LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Hoefz
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 18:14

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door Hoefz »

ik ben sinds een jaar of 3 in het bezit van een LOEWE AVENTOS, en dit met veel genoegen moet ik zeggen.
Echter wou ik deze zojuist aan zetten maar 'sprong' het beeld niet aan... wanneer de knop op de tv zelf wordt ingedrukt gaat de tv aan met het rode ledje en het groene ledje (die groene is volgens mij het teken dat het beeld ook aangaat), echter na ongeveer 3 seconden vliegt de tv automatisch weer op standby. Ook maakt het niet uit of je op de afstandsbediening een knop indrukt... het lijkt net of deze helemaal niet reageert??
Verder is de tv de laatste keer gewoon normaal uitgezet en heeft er zo ver ik weet niks gevonkt of is er iets anders abnormaals gebeurd.
Na vele reacties hier te hebben gelezen over kapotte voedingen en beeldbuizen... ben ik bang dat dit ook het geval kan zijn. Hoop het niet natuurlijk.
Hoop dat iemand me kan helpen.. met eenzelfde ervaring of een deskundige die weet wat het probleem zou kunnen zijn??!!!!

Bij voorbaat dank!!
Mvg G. Hoeflaak

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door hharteman »

Op boven genoemde fouten is geen zinnig antwoord te geven.
Dat moet uitgemeten worden.
Toestel gaat in de beveiliging om een reden, en dat kan van alles zijn.

blankendaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 20:45

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door blankendaal »

Ik ben zelf ook in het bezit van een mooie Loewe TV, en heb daar al jaren lang veel plezier van. Het is een toestel waar qua beeld en geluid, niks aan kan tippen.
Maar zo als alle apparatuur kan ook een Loewe toestel defect raken. Het nadeel van deze toestellen met een betere beeld en geluid's kwaliteit is dat de onderdelen ook duurder zijn dan van een goedkoperen TV met een slechtere beeld kwaliteit.
Nu is het wel zo dat Loewe (afhankelijk van de dealer) een hele goede after-sales heeft, in de vorm van een goede coulance regeling (naast de 3 jaar garantie).
Daar naast proberen wij ook het defecte toestel dezelfde dag nog op te halen, te repareren en retour te brengen. Tevens plaatsen wij een vervangend toestel.

Wat ik verder aan problemen zie op het forum, zijn denk ik niet aan Loewe te wijten, maar aan de reparateur. Een Atventos gaat eigenlijk NIET stuk, en zal ook zo als Hans het al schrijft aan de reparateur te wijten zijn.


Groeten,

Coen

Martin_G60
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2007 09:49

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door Martin_G60 »

Voor de mensen die af en toe hun beeld zien vervormen en een "vreemd" luchtje ruiken (zoals jaapt) lijkt het mij raadzaam hier eens naar te kijken: http://www.loewe.nl/ueberpruefungsaktio ... brand.html

Voordat er ergere dingen gebeuren met het toestel (of erger) want blijkbaar is brand niet uitgesloten.
Op de Loewe site is ook te zien of uw toestel in aanmerking komt voor deze problemen.

En uiteraard het toestel dan niet meer blijven gebruiken tot deze is nagekeken!


Verder moet ik zeggen dat ik de Loewe toestellen ondanks de "probleempjes" qua beeld en mogelijkheden zeer mooi vind. Er zijn maar weinigen die hieraan kunnen tippen.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat de toestellen niet in brand kunnen vliegen is niet waar. Niet elk toestel zal dat doen, maar ik heb er toch 2 gehad die behoorlijk uitgefikt waren en total loss. Dit zijn soldeer fouten en deze zijn wel door de gebruiker te herkennen.
Standaard worden deze toestellen bij een reparatie op deze punten nagelopen, dus als een toestel de afgelopen 5 jaar ter reparatie bij de erkende dealer zijn geweest, dan hoeft men zich geen zorgen te maken.
Als het beeld in hor. richting verspringt of strepen of rafels vertoont, dan is het zaak om niet te wachten en eerst na te laten kijken.
Vaak geeft men dan een klap op de kast en werkt alles weer normaal, doch dat is vragen om problemen. (Russisch repareren noemt men dat!)

Vr. Gr. Hans.

chaoot
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2006 15:22

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door chaoot »

Tjonge,

Wat een verhalen allemaal.
ik heb zelf ook een loewe Xelos van 4 jaar oud die een maand geleden ter reparatie is gegaan.
gebruikmakend van de coulance regeling waren de kosten nog te overzien.

Echter als gediplomeerd MTS-E vraag ik mij toch af waar al deze problemen vandaan komen.
ik ben nooit fan van TV reparatie's geweest, vandaar ook mijn eigen "uitbesteding".

Maar brand uit een TV ? dat lijkt me toch heel ernstig.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Veel problemen met Loewe systems televisies (breedbeeld),

Ongelezen bericht door vdW »

Mijn Aconda moet worden nagekeken volgens het door mij ingevulde bericht op de site van Loewe. Ik ben voor alle zekerheid naar de plaatselijk Loewe dealer gegaan die dit bevestigde. Alles is opgenomen. Nu wacht ik maar op een bericht van Loewe wanneer dit gaat gebeuren.
Probleem hier is dat ik destijds die Aconda had besproken bij diezelfde lokale dealer. Die had er geen op voorraad staan omdat die pas uit was. Ik moest dus op zijn advies naar de andere zaak van hen gaan in Dordrecht. Daar die Aconda bekeken. De verkoper in Dordrecht vertelde mij dat ik niet echt naar de zaak in mijn woonplaats behoefde te gaan voor de formele bestelling omdat het toch 1 zaak was waarvan hij de eigenaar was. Hij zou dit allemaal wel regelen en zo gebeurde dat ook. Nu heeft die "eigenaar" zijn zaak in Dordrecht inmiddels opgeheven en de zaak in mijn woonplaats overgedaan aan de toenmalige beheerder. Die vond het allemaal niet zo leuk dat ik nu bij hem kwam! Tenminste dat begreep ik uit zijn reakties. Vreemde zaak! Hij vertelde mij dat ik wel bericht van Loewe zou ontvangen maar ik betwijfel of dit de ware gang van zaken is.
Die vorige eigenaar heeft nu een zaak in Zwijndrecht en ik kreeg het advies om daar toch maar heen te gaan.
Morgen toch maar even heen gaan.

Gesloten