!

Het gaat inderdaad precies zoals je het hierboven beschrijft. Natuurlijk moet je wel nog je restant schuld afbetalen na vijf jaar (het gedeelte dat je nog niet hebt afgelost dus) en dat moet je steeds even berekenen. Maar je hoeftniet de resterende rente te voldoen ineens of zo als je stopt na vijf jaar. En het valt onder de bestaande overeenkomst en tast dus niet je positie aan als je meedoet met leaseverlies.

Groeten hoor! Kees

Gesloten