Pagina 1 van 2

"service" ANWB!

Geplaatst: 09 jan 2006 14:58
door dikkemick
Hoe bureaucratisch en onverantwoordelijk kan een organisatie als de ANWB zijn? Ik sta met m'n auto op 50meter(!)afstand van het bord "einde bebouwde kom" en sta dus inderdaad nog in mijn eigen woonplaats, waar ik geen lidmaatschap voor heb afgesloten (heb een basis abonnement). Het vriest en ik sta met een klein kind in een auto die absoluut niet meer kan rijden en bel dus de ANWB. Voor 80 euro extra zijn ze bereid iemand te sturen, maar ik kan natuurlijk ook mijn auto 50 meter verderop duwen en dan nogmaals bellen. Dat ik dan met baby achterin een druk kruispunt met stoplichten eerst moet oversteken...
Het lukte helaas niet m'n abonnement telefonisch op te zeggen! Iemand ook van deze leuke ANWB-ervaringen?

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 09 jan 2006 23:56
door Hello
Je zou verwachten met al die ledenverliezen die de anwb lijdt dat ze met hun klanten wel wat soepeler om zouden gaan maar praktijk blijkt anders. Je hebt natuurlijk zo'n eigenwijsje aan de telefoon gehad die zich precies aan de regels houd maar dat in dit geval beter niet had kunnen doen (ontevreden klant ). Als je een manager oid aan de lijn had gehad zou deze hoogstwaarschijnlijk wel een auto gratis gestuurd hebben. Ze hebben zich strikt aan de regels gehouden, waar zijn regels anders voor, maar het had wel iets soepeler gekund idd.

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 10 jan 2006 10:09
door reintje vitesse
Die enkele keer dat ik ze nodig had ben ik altijd keurig door de ANWB geholpen. Ik heb wel een abonnement voor in de stad en ik vind dat de ANWB correct gehandeld heeft. Waar leg je anders de grens en vind jij dat anderen die wel een abonnement hebben voor jou zouden moeten betalen ? Onverantwoordelijk kan ik verder helemaal niet plaatsen want jij had ook een plaatselijke dealer/garage kunnen bellen ipv te willen profiteren van iets waar je geen recht op hebt :!:

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 10 jan 2006 12:10
door Hello
Ze heeft niet geprofiteerd en jij bent dus helemaal niet zakelijk ingesteld zo te zien uit je reactie. Nooit gehoord van de kreet : Een tevreden klant van vandaag is de klant van de toekomst. En die kan ANWB goed gebruiken.

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 10 jan 2006 17:28
door michaelluie
De anwb heeft helemaal juist gehandeld.
Als U destijds een keuze heeft gemaakt die U toen goed uitkwam moet U niet gaan klagen als zij zich aan de voorwaarden houden.( het is/was Uw keuze om basis lid te worden en daarmee 30 euro per jaar te bezuinigen.Als zij U nu wel helpt zonder meer kosten kan iedereen wel zijn totaallidmaatschap opzeggen.Want iedereen kan wel een reden verzinnnen waarom ze hadden moeten komen (oma is ziek, klein dorp,lang lid,zwanger,kou enz, enz.).
Bovendien wilden ze wel komen echter wilde U wederom niet betalen.Een bezoekje aan de website www.anwb.nl leert dat U 80.15 euro moest betalen en dat is dan 50 euro verhoogd omdat U geen juist lidmaatschap had.Dus blijkbaar had U toch niet zoveel pech dat het U dat waard was.Ik hoop alleen dat U Uw les nu heeft geleerd en dus alleen te bezuinigen op de dingen die U zich kunt veroorloven.


