LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali sluit af maar ik moet wel doorbetalen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ErickK

Tiscali sluit af maar ik moet wel doorbetalen

Ongelezen bericht door ErickK »

Ik zit met het volgende probleem.
Mijn ADSL provider Tiscali heeft mijn ADSL verbinding afgesloten ivm een zgn. open proxy. Er schijnt via mijn computer spam te worden verstuurd en ik ben er zeker van dat ik het niet doe. Op mijn computer draaide al een virusscanner, firewall (Pccillin) en een spyware detectie programma (allen up-to-date) maar op aanraden van Tiscali heb ik ook nog een andere anti-spyware programma geinstalleerd (Ad-aware). Ondanks alle voorzorgmaatregelen heeft Tiscali dus mijn ADSL verbinding definitief afgesloten maar ik moet nog wel tot aan oktober 2006 mijn abonnementgeld blijven betalen. Daarbij komt dat ik net via Tiscali een modem heb besteld om te telefoneren via ADSL en daarbij mijn KPN abonnement heb opgezegd. Het komt er dus op neer dat ik niet kan telefoneren, niet kan internetten (terwijl ik het nodig heb voor mijn werk, telebankieren en o.a. belastingaangifte) en toch mijn abonnementgeld moet blijven betalen. Kan Tiscali dit zo maar doen? Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, dan wel met Tiscali dan wel met een andere provider?

jvs

Re: Tiscali sluit af maar ik moet wel doorbetalen

Ongelezen bericht door jvs »

Kan Tiscali dit zo maar doen?
Als zij er bewijs voor hebben en het in de algemene voorwaarden staat, ja. Jij veroorzaakt overlast, zij mogen jou dan afsluiten en jou verantwoordelijk houden voor de kosten. Je zou dit kunnen aanvechten en het tot aan een rechter kunnen laten lopen, dan moet tiscali uiteraard met bewijs komen

Over het algemeen klopt het wel als een isp zegt dat je een open proxy draait, dus ondanks dat je het zo zeker weet, zal er weldegelijk hinder vanaf jouw ip adres veroorzaakt zijn. Draai je niet toevallig een draadloos netwerk? Je hebt best kans dat een andere pc dit veroorzaakt heeft.

Hoe weet je trouwens zo zeker dat het niet jouw pc was?

Theo1980

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Tiscali mag dit inderdaad doen, met inachtname van de Algemene Voorwaarden.

ErickK

Ongelezen bericht door ErickK »

Bedankt voor jullie reacties.

Allereerst kan het heel goed zijn dat via mijn computer de spam wordt verstuurd. Ik ben er alleen zeker van dat ik het zelf niet doe. Ik ga ervan uit dat wanneer ik een up-to-date virusprogramma en spyware programma heb draaien dat dit wordt opgemerkt. Nu moet ik wel bekennen dat ik niets snap van de log files dat geproduceerd worden door deze programma's en dat ik na een scan alle 'gevaarlijke' files laat verwijderen.
Ik heb Tiscali gevraagd om alle bewijzen op te sturen en bij de vraag of het via e-mail kon worden verstuurd moest ik wel lachen.
Er zijn natuurlijk altijd twee kanten aan een verhaal, en je kunt je als bedrijf ook zo rigide opstellen. Maar is dit klantvriendelijk? Geef een redelijke boete en geen boete van 300 Euro (want daar komt het op neer).
Ik vraag mij ook sterk af, met al die consumentbeschermende regels dat een bedrijf bedragen in rekening mag brengen zonder dat de dienst wordt geleverd. Want ook nu komt het daar op neer.

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Jij wil wel afnemen maar Tiscally wil niet meer leveren.
Lijkt me dat ze dan, met uitzondering van de lopende maand. ook niet meer kunnen berekenen.
Dat het wellicht in de algemene voorwaarden staat wil nog niet zeggen dat het ook redelijk te noemen is.

Ik heb geen verstand van juridische zaken maar dit lijkt me nogal voor de hand liggend, geen levering = geen betaling

groeten

Gesloten