LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de upc mediabox

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
la

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door la »

Ik heb de Mediabox een aantal weken geprobeerd en heb 'm vandaag in orginele doos retour gestuurd naar het daarop vermelde antwoordnummer. Wat een opluchting!. Ik kan nu de TV weer gewoon aanzetten, snel zappen en heb een kraakhelder analoog beeld. Bij aankomst in het postkantoor zei de TPG medewerker zonder dat ik iets had gezegd: 'Retourtje?'. 'k Was kennelijk niet de eerste..........

Kees29

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Kees29 »

Hallo,

Afgelopen vrijdag is de TPG bij mij aan de deur geweest met waarschijnlijk, de mediabox.
Ik was er niet dus ligt het op het postkantoor voor mij klaar.
Ik ga dit dus weigeren aangezien ik VEEL ELLENDE met UPC heb meegemaakt.
Ik krijg b.v nog geld van ze van januari 2005.
Klopt het dat de mediabox vanuit Maarssen verstuurd wordt en wat is hun antwoordnummer in Maarssen?
Dit staat nl. niet op antwoordnummer.nl

b.v.d.

Kees

254985494613636

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door 254985494613636 »

Waarom zou je uberhaubt de mediabox terug sturen? beetje moeilijk doen niet ! UPC is bezig zijn analoge netwerk om te bouwen naar digitaal waarbij je genoodzaakt bent op korte termijn alsnog zelf zo'n mediabox in huis te moeten halen.

laten wij allemaal de mediabox weigeren en onze LCD tv's de deur uit doen en een zwart wit televisie kijken ! ! ! yea!!! (ben ik nu ook populair ?) haha 8) go go digitale televisie en HD tv :D

Analoog beeld suxt gewoon !

la

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door la »

Analoge TV houdt nog lang niet op te bestaan. En als over een paar jaar het analoge signaal toch niet meer wordt doorgegeven hebben we allang weer andere alternatieven (en betere techniek). De komende jaren ga ik lekker nog onbezorgd analoge TV kijken zonder problemen. Heb gelezen dat een TPG medewerker 70% van z'n mediaboxen weer mee terug moest nemen omdat ze massaal worden geweigerd! Eerlijk: ik ben heel blij dat die Mediabox m'n huis uit is. Installeren en uitproberen is verspilde moeite!!

Gast

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Gast »

De groene coax kabel die uit de grond komt wordt ook gebruikt ik ook
voor de aansluiting in de woonkamer, hier is de mediabox dus direct op aangesloten.
Voor de kwaliteit van het beeld maakt dit helemaal niets uit gewoon waardeloos blokkerig beeld en sommige zenders zijn niet eens te bereiken.
Kortom weg met die troep en lekker analoog kijken.
De upc servidesk denkt nog steeds dat de klant het fout doet, arroganter
kan het toch niet lijkt mij.
Nog even en ik doe heel UPC de deur uit.

Gast

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds 24 december de mediabox in huis. Beeld blokkerig, geluid slecht, box valt uit, beeld bevriest enz. Dit nog steeds na bezoek van 4 monteurs. Nieuwe kabels en pluggen ertussen (dure) en nog bagger. Gratis zenders voor een maand zijn wel leuk las je er tenminste naar kunt kijken. De beloofde dvd kwaliteit is het in ieder geval niet. Mijn analoge signaal overtreft het signaal van de mediabox. Ze zijn er bij UPC in ieder geval nog niet klaar voor in mijn ogen getuige de vele softwareupdates die je krijgt en waarbij steeds mijn mediabox uitvalt. Softwareupdate in progress, do NOT switch off your decoder. Nee, dat doet hij G...... zelf wel. Ik zit er hard aan te denken om mijn 5 maanden oude herderpup zijn lusten te laten botvieren od die mediabox. Maar dat kost weer geld en dan weten ze je wel te vinden waarschijnlijk. Ik ben niet de enige met dit probleem en ik heb alle respect voor eventuele opstartproblemen bij UPC maar als je dan toch iedereen zo`n ding door zijn strot wil duwen geef dan het hele zenderpakket gratis totdat je je problemen onder controle hebt. Dat zou dan een beetje service zijn.

Groet,
Ed Keller

Harry M

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Harry M »

:cry:
Ik heb onlangs een prachtige LCD tv gekocht. Samen met de mediabox van UPC dacht ik superieur beeld binnen te halen, maar helaas!
Na eindeloze tel gesprekken heb ik de moed opgegeven. Ondanks het aanschaffen van dure kabels bleef het beeld blokkerig. Op de ene zender kreeg ik prachtig beeld en op de andere was het zeer blokkerig. Volgens UPC mocht ik niet lussen voor de aansluiting op de media-box. Maar dat verhaaltje is gel...l, aangezien mijn tv boven (3x doorgelust) wel helder beeld krijgt via deze mediabox. Deze tv is meer dan 15 jaar oud. Volgens UPC ligt het aan de tv van Philips, te modern, hoe verzinnen ze het!! Over 1 mnd komt nieuwe software uit en dan maar weer proberen.
Wie heeft dit ook meegemaakt? Philips herkent dit probleem niet!