Met vriendelijke groet

Michael

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 10 jan 2006 17:56
door reintje vitesse
Ze heeft niet geprofiteerd en jij bent dus helemaal niet zakelijk ingesteld zo te zien uit je reactie.
Nee klopt, wij zijn pas 25 jaar zelfstandig :lol: :lol: maar wel zodanig zelfstandig dat wij een hekel hebben aan profiteurs :o en niet om op te scheppen maar daar varen we wel bij en even vertaald naar onze zaak: garantie krijg je als je er recht op hebt en aanvullende garantie alleen als je ervoor betaald hebt, geen discussie over mogellijk. :roll:

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 10 jan 2006 18:01
door Hello
Dat u 25 jaar zelfstandig bent wil niet zeggen dat het niet beter kan.
Klantvriendelijkheid is gewoon heel erg belangrijk in deze tijd van zware concurentie, ANWB doet er goed aan om zuinig met z'n klanten om te springen. Het zijn vaak de zelfstandigendie profiteurs zijn , marges zijn lekker makkelijk te bepalen !

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 10 jan 2006 18:11
door reintje vitesse
ANWB doet er goed aan om zuinig met z'n klanten om te springen
Wel met z'n klanten maar niet met hen die van een dienst willen profiteren waar ze niet voor hebben betaald . Waarom in dit geval geen dealer gebeld ? Waarschijnlijk om de voorrijkosten :!:
Het zijn vaak de zelfstandige die profiteurs zijn , marges zijn lekker makkelijk te bepalen !
Ook weer zo'n loze kreet, als het zo eenvoudig is moet je het ook proberen want je kunt er een leuke boterham in verdienen alleen zien types als jij alleen de leuke kant van het verhaal en niet de keerzijde, hoe hard er bijv. gewerkt dient te worden en dan niet aleen maar van 9.00 - 17.00 uur. Waarschijnlijk begrijp je dit toch niet dus ,laat maar zitten :roll:

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 10 jan 2006 18:54
door Hello
Sterker nog, ik weet het wel. Tot kort werkte ik 15 jaar voor een grote meubelzaak waarvan 10 jaar als bedrijfsleider. Ik had carte blanche wat betreft serviceverlening en toenadering naar klanten. Elke serviceaanvraag via telefoon of brief bekeek ik elke keer weer apart, er waren geen standaard regeltjes ,en dat maakt een bedrijf goed of niet. Ongeveer 20 % van onze klanten kwamen met ons in aanraking via goede berichten van kennissen en familie. Dit is een zeer hoog percentage wat door veel bedrijven niet gehaald word puur vanwege "de regeltjes". Wil niet zeggen dat een klant altijd maar gelijk moet hebben , zeker niet, maar de klant die u wegstuurd omdat z'n reguliere garantie net voorbij is koopt bij u waarschijnlijk nooit meer wat en deed dat na onze coulanceregeling wel. Bepaal voor uzelf wat beter is.

Oh ja, ik werkte ook van 9 tot 5 maar ook nog 2 koopavonden en een zaterdag. Echt een opmerking van een eigen ondernemer."Wij werken hard en een werknemer niet" .

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 10 jan 2006 21:53
door NAK
Tot kort werkte ik 15 jaar voor een grote meubelzaak waarvan 10 jaar als bedrijfsleider. Ik had carte blanche wat betreft serviceverlening en toenadering naar klanten. Elke serviceaanvraag via telefoon of brief bekeek ik elke keer weer apart, er waren geen standaard regeltjes ,en dat maakt een bedrijf goed of niet.
Dat kan alleen maar Poppeliers geweest zijn :oops:

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 10 jan 2006 21:59
door Hello
Je hebt er altijd mensen bij die denken dat ze overal verstand van hebben. Nee, het was niet Poppeliers .

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 10 jan 2006 22:06
door keurmeester
Ging dit topic nu over de ANWB of over zelfstandige ondernemers :?:
Hello,
ben je nu zelfstandig ondernemer :?:
kijk in alle takken van dienstverlening zijn er regels omdat mensen anders niet meer weten waar ze aan toe zijn, en waar ze op terug kunnen vallen als er iemand zelf regeltjes gaat maken!!!
regels zijn regels klaar :shock:

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 10 jan 2006 22:27
door Hello
Keurmeester, jij hebt je mening en ik heb de mijne .Regels zijn er om gebroken te worden. Mag elke ondernemer zelf bepalen of hij zich precies aan de regels houd of niet ? Als je dit hele topic goed leest zie je dat ik niet begonnen ben over eigen onderneming en wat daarbij hoort.

