LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klant vriendelijkheid

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
rineke
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2006 19:53

klant vriendelijkheid

Ongelezen bericht door rineke »

Hallo iedereen,
Ik weet dat dit een site is voor de consument, en die let natuurlijk steeds meer op de kleintjes. Ik zelf ben natuurlijk ook een consument, en doe precies hetzelfde. Nu is er uit onderzoek uitgekomen (maandje geleden) dat winkelpersoneel, dom, lui en en onvriendelijk zou zijn. Ik vraag me af hoe men daar echt over denkt. Ik zelf werk al 12 jaar bij hetzelfde grootwinkelbedrijf, en krijg steeds meer last van schreeuwende, onbeleefde, en telefonerende klanten aan de kassa. Ik vraag me dus af of het geen wisselwerking is tussen mensen. Ik durf van mijzelf en alle medewerkers bij ons te zeggen dat we beleefd zijn en luisteren, maar engelen geduld is ons ook niet gegeven. Ik denk dat als klanten ons respecteren, en al het werk wat we doen, ( de vakken vullen zichzelf niet), wij als winkel personeel ook zeker met meer geduld naar U reageren.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: klant vriendelijkheid

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Zullen we het er op houden dat elke klant het winkelpersoneel krijgt dat ie verdient? :wink:

:lol:

groeten

rineke
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2006 19:53

Re: klant vriendelijkheid

Ongelezen bericht door rineke »

Zullen we het andersom zien? Een klant komt in 3 of 4 winkels per dag, wij zien er 100 den, en ook daar is niet iedereen hetzelfde, daarom, denk ook eens verder na voor men gaat schelden of (zelfs) slaan,

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: klant vriendelijkheid

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Zullen we het andersom zien?
Nou nee, want waarschijnlijk heb je het niet goed begrepen/
Een onbeschofte klant zal vaak ook niet al te netjes behandeld worden een vriendelijke klant zal zelden problemen hebben met het winkelpersoneel.
De klant krijgt dus wat ie verdient :wink:

Ik heb zeer zelden problemen met verkooppersoneel.
Ik ken ook mensen die overal problemen hebben maar dat ligt toch vaak aan de manier waarop ze communiceren

groeten

Brynnar
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 mei 2005 10:05
Contacteer:

Re: klant vriendelijkheid

Ongelezen bericht door Brynnar »

Dag Rineke,

Ik kan me wel enigszins vinden in dit onderzoek, moet ik helaas toegeven. Vooropgesteld: ik heb zelf bijna 12 jaar in een winkel gestaan, dus ik weet waar ik over praat vanuit het perspectief van beide zijden.

Veel winkels, met name supermarkten en warenhuizen zijn verwikkeld in een sterke concurrentieslag. Hiertoe moet ook voor de winkels op de kleintjes gelet worden, echter er zijn steeds ruimere openingstijden, die ook opgevuld moeten worden. Dit brengt ook weer extra kosten met zich mee: niet alleen het personeel dat hietoe nodig is, maar denk ook aan gas en licht!

Om de kosten te drukken is het helaas niet anders dat dat er ook op personeel bezuinigd wordt. Met als gevolg: dat vaak in de middagen, na schooltijd en in het weekend de winkels vollopen met jongeren van 15, 16, 17 jaar. 's Avonds wat studenten, maar het liefst ook zo jong als is toegestaan. Lekker goedkoop dus. Deze jongeren werken doorgaans niet meer dan 12 uur per week als bijbaantje. Er wordt door de winkels nauwelijks geinvesteerd in hun warenkennis. Als klant kun je slechts vragen waar een artikel in de winkel staat, wat de prijs is van een artikel of wanneer er weer een bepaald product geleverd wordt. Maar vraag niet aan zo'n hulpkracht of die mango al rijp is, waar je die specifieke kruiden voor kunt gebruiken, hoe je aan een fles witte wijn kunt herkennen of deze zoet of droog is of waar je mascorpone voor kunt gebruiken.

Dat is niet de schuld van die jongeren die in zo'n winkel lopen. Vaak zijn ze helemaal niet dom. Zoals ik al zei, dit zijn vaak gewone schoolgaande jongeren. Maar zij hebben eenvoudigweg de kennis niet, die nodig is in een winkel. En die kennis krijgen ze ook niet, want voor de winkelier kost het veel te veel geld om hierin te investeren. Het is voor die jongens en meisjes maar een bijbaantje en vaak zijn ze binnen 1 of 2 jaar weer weg. Weg investering! Desondanks draaien veel grote winkelketens voornamelijk op deze hulpkrachten. Natuurlijk interpreteren veel mensen dit met dom en onvriendelijk.

Hoe verder men gaat met de huidige prijzenslagen, hoe meer er op (deskundig) personeel bezuinigd zal worden. De consument wil goedkope artikelen, zeker na de komst van de euro, maar daar staat blijkbaar wel wat tegenover.

Brynnar

Gesloten