LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forum gestopt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Frankdekeizer
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:54

Forum gestopt

Ongelezen bericht door Frankdekeizer »

Forum gestopt
Laatst gewijzigd door Frankdekeizer op 10 jan 2006 07:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: Forum gestopt

Ongelezen bericht door Beer2 »

klacht via reisbureau naar touroperator insturen, deze moet binen 6 weken een reactie geven. Mocht je niet eens zijn met hun reactie kan er nog een keer tegen in gegaan worden. En daarna na ca 3maanden kan je naar de geschillencommissie, een onafhankelijk commisse, die doet dan een uitspraak over de zaak.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Forum gestopt

Ongelezen bericht door eeliane »

SGR staat voor het feit dat als de touroperator of reisburo financieel niet meer voor uw reis kan zorgdragen dit door hen wordt overgenomen. Ook als u bijvoorbeld al in t buitenland zit en touroperator gaat hier failliet dan halen zij u terug (zonder dat u daar extra voor hoeft te betalen)
Anvr, dan moet u eens gaan rondkijken op hun site daar staan de regels op waar touroperator en klant zich aan moeten houden. Voor de reis wat betreft de overeenkomst/betaling, wat te doen tijdens de reis met problemen en naa de reis hoe een klacht in te dienen etc.
Dus SGR draagt bij tot 'financieele' bij calamiteiten en financiele problemen van touroperator en reisburo.
Anvr stelt regels op omtrent de reisovereenkomst en betalings en klachten regeling.
Dus met een klacht moet u de anvr reisvoorwaarden erbij halen en dan bekijken hoe u de klacht moet insturen. en aan welke voorwaarden de touroperator zich moet houden omtrent de klachtenafhandeling.

Gesloten