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 11 jan 2006 15:01
door reintje vitesse
Mag elke ondernemer zelf bepalen of hij zich precies aan de regels houd of niet ?
Precies en de ANWB doet dat en ze hebben, althans volgens mij, nog gelijk ook :o

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 11 jan 2006 16:54
door keurmeester
precies reintje...
ook ik moet me aan de regels houden, maar we rijden allemaal wel eens door rood of niet soms :? :wink: :wink:
hello, die opmerking over ondernemers was .......,inderdaad niet voor jou bedoelt :oops:
groeten Leo

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 13 jan 2006 13:04
door capri
Hallo
Als u gewoon de wegenwacht had laten komen zodat u verder kon, ipv nu afgeven op de wegenwacht dat u 80 euro inschrijfgeld had moeten betalen voor ww totaal had u grote kans gehad dat u die €80 niet had hoeven te betalen
De wegenwacht beslist terplekke of hij u inschrijft of dat hij u zo help met het advies u wel zo spoedig mogelijk lid te maken voor ww totaal als u weer thuis bent of maakt u spontaan lid.
Vooral als er kinder bij zijn, zijn ze schappelijk . :D
dit gebeurt vaak bij leden niet niet zoveel gebruik maken van de ww
Leden die al door alle hulpverleningen heen zijn worden niet vaak gematst, die hebben al genoeg gekost . :x


Bent u nu lid geworden of bent u blijven staan mat u kind in de auto en heeft u geprobeerd om andere hulp te regelen

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 13 jan 2006 14:10
door bitchy
als ik nou dezelfde verzekering had afgesloten als U, dikkemick,
en 10 meter achter U gestaan had, ook nog binnen het dorp dus.
dan zou de ANWB ons allebei moeten helpen?
of moeten ze dan verschil gaan maken?
zij wel, zij niet.... kop of munt....waar ligt de grens.. welke grens?...

de ANWB is duidelijk in het stellen van de regeltjes
als ze zich daar niet aan houden krijg je onduidelijkheid en ontevredenheid onder de mensen die wel betalen voor hulp in het dorp.
goed gedaan dus van de ANWB.

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 13 jan 2006 17:29
door michaelluie
ook de anwb houd zich aan de regels die zij heeft opgesteld.
Ik weet dat er een heleboel zaken uit coulance geregeld worden bij de anwb.Echter Als mensen aan de telefoon al beginnen te eisen terwijl er helemaal geen rechten zijn is de kans klein dat er iets geregeld kan worden.Als U echter de regelgeving accepteerd is er een gerede kans dat een wegenwacht wel eens een oogje dicht knijpt of U op een andere manier tegemoet komt.
En als mensen hier zelf ondernemer zijn zouden die toch moeten weten dat de kachel niet kan roken van liefdewerk.

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 15 jan 2006 01:31
door keurmeester
eentje voor Hello,
http://www.ilovemijneigenregels.nl/
en voor Michael
Een ondernemer weet heus wel dat hij vaak een beetje moet geven om later meer te kunnen nemen toch? :roll:
(dat heet betaalde en onbetaalde servicekosten) :roll:
gr.Leo (zzp'r) 8)

Re: "service" ANWB!

Geplaatst: 16 jan 2006 16:39
door michaelluie
keurmeester,


Heb je enig idee hoeveel mensen nog een bais pakket hebben?
heb je enig idee hoevaak die mensen daarover een mailing krijgen?
heb je enig idee hoeveel de mensen die een totaal pakket hebben
betalen?
en heb je dan enig idee hoeveel werk ze zouden moeten verrichten als iedeer basislid belt met pech en er dan niet voor betaald?
En heb je dan eing idee hoe de mensen zich voelen die er wel jarenlang voor betaald hebben.

MOraal van dit verhaal: Maak aanspraak op de rechten die je hebt,EN als je meer wil zal je meer moeten betalen.En de meeste wegenwachten zullen bij het goede verhaal (en gevoel) de juiste coulance inacht nemen.

groeten michael