LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERMISTE DIEREN

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.

vind u dat er een TV-programma moet komen over VERMISTE DIEREN ?

Ja
3
50%
Nee
3
50%

Totaal aantal stemmen: 6

inx

VERMISTE DIEREN

Ongelezen bericht door inx »

Er zou eigenlijk ook een programma moeten zijn op de televisie over vermiste dieren. Een soort "opsporings verzocht", maar dan met dieren.
Ik had nl. laatst een hond gevonden en had haar graag weer willen overhandigen aan haar baasje. Ondanks dat ik op internet heb gezocht naar een site met vermiste dieren, was dit hondje niet vermist. Ik had ook het idee dat de sites niet echt up to date waren. Maar als je nou zo'n programma hebt waar mensen op zoek zijn naar hun huisdieren, dan had het beestje misschien nu meer geluk gehad. Zij is inmiddels ontsnapt en heeft haar reis terug naar haar huis voortgezet.

Willem 4

Re: VERMISTE DIEREN

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Nee, daar is de stichting Amivedi al voor. (heb je die wel gebeld :wink: )
Als iemand zijn huisdier kwijt is en daar niet gaat informeren dan denk ik dat ie er weinig belang in heeft om het dier weer te vinden.
Dat beest is zonder zo'n baas beter af

groeten

milou

Ongelezen bericht door milou »

Precies Amivedi is een uitstekende registratie voor vermiste en gevonden dieren. Ze worden op een landelijke lijst geplaatst en komen althans bij ons in de regio wekenlijks in een huis aan huis blad en op internet met de lijst dieren die opgegeven zijn. verder staan ze met alle instanties in verbinding, asiel, dierenambulance , dierenbescherming, dierenartsen enz. Als iedereen die een dier kwijt is of gevonden heeft zich meldt is een tv programma totaal overbodig.

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

nou ik zou niet te hoogdravend doen over dierenbescherming en amivedi.
met beide zijn mijn ervaringen nou niet echt goed, en als je aan het eind van de middag een hond vindt dan kan je dus nergens terecht.

voor de mensen die echt gek zijn op hun huisdier, en er alles voor over hebben om hun dier terug te vinden zou een RECENTE site op internet, waar je ook de foto van je lieveling op kan plaatsen helemaal geen gek idee zijn :idea:

maar inx, soms wil een baas ook liever niet dat zijn hond gevonden wordt.

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Inderdaad geen gek idee, Bitchy. Die dikke rooie theemuts van een kater van ons is ook eens 5 dagen weggeweest. Ik heb toen wel in de rats gezeten, maar iets anders dan in de buurt rondlopen en roepen en aanmelden bij Amivedi was toen eigenlijk het enige wat we konden doen. Ja, ik heb ook de milieustraat gebeld, want daar bewaren ze een paar maanden lang foto's van gevonden (dode :cry: ) honden en katten. Loekie heeft wel een kokertje om, maar die is 'ie ook al 10 keer verloren (met halsbandje en al...). Als je op een site zou kunnen kijken, die up to date blijft, dan kunnen andere mensen meezoeken.

Die ouwe rooie zemelaar kwam overigens na 5 dagen binnen wandelen alsof er niets aan de hand was.. :evil:

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

waar je ook de foto van je lieveling op kan plaatsen
Leren we je man ook eens kennen :lol: :lol: :lol:

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

grapjas :lol:

inx

Ongelezen bericht door inx »