gr harry

G.Rietveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2006 16:19

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door G.Rietveld »

Geachte redactie,

Sinds enige weken ook een mediabox in huis,na klachten van blokkerig beeld en gelijktijdig stotterend geluid (volgens mijn idee een te zwak signaal)heeft UPC een monteur gestuurd voor het meten van het signaal,wat oke bleek te zijn en werd ook bevestigd door de helpdesk die het binnenkomend signaal op sterkte kan zien.Daarna een versterker opgestuurd,welke ook niet de gewenste verbetering gaf.
Verder de benodigde antennekabel gekocht (C12 kwaliteit)problemen nog niet opgelost.
Opnieuw de helpdesk gebeld die mij de software versie vroeg,deze moest zijn versie 1,72(laatste versie update) en de beeld kwaliteit op stansaard zetten.
Dit kan men zien via het menu-instellingen-dianogstic.en de standaardinstelling via menu en dan tv instellingen.
De beeld en geluidstoringen zijn wel minder in frequentie,maar nog niet helemaal storing vrij.
De storingen komen vooral voor,wanneer er veel beeldbewegingen zijn .
Bij b.v. een teletekstpagina zal de mediabox dit goed weergeven.
Ik hoop dat UPC dit probleem binnen een half jaar (gratis) weet op te lossen,anders vrees ik dat heel veel klanten de mediabox terug sturen.

Gerrit Rietveld

Olthof

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Olthof »

Sinds wij de Mediabox hebben kunnen wij de Videorecorder niet meer gebruiken, en ook niet meer analoog.

efenaa

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door efenaa »

In gebruiksaanwijzing staat alleen maar een scartkabel van box naar videorecorder. Doch doe ook een coaxkabel erbij van de box naar videorecorder. Bij mij is hierdoor het probleem oggelost. Kan alles opnemen en afspelen.
Succes .

mikerjt
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2006 15:19

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door mikerjt »

Kan iemand mij vertellen waarom de mediabox aangeeft dat er geen signaal/sterkte word waargenomen na het aansluiten van de gratis op proef gekregen mediabox?! Alle kabels zijn goed aangesloten maar in het instalatiemenu geeft die dus aan dat er geen signaal word waargenomen.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Chima »

Voor mensen met een veminderd signaal.
Stuur een mailtje naar UPC en vraag om:

Een push-on versterker/splitter (BDA-01) 1 radio en 4 tv/data uitgangen 4dB, wanneer je een wandcontactdoos hebt.
of
Een inhuisversterker multimedia breedband versterker retourgeschikt 4 uitgangen van 4dB (FDU-44).

Ik zeg niet dat het daarmee opgelost is maar het helpt vast wel wat mee.

anti upc
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2006 18:18

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door anti upc »

wij kregen de media box ook van upc
de eerste box liep het beeld steeds vast 2 monteurs komen hier
we krijgen een andere box
nog steeds liep het beeld vast
ik ga upc niet meer bellen kost je handen vol met geld
de box gaat uit dit huishouden zeer snel weg
dan maar een schotel .

Manta79
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:59

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Manta79 »

Ik heb de push on versterker ontvangen en alles is zeer mooi en ik ondervind geen storingen meer sinds die tijd, af en toe een blokkie en het enige kanaal dat veel beter kan is het UPC informatiekanaal...

dus vraag aan dat ding.

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Heinz »

Blokjes in het beeld, steeds overspringend geluid, de ene dag alleen op bepaalde kanalen zichtbaar en de volgende dag weer op hele andere. Dit zijn de storingen die ik al maandenlang bij het digitaal kijken via de UPC Media Box ondervind. Al heel vaak met het servicecenter gebeld. Eerst wijtte men het aan een te zwakke coaxkabel, dus voor 20,- Euro een voorgeschreven dikkere kabel aangeschaft. Toen zou de afstand van de wandcontactdoos naar de Media Box te groot zijn (4 meter mag maximaal, terwijl de lengte van mijn coaxkabel 9 m is). Vervolgens hoorde ik dat UPC versterkertjes heeft die gratis aan abonneé's worden aangeboden indien de Media Box een te zwak signaal ontvangt. Nee, daarvoor kwam ik niet in aanmerking, want die worden alleen toegezonden als het hele beeld continu op zwart gaat.

En nu kwam pas de aap uit de mouw: UPC geeft toe dat ze met een algemeen ontvangstprobleem kampen en haast iedereen die digitale tv-beelden via de Media Box ontvangt heeft hier last van, de een wat meer dan de ander. Het zou ook afhangen ik welk gebied je woont. Maar...er wordt aan gewerkt. Hoelang dit nog zal duren kunnen ze bij UPC echter niet voorspellen.

G.Moore
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2006 21:50

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door G.Moore »

BBC3 en 4 zenden wel overdag uit. Alleen
wordt er overdag geen information table (PMT)
mee uitgezonden.
Sommige digitale ontvangers schakelen auto-
matisch op zwart als er geen PMT is, terwijl er wel
TV signaal is.

In het dagblad zag ik deze week 2 advertenties van UPC.
Hierin beweren zij dat de mediabox het "analoge" signaal
omzet naar "digitaal". Dat klopt natuurlijk niet; moet zijn
van digitaal naar analoog. Blijkbaar hebben ze er bij UPC
niet zo veel verstand van....

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

BBC3 en 4 zenden wel overdag uit. Alleen
wordt er overdag geen information table (PMT)
mee uitgezonden.
Sommige digitale ontvangers schakelen auto-
matisch op zwart als er geen PMT is, terwijl er wel
TV signaal is.
Er kan dan wel signaal zijn, maar ze zenden op de dag geen programma's uit. Link: programmagids BBC3

In het dagblad zag ik deze week 2 advertenties van UPC.
Hierin beweren zij dat de mediabox het "analoge" signaal
omzet naar "digitaal". Dat klopt natuurlijk niet; moet zijn
van digitaal naar analoog. Blijkbaar hebben ze er bij UPC
niet zo veel verstand van....
Het digitale signaal is gemoduleerd op een analoog signaal, dus in feite klopt hun bewering wel, maar het lijkt mij dat ze hier proberen mensen te doen geloven dat de mediabox de bestaande analoge zenders omzet in digitale. Niets is natuurlijk minder waar, de digitale zenders worden los van de analoge op de kabel gezet (analoge op de UHF Band, en de digitale vermoed ik op de vrijgemaakte VHF Banden en S-kanalen)

Digitaal staat voor veel mensen synoniem aan superieur, en bij digitale tv wordt al gauw (onterecht) de associatie met DVD gelegd. Helaas wordt door diverse bedrijven misbruik van deze gedachtengang gemaakt.

mediaboxUPC
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2006 21:04

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door mediaboxUPC »

Een reactie n.a.v.:

Bericht van Heinz Geplaatst op 31 Mrt 2006 09:21.

Maak je ***** maar nat ...er zijn klanten die dit al van vorig jaar in de zomere hadden...en wij van 6 januari j.l....in almere met daarbij vastlopende kast (geen beeld zwart of vastbevroren beeld of beeld met weergave van de zender zonder beeld).

Ben van plan voor die 6 maanden proefperiode de box terug te sturen mits ze de storing minimaal de laatste twee weken van die proefperiode het signaal in orde hebben...

Alle mogelijke kabels zijn aangesloten geweest van de beste kwaliteit en afgeschermde kabels die je kunt aanschaffen.

Zelf 3 x of meer de UPC over de vloer gehad ....als ze die monteur nou eens inzetten om het UPV net te checken zouden ze dit mischien wel halen...

De bedrijfsvoering blijkt nog meer te haperen dan het beeld en geluidskwaliteit....dus dit moet ookenns op orde gesteld gaan worden...

Klanten binnenlokken en achteraf de klanten met het probleem opzadelen.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Eerst wijtte men het aan een te zwakke coaxkabel, dus voor 20,- Euro een voorgeschreven dikkere kabel aangeschaft. Toen zou de afstand van de wandcontactdoos naar de Media Box te groot zijn (4 meter mag maximaal, terwijl de lengte van mijn coaxkabel 9 m is).
De demping per meter van een goede coaxkabel (Bijv Coax 12, Belden H125 of Hirschman koka 799) is in dit frequentiegebied (150-400MHz) zo laag (<1,2dB op 9 meter) dat dit op deze lengte verwaarloosbaar is. De gebruikte connectoren zijn minstens zo belangrijk en veroorzaken vaker een probleem, evenals het AOP of SOP (abonnee/signaal overname punt). Ook de aanvoerkabel kan geoxideerd zijn.

Bij Hirschman kun je een handboek downloaden waarin een en ander helder uitgelegd wordt.
Laatst gewijzigd door SimonleBon op 07 apr 2006 01:37, 1 keer totaal gewijzigd.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Graag wil ik mij ook in deze discussie mengen. Heb inmiddels een week deze troep in huis van UPC. Het is bagger wat UPC levert en dat terwijl in bijvoorbeeld America Digtital TV GRATIS wordt doorgezonden maar UPC wil voor deze exta service weer extra geld hebben, maar voor wat eigenlijk?

Ook ik regelmatig storingen op mijn prachtige LCD scherm. Blokvorming, streepjes, hangend beeld, geluid weg, beeld stil, geen cartoon network of streepjes. Gelukkig kan ik switschen naar analoog, wat een verademing! Ga UPC echt niet bellen want dat levert hun weer geld op. Stuur het gewoon terug (6 maanden op proef dus).

Jammer dat Philips nog geen volwaardige mediabox heeft die het gewoon doet zoals ie moet doen.

Tip: neem hoogwaardige kabels zoals van Monster of zoiets dergelijks. Dat scheelt echt al veel. Scheelt je 2 euro per maand en je hebt geen gelazer. Wacht ondertussen af op HD.

Gesloten